המיזם החדש שמסייע לסטארט־אפים בזמן המלחמה

מיזם No Matter What של סטארט־אפ ניישן מציע גישה למקורות מימון, חיבורים עסקיים וחיבורים ללקוחות • המנכ"ל אבי חסון: "טיפלנו כבר ב־350 חברות, ואנחנו יכולים לטפל בעוד אלף" • ישראל מתגייסת

שלט של No Matter What בטיימס סקוור בניו יורק / צילום: פרטי
שלט של No Matter What בטיימס סקוור בניו יורק / צילום: פרטי

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל יזם ארגון סטארט־אפ ניישן סנטרל את פרויקט No Matter What, שמטרתו לאגד את שלל אפיקי העזרה הקיימים והמוצעים בעת הזו, בייחוד אפיקי מימון, לסטארט־אפים ישראליים. המיזם הוקם בשיתוף עם רשות החדשנות, איירון ניישן, ואריאלי קפיטל. 

ישראל מתגייסת | הקמפיינים החדשים שקוראים לעולם להתערב בהחזרת החטופים
ישראל מתגייסת | התאחדות הסטודנטים הארצית תסייע במיליוני שקלים לצעירים שלומדים באקדמיה
ישראל מתגייסת | "מקווים שלא ישכחו אותנו": הקיבוץ הקטן מהעוטף שלא מקבל תרומות

"כבר בימים הראשונים של המלחמה הבנו שאנחנו חייבים לעזור לתעשיית ההייטק הישראלית להמשיך לתפקד, לא משנה מה", אומר לגלובס אבי חסון, מנכ"ל סטארט־אפ ניישן סנטרל. "עשינו סקר צרכים בקרב מספר סטארט־אפים, ובאופן לא מפתיע גילינו שהם זקוקים לעזרה בעיקר בצד המימון. בנוסף, קיבלנו בקשות לחיבורים מקצועיים. בהתאם לזה בנינו את ההיצע של המיזם שלנו".

לדברי חסון, המיזם "מנגיש בעבור כל חברה את כל אפשרויות העזרה הקיימות בעבורה. אנחנו יודעים להסביר איזו תוכנית תהיה זמינה, ואיך. אם החברה זקוקה למימון, אנחנו יודעים לשטוח בפניה את כל האפשרויות הפתוחות, וגם לחבר לקרנות ישראליות או זרות שרלוונטיות לה.

"במקום שכל סטארט־אפ יתחיל להיכנס לנבכי כל תוכנית ותוכנית, אנחנו עושים זאת בעבורם. יש לנו תוכנית של יועצים מקצועיים ומשאבים זמינים של כוח אדם, ואנחנו חוסכים להם זמן והמון אנרגיה, למשל בחיפוש אחר חיבור עסקי או חיבור ללקוחות. היכולת שלך לדעת שיש קייס מנג'ר שזמין בעבורך, ומחבר אותך לכל הגורמים הרלוונטיים, היא משמעותית".

"פנינו לעשרות משקיעים"

במקביל, במיזם עובדים על יצירת אפיקי מימון חדשים באמצעות קרנות, מעבר לקרנות החירום הייעודיות שקמו. "פנינו לעשרות משקיעים, ואנחנו עובדים כל הזמן כדי לדייק את זה, ולהוסיף כסף חדש", מספר חסון.

"אנחנו רוצים לחזק את העשייה של חברות רב לאומיות, ולשמר את הרלוונטיות של ישראל כהאב טכנולוגי. עד כה טיפלנו כבר ב־350 סטארט־אפים, ואנחנו יכולים לטפל בעוד אלף".

סטארט־אפים שזקוקים לסיוע יכולים לפנות לאתר: https://t.ly/j_qoM

יוזמות אזרחיות

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מקווה ישראל

בית הספר החקלאי מזמין משפחות או זוגות שהתפנו מיישובי עוטף עזה או מהצפון ומעוניינים להתחתן או לערוך בר מצווה, לקיים את האירוע ברחבה ההיסטורית בבית הכנסת העתיק בכפר. צוות מקווה ישראל יארח את המשפחות ללא עלות, בהתאם להנחיות פיקוד העורף ובתיאום מראש.

לפרטים: אילנה רוקח - events@mikveisrael.org.il

Work with Israel

בצל המלחמה יזמה סופיה גרין, ישראלית שעלתה מצרפת ובעלת משרד פרסום שעובדת עם גופים בינלאומיים, את הקמת הפלטפורמה החדשה Work with Israel. הפלטפורמה מחברת בין בעלי עסקים ישראלים במגוון תחומים ללקוחות בחו"ל, כשהמסר הוא "אנחנו לא מעוניינים בתרומות, אנחנו מעוניינים בכם כלקוחות".

בין היתר מדובר בבעלי עסקים בתחום השיווק, עריכת דין, ייעוץ עסקי, מקצועות הדיגיטל, כתיבת תוכן, עריכת וידאו, תכנות, תרגום, נדל"ן ועוד. מאז השקת הפלטפורמה הצטרפו אליה מאות בעלי עסקים, ויהא מקודמת באירופה ובארה"ב, כולל בקהילות היהודיות שם.

לינק לאתר: https://www.workwithisrael.org/en

להצטרפות: Get Listed

סולאראדג'

תושבי כפר חוגלה פנו לחברת האנרגיה הירוקה בהצעה למהלך לטובת חיילים, וזו הקימה סדנה להרכבת מערכות טעינה סולאריות במשרדיה בהרצליה. המערכות יועברו ליחידות שטח צה"ליות ללא גישה לחשמל או לגנרטור, בכדי לאפשר לחיילים להטעין את המכשירים הניידים שלהם ולשמור על קשר עם הבית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לבנימין עוזיאל, מצוות המיזם: Ben.uziel@gmail.com

כתר

כדי להגביר את המודעות, ולבקשת מטה משפחות החטופים והנעדרים, חברת כתר ייצרה אלפי כסאות כתר צהובים, כשעל גבי כל אחד מהם קוד QR המפנה לאתר עם פרטי ותמונות החטופים והנעדרים. 

הכיסאות הם תרומה לפעילות המטה ותמיכה במשפחות. עד כה לקחו חלק ביוזמת "הכיסא הריק" כ-450 חברות במשק, שהציבו כיסאות בפתחי בניינים, משרדים ומקומות ציבוריים. חלוקת הכיסאות מתבצעת על ידי מתנדבי המטה. 

ניתן לרכוש את הכיסא הצהוב דרך אתר כתר, או בסניפים הפיזיים. כל הרווחים מועברים כתרומה לפעילות המטה והמשפחות.

לינק לרכישה: https://t.ly/Cd0gd

הכיסא הצהוב של כתר הריק להגברת המודעות לחטופים / צילום: יח''צ
 הכיסא הצהוב של כתר הריק להגברת המודעות לחטופים / צילום: יח''צ

למענכם

הארגון, בראשות הרב יוסי ערבליך, הקים מוקד ייעודי המעניק ליווי רפואי מקצועי חינמי לחיילים ואזרחים שנפצעו במהלך ימי המלחמה ולבני משפחותיהם. את צוות הרופאים מובילים פרופ' יוסף פרס, לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי שניידר לילדים, פרופ' בני דודזון, לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי שמיר, ד"ר גדי נוימן, לשעבר סמנכ"ל המרכז הרפואי בילינסון, והאחות הראשית של הארגון רחל מיכוביץ', לשעבר מתאמת ההשתלות בביה"ח בילינסון.

לפנייה למוקד: 6884* או בטלפון 03-9799099, 050-5758069