הקמפיינים החדשים שקוראים לעולם להתערב בהחזרת החטופים

משרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל עלו כל אחד בנפרד בקמפיינים גלובליים שיופצו באירופה ובארה"ב • "יש אנשים שפיתחו אדישות, ואנחנו מנסים לייצר אצלם רגש" • ישראל מתגייסת

רותם סלע ב-#MomToo, הפנייה לראש ממשלת בריטניה וקמפיין חמאס כבייביסטר / צילום: צילומי מסך
רותם סלע ב-#MomToo, הפנייה לראש ממשלת בריטניה וקמפיין חמאס כבייביסטר / צילום: צילומי מסך

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

כשברקע מתנהלים מגעים לעסקה של שחרור הישראלים השבויים בידי ארגון הטרור חמאס, עולים השבוע לאוויר שלושה קמפיינים בינלאומיים להגברת הלחץ על המנהיגות העולמית לגלות מעורבות, ולסייע בקידום המהלך. מאחורי המהלכים עומדים משרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO ופובליסיס ישראל.

הקמפיין הראשון, בהובלת תנועת "ישראלי אמיתי לא משתמט" שבראשה עומד הפרסומאי רמי יהושע, פונה ישירות למנהיגי העולם בקריאה "פעל לשחרור החטופים כאילו הם היו המשפחה שלך".

בשלב ראשון, הקמפיין פונה לראש ממשלת בריטניה רישי סונאק (עם התייחסות לילדיו), מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, קנצלר גרמניה אולף שולץ ("אשתך") ונשיא צרפת עמנואל מקרון ("אביך").

ישראל מתגייסת | התאחדות הסטודנטים הארצית תסייע במיליוני שקלים לצעירים שלומדים באקדמיה
ישראל מתגייסת | "מקווים שלא ישכחו אותנו": הקיבוץ הקטן מהעוטף שלא מקבל תרומות
ישראל מתגייסת | המערכת החדשה שפותחה במלחמה כדי לנהל יישובים תחת מתקפה

הקמפיין, באמצעות משרד יהושע TBWA, צפוי לעלות בשלטי חוצות במדינות אירופה ובדיגיטל. "הקמפיין עולה עכשיו מאחר שהשבת החטופים אורכת זמן רב מדי', ונדמה שהעולם עבר הלאה", אומר יהושע. "אנחנו עוד מחכים לשובם, ועלינו להמשיך ולהשאיר את החטופים על סדר היום העולמי לא רק המדיני".

קמפיין #MomToo, שנועד ליצור הזדהות של אימהות מכל העולם עם האימהות הישראליות, עולה השבוע בכלי תקשורת מרכזיים בעולם, ובהם "ניו יורק טיימס", "וושינגטון פוסט", "פורבס" ו"דיילי גרף", לצד שילוט בטיימס סקוור במנהטן.

במסגרת הקמפיין שיצר משרד גיתם BBDO, נאספו ונוצרו עשרות סרטים המספרים על אירועי ה-7 באוקטובר, דרך עיני אימהות.

המהלך מבוסס על התובנה שאימהות יכולות להבין ולהזדהות עם אימהות אחרות, ללא קשר לדת, תרבות או מיקום גאוגרפי. המוטיב המוביל הוא האשטאג MomToo#, בצירוף קוד QR לסריקה המוביל לאתר ייעודי שבו מוצגים כל הסרטים - כולל סרטון אחד בהובלת רותם סלע.

"כלקח ממאמצי ההסברה, הבנו שקהל היעד של נשים ואימהות בכל העולם עשוי להשפיע מאוד על הסנטימנט הציבורי, ולתרום ליצירת תנאים להשבתם של החטופים לביתם", מסביר עדו הר-טוב, מנכ"ל ושותף בגיתם BBDO. "המטרה היא לרתום את דעת הקהל העולמית להבין את הסיפור הישראלי".

הקמפיין השלישי שייך למטה משפחות החטופים, והוא עולה לרגל יום זכויות הילד הבינלאומי שחל השבוע. בסרטון, שיצר משרד פובליסיס ישראל, מועמדים לבייביסיטר יושבים על ספה ומספרים על עצמם ועל יכולותיהם, על-מנת לקבל את המשרה. ואז המוזיקה משתנה, ועל אותה ספה מתיישב מחבל חמאס. "להורים של 40 ילדים חטופים על־ידי החמאס לא הייתה בחירה", אומר הכיתוב.

"יש אנשים שפיתחו אדישות, אז אנחנו מנסים להגיע אליהם בדרכים אחרות, בלי החטופים", מסבירה מנהלת הפרסום וההסברה של מטה החטופים, דורית גוילי (יחד עם יוסי לובטון). "אנחנו מנסים לטרגט בכל מיני דרכים. יהיו סרטים שידברו על התחביבים של הילדים עצמם, שיצרו אמפתיה ורגש. יש סרט שמדבר על ילדים בעולם, והפחדים שלהם מול הפחד של הילדים שנחטפו. המטרה היא שהנושא לא ירד מסדר היום".

במסגרת הקמפיין תתקיים ביום שני (20.11) אחר הצהריים הפגנה מול משרדי UNICEF, קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים, ברחוב סעדיה גאון בתל אביב להחזרת הילדים החטופים מעזה.

יוזמות אזרחיות

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מכללת בית ברל

המכללה הקימה מתחם סדנאות ייעודי לאנשי ונשות חינוך המעניק כלים לטיפוח כישורי חוסן, אשר יתקיימו בהנחיית מרצי ומרצות התוכנית לתואר שני בחינוך, מיינדפולנס ולמידה חברתית רגשית.

בין הנושאים שיילמדו: תרגול מיינדפולנס ככלי להפחתת סטרס וחרדה, כולל התנסות אישית וכלים פרקטיים בעבודה עם ילדים ונוער; כישורי עמידות במצוקה לקידום רווחה נפשית של מורות ומורים בעת משבר; וחמלה בפעולה - כיצד לבסס נוכחות אמפתית עבור הילדות והילדים.

בנוסף, ברחבי הקמפוס עצמו הוקמו מתחמים מיוחדים עבור פעוטות, ילדים ובני נוער מהעוטף, על־מנת לספק להם סביבת לימודים בטוחה.

לפניות: anat.ben_shabat@beitberl.ac.il

מתחם לילדי העוטף במכללת בית ברל / צילום: המכללה האקדמית בית ברל
 מתחם לילדי העוטף במכללת בית ברל / צילום: המכללה האקדמית בית ברל

ACE

הרשת לשדרוג הבית הקימה מתחם וירטואלי ייעודי (ללא עלות) עבור בעלי מקצוע מהצפון ומהדרום שפונו מבתיהם, ונתקלים בקשיי פרנסה. המתחם מחבר בין לקוחות פוטנציאליים המחפשים שירות בתחומי שיפוץ ועיצוב הבית, לבין בעלי המקצוע, ובהם אינסטלטורים, נגרים, אוטמי גגות, עיצוב ועוד.

לפרטים והרשמה לפרסום באתר: acenow@ace.co.il

אולפן מוזיקה

אולפן לחזרות מוזיקה, הממוקם באזור התעשייה ברחובות, מועמד לרשות נגנים והרכבים מוזיקליים של תושבי העוטף המפונים, ללא עלות, על־מנת לספק להם מקום מסודר ומאורגן ליצור ולנגן.

לפרטים: יעקב תנעמי, 050-5359303 או 050-2703303

חמ"ל:טק

מערך תמיכה לסטארט-אפים ויזמים שהוקם בשיתוף עם הרשות לחדשנות, ומהווה מוקד סיוע ראשוני שמלווה חברות בחזרה למסלול צמיחה. המוקד מבוסס על מתנדבים ומתנדבות, ומהווה נקודת מפגש בין יוזמות וצרכים שעולים בשל המצב.

בין היתר המקוד מציע סיוע כספי ותרומות מפילנתרופים, מיפוי צרכים של חברות הזנק ועבודה מול משרדי הממשלה בנושא, מתן תמיכה צמודה בבקשות למענקים, ליווי ומנטורינג, סיוע באיתור ושימוש במשרדים חלופיים ומתקני מחקר ופיתוח, פיילוטים חלופיים ועוד.

המערך פועל בשיתוף עם ארגונים רבים, ביניהם InNegev, Iron Nation (אחים לנשק), Safe Dome, Synergy 7, Tech7, EY, BDO, נטפים, סודהסטרים, HP Indigo ועוד.

להרשמה למוקד: לחצו כאן

קווליטסט

חברת בדיקות התוכנה והבטחת איכות מגייסת 30 עובדי הייטק למתחם שלה בשדרות. תהליך הגיוס יתבצע בחודש הקרוב, כאשר עם סיום הלחימה והשיבה לשגרה, צפויים העובדים החדשים לחבור לעשרות עובדי הסייט בשדרות ולעבוד משם.

"פתיחת מרכז טכנולוגיות בשדרות הוא לא מהלך שכיח בהייטק הישראלי, לא לפני שנתיים ובטח לא כעת, כשמדובר בעיר רפאים מופגזת", אומר שי ליברמן, מנכ"ל קווליטסט ישראל ואירופה. "היו גם סבבים בעבר, ולקחנו את כל זה בחשבון כשהקמנו את הסייט במקום.

"הדרך היחידה לחזק את כלכלת העוטף ואת שדרות היא לתת תעסוקה אמיתית לתושבים, שתחזיק אותם שם יציבים ובטוחים. גיוס עשרות עובדים מהאזור, בתזמון הזה, גם כשמצב ההייטק לא בשיאו, הוא ההצהרה שלנו, והקריאה לשאר חברות ההייטק, להגיע ולחזק את העוטף".

להגשת קורות חיים: talent.israel@qualitestgroup.com