טרגט כמשל: המלאים עמוסים והצרכנים כבר לא מבזבזים

בתקופת הקורונה קמעונאיות רבות רכשו וצברו מלאים גדולים כדי לנסות ולעמוד בביקושים העצומים של 2021, אבל אלה ירדו דרמטית עם העלייה באינפלציה בארה"ב • כעת טרגט, וולמארט, מייסי'ס וחברות נוספות תקועות עם מלאי עודף בשווי מיליארדים

חנות של טרגט באילינוי / צילום: Associated Press, Nam Y. Huh
חנות של טרגט באילינוי / צילום: Associated Press, Nam Y. Huh

ענקית הקמעונאות טרגט  פרסמה אזהרת רווח לרבעון הנוכחי לאחר ש"נתקעה" עם מלאי עודף גדול, שהיא מתכננת להיפטר ממנו באמצעות הנחות עמוקות שינגסו בשיעור הרווחיות שלה.

בתקופת הקורונה קמעונאיות רבות רכשו וצברו מלאים גדולים כדי לנסות ולעמוד בביקושים העצומים של 2021. אבל אלה ירדו דרמטית עם העלייה באינפלציה בארה"ב, שהגיעה באפריל לקצב שנתי של 8.3%. טרגט הודיעה שבכוונתה לבטל הזמנות מהספקים השונים ולחתוך את המחירים אגרסיבית.

גם וולמארט צברה מלאי עודף

טרגט הודיעה שיש לה מלאי בהיקף של 15 מיליארד דולר נכון לסוף הרבעון הראשון הפיסקאלי (30 באפריל), זינוק של 43% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אצל וולמארט , הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב, עלו המלאים בכ-33% ברבעון הראשון מה שהביא להפחתות בדוחות ולירידה ברווחים. בתחום האופנה בוהקת אף יותר בעיית המלאי. מייסי’ס  הזהירה לאחרונה שהפחתות בשל מלאי עודף יכבידו על שולי הרווח העתידיים שלה, כאשר עיקר הסחורה העודפת בתחומי ביגוד הפנאי ואופנת הכושר. גם רשתות האופנה אברקרומבי אנד פיץ’ ואמריקן איגל אאוטפיטרס  דיווחו לאחרונה על עלייה של כ-45% בהיקפי המלאי שלהן.

תחזית שיעור הרווח התפעולי של טרגט צומצמה בהתאם לכ-2% מההכנסות. עוד העריכה שהצמיחה השנתית בהכנסות תהיה נמוכה יחסית ולא תגיע לשיעור דו ספרתי, כפי שמשקיעיה התרגלו לראות במהלך השנתיים האחרונות.

"חשבנו שנבון לנקוט פעולות נחוצות כדי לצמצם את המלאי העודף ולפנות מקום לסחורה שלקוחות כן רוצים", אמר בראיון המנכ"ל בריאן קורנל.

מניית החברה איבדה 2.3% בערב יום שלישי בוול סטריט, וגם מניות קמעונאות נוספות נסחפו עם המומנטום השלילי בהן וולמארט, גאפ, בסט ביי וקוסטקו.