ותודה לאינפלציה: וולמארט פרסמה אזהרת רווח והתרסקה במסחר המאוחר

ענקית הקמעונאות האמריקאית פרסמה אזהרה קודרת, לפיה הרווחים ברבעון השני יצנחו ב-9% ובשנה כולה ייפלו ב-13% • גם טרגט ואמזון הצטרפו לירידות • האצבע המאשימה הופנתה לאינפלציה הלוהטת בארה"ב, שהביאה לירידה חדה בביקושים

האינפלציה נוגסת ברווחים של ענקית הקמעונאות וולמארט / צילום: Shutterstock, Sundry Photography
האינפלציה נוגסת ברווחים של ענקית הקמעונאות וולמארט / צילום: Shutterstock, Sundry Photography

ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט  פרסמה אמש (ב') לאחר סיום המסחר אזהרת רווח לרבעון השני ולשנה כולה, ונפלה ב-10% במסחר המאוחר. זוהי הפעם השנייה שבה החברה מורידה את התחזיות שלה ב-10 השבועות האחרונים.

רשת המרכולים הגדולה ביותר בארה"ב הפנתה את האצבע המאשימה לשיעור האינפלציה החד במדינה, שזינק ביוני לשיא של 40 שנה עם קצב שנתי של 9.2%. בשוק נוטים לראות את החברה כסמן האמיתי למצב הכלכלה האמריקאית, והחשש מתוצאות דומות אצל המתחרות הביא אמש לירידות בסקטור הקמעונאות כולו. 

טרגט כמשל: המלאים עמוסים והצרכנים כבר לא מבזבזים 
■ "האינפלציה מושרשת עמוק": התחזית של מנכ"ל גולדמן זאקס

וולמארט חתכה את תחזית הרווחים שלה והזהירה כי הרווח המתואם למניה יירד ברבעון השני ב-8%-9% (בהשוואה לתחזית שלה מלפני חודשיים שהוא ייוותר יציב או אף יעלה מעט). בשנה כולה הרווח צפוי לרדת ב-13%-11%, כאשר בתחזית הקודמת החברה העריכה כי הרווח יירד ב-1% בלבד.

מחזור המכירות יעלה בשל התייקרות המוצרים

בחברה טענו כי האינפלציה גורמת לקונים להוציא יותר על מצרכים ופחות על פריטים רווחיים כמו ביגוד ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה. המכירות בחנויות זהות צפויה לצמוח ב-6%, אך מדובר בעיקר במוצרי מזון וצריכה ששולי הרווח שלהם נמוכים. "הרמות הגוברות של האינפלציה במחירי המזון והדלק משפיעות על הרגלי הצריכה של הלקוחות", אמר המנכ"ל דאג מקמילון.

אם כן, נראה כי לאינפלציה הגואה יש גם נקודה אור קטנה עבור וולמארט: עליית המחירים החדה אומנם הקטינה ביקושים למוצרים רווחיים, אך הגדילה את רכישות מוצרי המזון והצריכה. בנוסף, "הודות" לעליית המחירים הרוחבית, צפוי גידול נטו של 7.5% במחזור המכירות ברבעון וגידול של 4.5% בשנה כולה. החברה גם אישררה את התחזית לצמיחה של 3% במכירות במחצית השנייה לבדה. וולמארט הדגישה כי לא מדובר בעלייה כמותית, אלא בעלייה שנובעת בעיקר מהתייקרות המוצרים.

מקמילון ציין כי וולמארט "מתקדמת יפה" בפינוי מלאי בקטגוריות שהצרכנים איבדו בהן עניין, כמו מכשירי חשמל ורהיטים, ולצד זאת נאלצה להגדיל את הוצאות הפחת שלה לאחר שנפטרה מקולקציות שלמות של בגדים שנותרו על המדפים. עוד הוא ציין כי ההנחות העמוקות שניתנו כדי לסייע במכירת הסחורה העודפת יביאו לירידה של 13% עד 14% ברווח התפעולי הרבעוני. החברה תפרסם את דוחותיה לרבעון ב-16 באוגוסט.

גם רשת טרגט  הורידה את התחזית שלה לרבעון השני בחודש שעבר. הקמעונאית הזהירה כי שולי הרווח שלה ייספגו מכה לאחר ש"נתקעה" עם המון סחורה עודפת ונאלצה לבטל הזמנות. אמש היא איבדה כ-6% במסחר המאוחר בתגובה לדיווח של וולמארט, ואמזון  (שתפרסם דוחות ביום חמישי) השילה כ-3%. גם מייסי'ס, קוסטקו, הום דיפו, קוהל'ס ונורדסטרום איבדו גובה.

לסקטור הקמעונאות יש משקל כבד בשוק המניות האמריקאי, והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסוגים הבוקר (ג') בשיעורים של 0.3% עד 0.5%.