הצופים חזרו לנטפליקס: עקפה את התחזיות והוסיפה 2.4 מיליון מנויים חדשים; המניה מזנקת

נטפליקס השיבה את מספר המנויים שאיבדה בשני רבעונים האחרונים • האנליסטים העריכו כי ענקית הסטרימינג תרשום רווח של 2.12 דולר למניה על הכנסות של 7.8 מיליארד דולר - והיא הכתה את התחזיות בשני הסעיפים • מניית נטפליקס צנחה בקרוב ל-70% מאז השיא

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס  פרסמה הערב (ג') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השלישי של שנת 2022. בשנה האחרונה נטפליקס נקלעה למשבר עמוק שהוביל אותה לחשבון נפש עמוק. מניית נטפליקס  צנחה בכ-66%, ושווי השוק שלה הצטמק בכשני שלישים, ל-104 מיליארד דולר כיום, משווי שוק של יותר מ-300 מיליארד דולר. 

את יום המסחר בוול סטריט סיימה המניה בירידה של 1.7%, וכעת לאחר פרסום הדוחות המניה מזנקת ב-12% במסגרת המסחר המאוחר.

נטפליקס משיקה בנובמבר את המסלול כולל הפרסומות. כמה הוא יעלה?
בגלל יוקר המחיה - צופי נטפליקס ושירותי הסטרימינג מבטלים מנויים. איך ייראה עתיד הענף?  

לפי הדוחות, הרווח המתואם למניה עמד על 3.10 דולר, מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 2.12 דולר למניה. מדובר בירידה קלה בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד, אז דיווחה על 3.19 דולר למניה. ברבעון המקביל ב-2020 הנתון עמד על 1.74 דולר למניה.

מבחינת ההכנסות, האנליסטים ציפו שתהיה עלייה ביחס לשנה שעברה, אז דווח על 7.5 מיליארד דולר. הם ציפו כי ברבעון הנוכחי נטפליקס תדווח על 7.8 מיליארד דולר, ובפועל החברה דיווחה על 7.9 מיליארד דולר, כך שגם כאן היא גברה על התחזיות.

אחד הנתונים החשובים ביותר שהמשקיעים עוקבים אחריהם כרגע הוא מספר המנויים בתשלום. בשני הרבעונים האחרונים שדווחו, נטפליקס דיווחה על אובדן משתמשים. בהתחלה החברה איבדה לראשונה זה עשור כ-200 אלף מנויים נטו, וברבעון הקודם שדווח החברה דיווחה כי כמיליון מנויים עזבו אותה נטו.

בדוחות הנוכחיים, נטפליקס דיווחה על תוספת של 2.41 מיליון מנויים, עלייה מהרבעונים הקודמים, ומעל התחזיות שהניחו שהיא תוסיף 1.09 מיליון מנויים ברבעון. למעשה, נטפליקס השיבה את מספר המנויים שאיבדה בשני הרבעונים האחרונים לצד תוספת נכבדה מאוד. ברבעון הראשון של 2022 איבדה כאמור כ-200 אלף, וברבעון השני איבדה כ-900 אלף. המשקיעים מסתכלים על הנתון הזה בזכוכית מגדלת, כדי לראות שמא החברה מאבדת את מנועי הצמיחה שלה, או שהיא עושה את עבודתה כראוי. 

הנתונים הללו חשובים בעיקר בגלל התחרות הקשה שיש לנטפליקס ברחבי העולם ובשל האינפלציה הגואה שמאלצת רבים בעולם לקצץ בהוצאות לא הכרחיות. פלטפורמות סטרימינג אחרות מתחרות על תקציבי הבידור הביתיים שנפגעו כתוצאה מהמצב הכלכלי ברחבי העולם, כפי שמציגה חברת המחקר קנטר (Kantar), שגילתה כי ארבעה מכל עשרה בריטים מתכננים לבטל רישום לשירות סטרימינג. 

עוברים לפרסומות 

מעבר לאובדן המשתמשים, לנטפליקס יש בעיה קשה שהיא צריכה להתמודד איתה: בעיית שיתוף הסיסמאות שיש ברחבי העולם. החברה כבר הציגה לא מעט כמה מדובר בבעיה משמעותית שהיא מעוניינת לטפל ולפתור. באחרונה דווחו על כל מיני פיצ'רים שיובילו את כולם לכיוונים הללו, אבל עדיין לא פורסם הפתרון הגלובלי שנקבע.

אחד הפתרונות שהשיקה באחרונה נטפליקס הוא מסלול עם פרסומות. ב-3 בנובמבר נטפליקס תציע לצרכנים חבילה של 6.99 דולר לחודש, שכוללת חבילת הבסיס עם פרסומות תכלול בממוצע בין 4 ל-5 דקות של פרסומות בשעה. הפרסומות יהיו בין 15 ל-30 שניות, והן יופיעו לפני תוכניות וגם במהלכן. בנוסף, המשתמשים לא יוכלו להוריד סרטים וסדרות למכשירים, רזולוציית הווידאו באפליקציה תעמוד על 720 פיקסלים, ולא כל התכנים של נטפליקס יהיו זמינים.

נכון לעכשיו, השירות יהיה זמין ב-12 מדינות: ארה"ב, בריטניה, ספרד, מקסיקו, דרום קוריאה, יפן, איטליה, גרמניה, צרפת, קנדה, ברזיל, ואוסטרליה.