אחרי משבר הסלמונלה: מנכ"ל שטראוס גיורא בר-דעה הודיע על התפטרותו

לאחר אירוע הריקול הגדול של שטראוס, המנכ"ל זה כחמש שנים הודיע על התפטרותו • בר-דעה: "אני כאן עד שיימצא ויגיע מנכ"ל חדש" • יו"ר הקבוצה, עפרה שטראוס: "לגיורא מסע יוצא דופן בן 26 שנה, שהיה עשיר בהישגים, מנהיגות ערכית, אומץ ניהולי ותעוזה"

גיורא בר-דעה, מנכ''ל שטראוס / צילום: איל יצהר
גיורא בר-דעה, מנכ''ל שטראוס / צילום: איל יצהר

שטראוס  דיווחה הערב (ב') לבורסה כי המנכ"ל גיורא בר-דעה הודיע על התפטרותו מהחברה. בר-דעה מכהן כמנכ"ל הקבוצה מאז 2018, ובסך-הכול עבד בקבוצה במשך 26 שנה. בר-דעה יסיים תפקידו "במועד שיסוכם עם החברה, וזאת לאחר שיושלם תהליך איתור ומינוי מנכ"ל חדש", על-פי הדיווח. 

הסלמונלה, החומוס והמלחמה באוקראינה: הרווח הנקי של שטראוס נחתך ב-93% ברבעון הראשון
הסלמונלה בשוקולד לא הייתה המכה היחידה: המשברים שחתכו משטראוס 2 מיליארד שקל 

לגלובס נודע כי עזיבתו של בר-דעה נעשתה בהסכמה ולא כצעד עוין שצפוי להגיע להליכים משפטיים. בר-דעה, שנחשב כמנכ"ל מוערך שהוביל תהליכים רבים בשטראוס, הביע רצון לעזוב לאחר הריקול במפעל עלית מוקדם יותר השנה, עליו לקח אחריות עוד במסיבת העיתונאים שכינסו בכירי החברה במסגרתה התנצלו בפני הציבור. 

הריקול הגדול בתולדות המשק

בסוף אפריל השנה הודיעה שטראוס על קריאה להחזיר מוצרי שוקולד שיוצרו במפעל מאז 20 בפברואר השנה. האירוע הפך למקרה הריקול הגדול בתולדות המשק, עם השלכות כספיות נרחבות על החברה. שטראוס עצרה מאז את פעילות המפעל, שעדיין לא חזר לפעילות. לפני כשבועיים הודיעה החברה על ריקול מצומצם נוסף, לאחר שמספר קטן של עוגיות שנכללו בריקול המקורי הגיעו, כתוצאה מטעות אנוש, לנקודות מכירה בודדות.

ההערכות הראשוניות להשפעה של האירוע על הרווח הנקי של שטראוס לכל השנה עמדו על בין 170 ל-230 מיליון שקל. ברבעון הראשון של השנה נרשמה ירידה חדה של 80% בשיעור הרווח הנקי.

"מסע יוצא דופן בן 26 שנה"

בדיווח הבורסה פורסמה הודעתו של המנכ"ל הפורש ליו"ר דירקטוריון החברה עפרה שטראוס. "לאחר 26 שנים יוצאות דופן, מתוכן כ-5 שנים כמנכ"ל החברה, החלטתי שהגיעה העת לפרוש ולהעביר את התפקיד למנכ"ל חדש שייבחר. התחייבתי בעת כניסתי לתפקיד להכין את החברה לאתגרי העתיד, וכך עשינו, יחד. השלמנו בקיץ האחרון עיצוב חזון חדש לחברה, גיבשנו תוכנית אסטרטגית שאושרה ותוקשרה בתחילת שנת 2022, ובימים אלה אנחנו משיקים את תוכניות העבודה ואת המודל התפעולי שנגזר מהאסטרטגיה לשנים הקרובות. החברה עם שדרת מנהלים ועובדים מדהימים שייקחו את המושכות בשנים הבאות. כמו בעבר, אני כאן עד שיימצא ויגיע מנכ"ל חדש, ואעשה כמיטב יכולתי לסייע בכניסתו. שטראוס הייתה ותישאר עבורי בית".

"המסע של גיורא איתנו בשטראוס הוא מסע יוצא דופן בן 26 שנה, מסע עשיר בהישגים, של מנהיגות ערכית יוצאת דופן, אהבה אדירה לחברה ולאנשיה, מסע של אומץ ניהולי ותעוזה לקחת כל זירה שניהל במהלך השנים לקפיצת מדרגה", מסרה יו"ר החברה עפרה שטראוס בתגובה להודעתו של בר-דעה.

לדבריה, "לגיורא יש חלק ייחודי בהצלחה ובכל אבן-דרך של קבוצה, בוודאי בתקופה שבה אני מכהנת כיושבת-הראש. גיורא הרגיש שזו העת לבצע שינוי, שינוי אישי ושינוי בקבוצה. גיורא ימשיך להוביל את שטראוס בחודשים הקרובים, וכך יאפשר לנו לקיים תהליך מסודר ומקצועי לאיתור מחליף לתפקיד".