הציפייה מהאייפון החדש מתחלפת באכזבה? מניית אפל נופלת ב-4%

בלומברג דיווח שענקית הטכנולוגיה נסוגה מתוכניותיה להגביר את ייצור מכשירי האייפון החדשים • החברה תכננה להגדיל את הייצור ב-6 מיליון יחידות במחצית השנייה • מניות הספקיות של אפל באסיה איבדו גובה

אייפון 14 פרו למכירה בחנות אפל במנהטן / צילום: Reuters, Andrew Kelly
אייפון 14 פרו למכירה בחנות אפל במנהטן / צילום: Reuters, Andrew Kelly

מניית אפל  נופלת בכ-4% בוול סטריט לאחר שבלומברג דיווח שענקית הטכנולוגיה נסוגה מתוכניותיה להגביר את הייצור של מכשירי האייפון החדשים. על פי הדיווח, החברה אמרה לספקים לבטל תוכניות להגדלת ייצור האייפון 14, זאת לאחר שהביקוש לדגמים החדשים לא עלה בהתאם לציפיות.

בשבועות שקדמו לשחרור המכשיר, אפל עדכנה את תחזיות המכירה שלה, וחלק מהספקים החלו להתכונן לעלייה של 7% בהזמנות. על פי התוכניות, אפל רצתה להגדיל את ייצור האייפונים ב-6 מיליון יחידות במחצית השנייה של השנה. כעת, הדיווח מצביע על כך שהחברה תשאף לייצר 90 מיליון מכשירים, "בדומה לכמות שיוצרה בשנה הקודמת ובהתאם לתחזית המקורית של אפל בקיץ האחרון", כך לפי אנשים ששוחחו עם בלומברג. דובר אפל סירב להגיב לדיווח.

הביקוש לדגמי iPhone 14 Pro גבוה יותר מאשר לגרסאות הבסיסיות, כך אמרו אותם המקורות. לפי הדיווח, לפחות אחד הספקים של יצרניות המכשירים שינה את פס הייצור אצלו - מהדגמים הנמוכים לגרסת פרימיום.

הדיווח הזה השפיע גם על הספקים ויצרניות מכשירי אפל באסיה. למשל, מניית יצרנית השבבים הטייוואנית TSMC  ירדה בכ-2.2% בטאיפיי ויורדת בניו יורק ב-2.5% בשעה זו. מניית Hon Hai שידועה בתור Foxconn, החברה שמייצרת את מכשירי האייפון, ירדה בכ-2.7%.

על פי נתונים של IDC Tracker Market שפורסמו בבלומברג, הביקוש העולמי למוצרי אלקטרוניקה אישיים נפגע בעקבות האינפלציה, חששות המיתון והמלחמה באוקראינה. שוק הסמארטפונים צפוי להתכווץ השנה ב-6.5% ל-1.27 מיליארד יחידות, על פי הנתונים. נבילה פופל, מנהלת מחקר ב-IDC, אמרה לבלומברג כי "אילוצי ההיצע שמושכים את השוק מאז השנה שעברה פחתו והתעשייה עברה לשוק מוגבל בביקוש. מלאי גבוה וביקוש נמוך ללא סימנים להתאוששות מיידית גורמים ליצרני ה-OEM להיכנס לפאניקה ולקצץ באופן דרסטי את ההזמנות שלהם לשנת 2022", כך לדבריה.

ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה בתחילת החודש את דגמי אייפון 14 החדשים, עם שינוי מובהק: דגמי הבסיס אינם כוללים הרבה מהשיפורים החדשים (מעבד חזק יותר, עיצוב שונה, פיצ'ר חדש בשם אי דינמי ועוד), ואילו רק דגמי הפרו מתחדשים ביכולות הללו. באופן טבעי השוק כיוון עצמו להתחדש במכשירי הפרו החדשים ולא במכשירי הבסיס, כי אפל יצרה מצב ש"לא שווה" לרכוש את דגמי הבסיס. גם כאן בישראל, משווקות מוצרי אפל מעדכנות כי הביקוש לדגמי הפרו גבוה הרבה יותר מאשר הדגמים הבסיסיים.