"האינפלציה מושרשת עמוק": התחזית של מנכ"ל גולדמן זאקס

בנק ההשקעות דיווח אתמול על רווחים והכנסות מעל הציפיות של האנליסטים בוול סטריט, אך הביע חששות ממצב האינפלציה בעולם במסגרת שיחת המשקיעים • איך סולומון יפעיל את הבנק כדי להתמודד עם זה ומה הצפי של כלכלני גולדמן להמשך השנה?

דיוויד סולומון, מנכ''ל גולדמן זאקס / צילום: Associated Press, Mark Lennihan
דיוויד סולומון, מנכ''ל גולדמן זאקס / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

דיוויד סולומון, מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן זאקס, אמר אתמול בשיחה עם בעלי המניות לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים, כי האינפלציה "מושרשת עמוק" בכלכלה העולמית ולא ברור אם המצב ישתפר בהמשך השנה.

"אנחנו רואים אינפלציה המושרשת עמוק בכלכלה, ומה שיוצא דופן בתקופה הספציפית הזו הוא שגם הביקוש וגם ההיצע מושפעים מאירועים חיצוניים, כלומר המגפה והמלחמה באוקראינה", אמר סולומון למשקיעים.

גולדמן זאקס , אחד מבתי ההשקעות הגדולים בוול סטריט, היכה את התחזיות ודיווח אתמול על רווח של 7.73 דולר למניה ברבעון השני, לעומת תחזיות לרווח של 6.58 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 11.86 מיליארד דולר, כמיליארד דולר מעל הצפי. 

סולומון פירט בשיחה עם בעלי המניות את תפיסתו לגבי אחת הסוגיות המרכזיות שמעסיקה את השווקים כרגע: האינפלציה נמצאת בשיא של עשרות שנים, אבל כמה זמן זה יימשך?

"במסגרת שיחות שלי עם מנכ"לים המפעילים עסקים גלובליים גדולים, הם אומרים לי שהם ממשיכים לראות אינפלציה עקבית בשרשרת האספקה ​​שלהם", אמר. "הכלכלנים שלנו אומרים בינתיים שיש סימנים לכך שהאינפלציה תרד במחצית השנייה של השנה. התשובה אינה ודאית וכולנו נצפה ברוב קשב".

חוסר הוודאות הביא לכך שסולומון מפעיל בזהירות יתרה את הבנק, בין השאר על ידי בחינת תוכניות ההוצאות שלו. לפי סמנכ"ל הכספים דניס קולמן, החברה בחרה להאט את קצב גיוס העובדים החדשים שלה, לקצץ את העמלות שהיא משלמת לנותני שירותים וככל הנראה היא תחזיר עוד השנה את סקירות הביצועים השנתיות לעובדים.

בעוד בנקים מרכזיים ברחבי העולם ממשיכים להדק את המדיניות המוניטרית ולהעלות ריביות כדי להילחם באינפלציה, החשש העיקרי הוא שהקמפיין למלחמה באינפלציה יתחיל לגבות מחיר "הן מאמון התאגידים והן מפעילות הצרכנים במשק", אמר סולומון. "אני צופה שתהיה יותר תנודתיות ותהיה יותר אי ודאות. לאור הסביבה הנוכחית ננהל את כל המשאבים שלנו בזהירות", סיכם.