נטפליקס עקפה את תחזיות הרווח והציגה ירידה קטנה משמעותית מהצפי במספר המנויים; המניה מזנקת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג איבדה רק 970 אלף מנויים, בניגוד לציפיות האנליסטים למחיקת 2 מיליון משתמשים • הרווח למניה עומד על 3.2 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים ל-2.94 דולר

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

חברת הסטרימינג הגלובלית נטפליקס  פרסמה את הדוחות הרבעוניים לאחר צלצול הפעמון בוול סטריט וגברה על תחזיות הרווח אך לא על צפיות ההכנסות. מניית החברה מזנקת ב-6.65% במסחר המאוחר בניו יורק.

הרווח למניה עמד על 3.2 דולר לעומת 2.94 דולר לפי האנליסטים. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני ב-7.97 מיליארד דולר (עלייה של 8.6% בהשוואה לאשתקד), ולא גברו על ציפיות האנליסטים שקיוו להכנסות של מעל ל-8 מיליארד דולר. עם זאת, הנתון החיובי שסיפק רוח גבית למניה: במקום אובדן של 2 מיליון משתמשים כפי שציפתה, החברה נפרדה מ-970 אלף מנויים.

זו הפעם הראשונה בתולדותיה שהיא חווה אובדן מנויים בשני רבעונים רצופים, אך נטפליקס מעריכה שברבעון הנוכחי תוסיף מיליון מנויים חדשים נטו.

נטפליקס הודיעה שהיא שואפת להשיק את החבילה הזולה עם הפרסומות בתחילת שנת 2023. "סביר להניח שנתחיל בקומץ שווקים שבהם הוצאות הפרסום משמעותיות. כמו רוב היוזמות החדשות שלנו, הכוונה שלנו היא להפעיל, להקשיב וללמוד, אז לחזור במהירות כדי לשפר את השירות. סביר להניח שעסקי הפרסום שלנו בעוד כמה שנים ייראו שונה לגמרי מאיך שנראו ביום הראשון", נכתב בהודעת החברה.

השנה הקשה של נטפליקס

מדובר בשנה הקשה ביותר לחברה מאז שהיא הונפקה. נטפליקס נאלצת להתמודד עם התחרות המחריפה בשוק הסטרימינג, כאשר היא מסתמכת על התוכן החזק והמגוון שלה, אך כדי להאיץ את הצמיחה היא תצטרך לספק יותר תכנים בינלאומיים. לצד זאת, החברה מתמודדת עם בעיית שיתוף הסיסמאות. אנשים משתפים את הסיסמה שלהם לחשבון עם חברים, ובכך מונעים מנטפליקס משתמשים נוספים. לפי מה שהציגה החברה אז, יותר מ-100 מיליון משקי בית ברחבי העולם משתמשים בסיסמאות משותפות כדי לגשת לתוכן, מתוכם יותר מ-30 מיליון משקי בית בארה"ב ובקנדה.

הבוקר, נטפליקס הודיעה על ניסוי חדש עם פיצ'ר בשם "הוספת בית" בארגנטינה, ברפובליקה הדומיניקנית, באל סלבדור, בגואטמלה ובהונדורס. איך זה יעבוד? כל חשבון ישויך לבית אחד, ושימוש בחשבון בבית אחר יהיה כרוך בתוספת תשלום של כ-3 דולר. מנויים בחבילה הבסיסית יכולים להוסיף בית אחד נוסף, בחבילה הסטנדרטית עד שני בתים נוספים, ובחבילת הפרימיום עד שלושה. לפי ההודעה של החברה נראה כי זה יחול גם על לקוחות קיימים.

לצד זאת, מאז הספיקה נטפליקס להודיע על שיתוף-פעולה עם מיקרוסופט ליצירת חבילה לפלח שוק אחר. הרעיון הוא ליצור תוכנית מנויים חדשה שנתמכת בפרסומות ותעלה פחות יותר לצרכנים, לצד החבילות הקיימות. "למיקרוסופט יש את היכולת המוכחת לתמוך בכל צרכי הפרסום שלנו כשאנו עובדים יחד לבניית חבילה חדשה הנמכת במודעות", כך נכתב. כל המודעות המוצגות בנטפליקס יהיו זמינות בלעדית דרך פלטפורמת מיקרוסופט. אין ספק כי הפרסומות הללו יהוו גם מנוע הכנסה חשוב לנטפליקס, ולא רק מענה לצרכנים שרוצים חבילה זולה יותר.