דיווח: פייסבוק תודיע השבוע על פיטורי אלפי עובדים ברחבי העולם

"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם כי הרשת החברתית של מארק צוקרברג תודיע השבוע על תוכנית קיצוצים נרחבת • מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שבה החברה תבצע פיטורים נרחבים

מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass
מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass

מטא, לשעבר פייסבוק, מתכננת להתחיל לפטר עובדים בקנה-מידה גדול השבוע - כך על-פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". הפיטורים צפויים להשפיע על אלפי עובדים, והודעה מתוכננת להגיע כבר ביום רביעי הקרוב. לפי הדיווח, זה עשוי להיות בין הסבבים הגדולים ביותר של פיטורים בחברות טכנולוגיה בחודשים האחרונים. 

מטא שוב מאכזבת ומדווחת על רווחיות נמוכה; המניה צונחת במסחר המאוחר 
דוחות פייסבוק אכזבו, שיחת המשקיעים אחריהם רק החמירה את המצב 
מטא בוחנת צמצום משרדים בעולם. מה יקרה לחוזי השכירות שלה בתל אביב? 
ענקיות הטכנולוגיה מאבדות את תנופת הצמיחה | ניתוח

נכון לדוחות החברה בחודש ספטמבר, למטא יש מעל 87 אלף עובדים. דובר מטעם מטא סירב להגיב על הדיווח, אך הפנה את ה"וול סטריט ג'ורנל" להצהרה של המנכ"ל מארק צוקרברג, לפיה מטא "תמקד את ההשקעות שלנו במספר קטן של אזורי צמיחה בעלי עדיפות גבוהה".

צוקרברג אמר אז כי המשמעות היא שחלק מהצוותים "יגדלו בצורה משמעותית, אבל רוב הצוותים האחרים יישארו דומים או יתכווצו במהלך השנה הבאה. בסך-הכול אנו מצפים לסיים את 2023 בערך באותו גודל, או אפילו כארגון קצת יותר קטן ממה שאנחנו היום".

מניית פייסבוק  צנחה מתחילת השנה ב-73% והגיעה לרמה הנמוכה ביותר מאז 2016. נכון להיום מדובר בחברה עם הביצועים הגרועים ביותר השנה במדד S&P 500. 

עם זאת, לא רק מטא מתמודדת עם פיטורי ענק בגלל המצב הכלכלי הכולל וסיבות נוספות: בימים האחרונים הרשת געשה על פיטורי הענק של אילון מאסק ברשת החברתית טוויטר, שם נעל באכזריות עובדים מחוץ למערכות, וכך נודע להם על פיטוריהם.

אמזון הודיעה בימים האחרונים כי היא משהה את גיוס העובדים הארגונים החדשים. "אנו צופים להשאיר את ההפסקה הזו במקום בחודשים הקרובים, ונמשיך לעקוב אחר מה שאנו רואים בכלכלה ובעסק כדי להתאים את עצמו כפי שאנו חושבים שהגיוני", כך נמסר ממחלקת משאבי האנוש באמזון. בשבוע שעבר, גם אינטל הודיעה כי היא מקצצת במקומות עבודה ומאטה הוצאות על מפעלים חדשים כדי לחסוך 3 מיליארד דולר בשנה הבאה. באינטל מקווים שיצליחו לחסוך עד 10 מיליארד דולר עד 2025.

גם ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הודיעה באחרונה על פיטורי עובדים במספר חטיבות. ההחלטה התקבלה בשל האטה צפויה בהכנסות, והמהלך צפוי להשפיע על 1,000 עובדים.