מנכ"ל האוצר לשעבר שי באב"ד ימונה למנכ"ל קבוצת שטראוס

באב"ד ייכנס לתפקיד ב-1 בדצמבר ויחליף את גיורא בר-דעה, שילווה אותו בחודשים הקרובים • באב"ד בתגובה: "אני נרגש מההזדמנות לקבל עליי את תפקיד מנכ"ל הקבוצה ולהוביל אותה יחד עם אנשיה לצמיחה ולמצוינות בשנים הבאות"

שי באב''ד / צילום: איל יצהר
שי באב''ד / צילום: איל יצהר

שי באב"ד מונה למנכ"ל קבוצת שטראוס במקומו של גיורא בר-דעה, שהודיע על עזיבתו באוגוסט השנה. דירקטוריון הקבוצה אישר היום (ה') את המלצת ועדת האיתור והודיע על מינויו של באב"ד למנכ"ל. 

● מאחורי הקלעים של הטלטלה בשטראוס: למה פורש המנכ"ל ומי היורש המיועד | ניתוח 
אחרי משבר הסלמונלה: מנכ"ל שטראוס גיורא בר-דעה הודיע על התפטרותו 

משטראוס נמסר כי באב"ד, שכיהן בשנים האחרונות במגוון תפקידים בכירים במגזר הציבורי והפרטי, מביא עמו לתפקיד ניסיון רב המשלב ראייה עסקית מקומית ובינלאומית, עם הבנה עמוקה וניסיון רב בגיבוש תהליכי רגולציה ויישום רפורמות בתחומים רבים. הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בדצמבר ויחליף את גיורא בר-דעה, שילווה אותו בחודשים הקרובים.

"אני שמחה לבשר על מינויו של שי באב"ד למנכ"ל החדש של קבוצת שטראוס - מינוי מנכ"ל הוא רגע מרגש לכולנו", מסרה עפרה שטראוס, יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס. "שי יחליף את גיורא בר-דעה, שיחד עם ההנהלה הוביל בשנה האחרונה את בניית החזון והאסטרטגיה של הקבוצה לשנים הקרובות.

"שי יצטרף לקבוצה המדהימה של המנהלים ואנשי החברה במסע להמשך צמיחה ומצוינות. שי מביא עמו ניסיון בניהול מערכות מורכבות, היכרות עם הכלכלה והמשק בישראל ובעולם, אשר בשילוב הידע והניסיון של עשרות המנהלים בשטראוס, יאפשרו לנו לקחת את הקבוצה קדימה בשנים הבאות.

"גיורא, שביצע במהלך 26 השנים האחרונות מגוון תפקידי ניהול בקבוצה ומשלים כהונה של כחמש שנים בתפקיד המנכ"ל, הפגין לאורך כל הדרך מנהיגות יוצאת דופן, יכולת לנהל את ההווה מתוך הסתכלות לעתיד וכן אחריות וחוסן, שתמכו בהובלת הקבוצה בתקופה מלאה באתגרים מבית ומחוץ. גיורא דאג לאורך כל הדרך לשים את האנשים במרכז וליצור תשתיות אשר יבטיחו את המשך המובילות של שטראוס גם בעתיד. לגיורא יש חלק ענק במורשת של שטראוס, ותמיד יהיה לו חלק במה ששטראוס תהיה. כולנו בחברה אסירי-תודה על תרומתו הרבה לאורך השנים לקבוצה, לעובדיה ולמנהליה.

"שי ייכנס לתפקידו ב-1 בדצמבר, כאשר גיורא ילווה אותו במהלך התקופה הקרובה על-מנת לאפשר העברת מקל בצורה מסודרת ומעמיקה. אני מאחלת לשי הצלחה במילוי תפקידו". 

חצי שנה מאתגרת

באב"ד מונה לעמוד בראש קבוצת שטראוס לאחר חצי שנה מאתגרת בעקבות משבר הסלמונלה, שחתך את הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני ב-58%, לאחר שברבעון הראשון נחתך ב-80%. ההערכות הראשוניות להשפעה של האירוע על הרווח הנקי של שטראוס לכל השנה עמדו על בין 170 מיליון ל-230 מיליון שקל.

נזכיר כי בסוף אפריל השנה הודיעה שטראוס על קריאה להחזיר מוצרי שוקולד שיוצרו במפעל מאז 20 בפברואר השנה. האירוע הפך למקרה הריקול הגדול בתולדות המשק, עם השלכות כספיות נרחבות על החברה. שטראוס עצרה מאז את פעילות המפעל, שבאוגוסט נפתח לאחר ניקוי וחיטוי ושיפוץ נרחב. ביולי הודיעה החברה על ריקול מצומצם נוסף, לאחר שמספר קטן של עוגיות שנכללו בריקול המקורי הגיעו, כתוצאה מטעות אנוש, לנקודות מכירה בודדות.

"נרגש מההזדמנות"

"אני מודה לדירקטוריון שטראוס ולעומדת בראשו, עפרה שטראוס, על הבעת האמון", מסר באב"ד. "שטראוס היא אחת החברות המובילות והחשובות במשק הישראלי, אשר מהווה אבן-דרך בתעשייה הישראלית ובהיסטוריה של מדינת ישראל - חברה המשלבת בתוכה ערכים, ציונות ועשייה יוצאי דופן. אני נרגש מההזדמנות לקבל עליי את תפקיד מנכ"ל הקבוצה ולהוביל אותה יחד עם אנשיה לצמיחה ולמצוינות בשנים הבאות".

באב"ד הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ומשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני בכלכלה ומימון (MSc.) מאוניברסיטת LSE (London School of Economics) וכן בוגר קורס מנהלים בכירים באוניברסיטת הרווארד.

בתפקידו האחרון שימש באב"ד כמנכ"ל חברת ההחזקות אלון רבוע כחול - מחברות ההחזקות הגדולות בישראל. לפני כן הוא כיהן במשך חמש שנים כמנכ"ל משרד האוצר. בתפקידו זה הוביל מספר רב של רפורמות מבניות במשק הישראלי, בהן במשק החשמל, בחיסכון הפנסיוני, בחיזוק התעשייה הישראלית וכן בדיאלוג כלכלי מול הרשות הפלסטינית וניהול והובלת הקשרים הכלכליים של ישראל מול האיחוד האירופי, ארה"ב וגופים בינלאומיים.

בין השנים 2013-2014 כיהן באב"ד כמנכ"ל הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה. ובשנים 2005-2012 הוא ביצע מגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים - מקומיים ובינלאומיים - בחברת צים. בין היתר שימש כמנכ"ל צים ישראל והמזרח הקרוב וכן כראש אגף התקציבים והכלכלה של צים.

באב"ד מתגורר בהוד השרון, נשוי לשני ואב לשלוש בנות. הוא ממשיך לשרת כמג"ד (סא"ל) בגדוד גולני במילואים של חטיבת רמת הגולן. בינואר השנה פרסם המקומון החיפאי "ידיעות תקשורת" כי באב"ד עשוי להתמודד על ראשות עיריית חיפה. בתגובה השיב באב"ד: "הנושא לא על הפרק, אני נשאר במגזר העסקי".