גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי
בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

על רקע המתיחות הבטחונית, המסחר בת"א ננעל גם הערב בירידות, מדד ת"א 35 ב-0.3% ות"א 90 ב-0.2%. מדד הבנקים ירד ב-1.2%.  

בשוק החוב נרשמו עליות נוספות בתשואות האג"ח הממשלתיות - תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-4 נקודות בסיס ל-4.72% ותשואת האג"ח לשנתיים ל-4.32%. מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרו הערב ללא שינוי. 

קבוצת שטראוס נוקטת מהלכי מכירה של כמה מתתי-הפעילויות שלה, במטרה להתמקד בפעילויות הליבה. ראשית, החברה פועלת למכור את חלקה (51%) במפעל וכוורת יד מרדכי (בשותפות עם קיבוץ יד מרדכי, המחזיק 49%), שבו היא מייצרת דבש, שמן זית, קונפיטורות, מייפל ורטבים.

בנוסף, על המדף נמצאות גם פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" במפעל הממוקם בברור חיל; ורשת קפה עלית המתמחה במכירת מוצרי קפה ומוצרים נלווים בסגמנט ה-OTG (On the go), בעיקר בדוכני קפה בתחנות רכבת, במוסדות אקדמיים ובבתי חולים.

16:57

הירידות בבורסה מתמתנות כעת, ת"א 35 יורד ב-0.2% ות"א 90 יורד בשיעור דומה. מדד הבנקים יורד ב-0.8%. 

בתוך מדד ת"א 125 בולטות לחיוב מניות או פי סי אנרגיה , קנון ואנלייט אנרגיה , יורדות - גילת , אורמת  ונאייקס 

15:11

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים בירידות קלות. ת"א 35 יורד ב-0.5% ות"א 90 יורד בשיעור דומה.

ורידיס  יורדת בכ-4% לאחר שהחברה דיווחה כי בהמשך לחקירה הפלילית שמתנהלת נגד החברה, ועדת המכרזים, שוקלת לפסול את המועמדות של חברת הבת שלה במכרז להקמה תפעול ותחזוקה של מתקן להשבת אנרגיה מפסולת בנאות חובב.

13:57

חברת קווליטאו , העוסקת בפיתוח ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה, דיווחה הבוקר על קבלת הזמנה בהיקף של כ-1.2 מיליון דולר מיצרן של מוצרי מוליכים למחצה באסיה. 

13:20

הירידות בתל אביב מתחזקות. מדד ת"א 90 מאבד מערכו כ-1% ות"א 90 יורד בשיעור דומה. מדד ת"א בנקים 5 צולל בכ-1.8%.

הדולר מתחזק ב-1.5% מול השקל בשעה זו ונסחר סביב רמה של 3.77. גם האירו מתחזק ב-1.2% מול השקל ונסחר ברמה של 4 שקלים.

12:04

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים לפי שעה בירידות קלות. 

חברת נקסט ויז'ן  ממשיכה במומטום החיובי ודיווחה הבוקר על קבלת הזמנה נוספת לרכישת מצלמות ומוצרים נוספים של החברה תמורת 2.55 מיליון דולר.

10:44

בניגוד למגמה השלילית, מניית או פי סי אנרגיה  מטפסת במדד ת"א 35 ו-125. החברה העוסקת בייזום של תחנות כח ומתקני ייצור חשמל בישראל עדכנה היום על חתימה על מזכר עקרונות בלתי מחייב עם קרן השקעות אמריקאית הפועלת בתחום התשתיות, לפיו הקרן תשקיע 300 מיליון דולר ב-CPV Renewable, חברה בת שלCPV שעוסקת בהפעלה, הקמה ופיתוח של פרויקטים באנרגיה מתחדשת בארה"ב.

בהתאם למזכר העקרונות הבלתי מחייב, הקרן האמריקנית תשקיע את הסכום האמור בתמורה להקצאה של 32.6% מהזכויות הרגילות ב-CPV Renewable, בעסקה המשקפת לפעילות האנרגיות המתחדשות של CPV בארה"ב שווי של כ-620 מיליון דולר.

10:33

המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה בירידות. ת"א 35 משיל מערכו 0.9% ות"א 90 צולל בכ-1.1%. מדד ת"א בנקים 5 יורד ב-1.5%.

בשוק המט"ח המקומי, השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. הדולר מזנק בכ-1.2% מול המטבע הישראלי ונסחר סביב 3.75 שקלים. האירו מטפס ב-0.8% ועומד על 3.99 שקלים.

רונן מנחם כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות מתייחס למגמה בשוק המט"ח: "השקל נחלש הבוקר כנגד הדולר לאור המשך המתיחות והדריכות נוכח המתנה לתגובת ישראל לאיראן. במקביל, הדולר מתחזק מול מטבעות העולם עקב נתוני המכירות הקמעוניות בארצות הברית של חודש מרץ שפורסמו אמש (ב') והעידו על איתנות הצריכה הפרטית כשעלו בשיעור החד ביותר זה 14 חודשים".

"הנתונים הללו גרמו לשוק להעריך כי הורדת ריבית בארה"ב תידחה לסוף הרביע השלישי של השנה ואולי מאוחר יותר. כמו כן ניתן לייחס את פיחות השקל להמשך הירידות והחששות אתמול בשוקי המניות בוול סטריט. במבט קדימה, השקל צפוי להיחלש להמשיך על רקע התנודתיות החדה שתמשיך לאפיין את השוק בתקופה הקרובה. בתוך כך יש לזכור כי בנק ישראל עוקב אחר ההתפתחויות וערוך להגיב (דרך מכירת יתרות מט"ח) אם יחשוש מערעור יציבות השוק".

10:07

יום המסחר בתל אביב נפתח בירידות שערים. מדד ת"א 35 מאבד מערכו 0.5% ות"א 90 יורד ב-0.2%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ת"א בנקים 5 יורד ב-1%.

בולטות לשלילה מניות מלם תים , סלקום , קבוצת אקרשטיין  ואנרג'יקס .

בשוק האג"ח המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות מזנקות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרת סביב רמה של 4.679%, הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2012.

08:37

יום המסחר בשוק המט"ח המקומי נפתח בהיחלשות קלה של השקל מול המטבעות הזרים. הדולר מתחזק בשעה זו ב-0.5% מול השקל ונסחר סביב 3.73 שקלים. האירו מתחזק בכ-0.1% מול השקל ונסחר סביב 3.96 שקלים.

07:54

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה שלילית על רקע הצהרת ישראל כי תגיב למתקפת האיראנית. אמש (ב'), התנודתיות החריגה בשוק המניות המקומי נמשכה כאשר לקראת סוף המסחר נפלו המדדים על רקע דיווחים על תגובה ישראלית באיראן. זאת, לאחר שבתחילתו המדדים מרכזיים זינקו בחדות.

מדד ת"א 35 איבד מערכו 1.2% ות"א 90 ירד ב-0.4%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ת"א נפט וגז ירד ב-1.4%. מדד ת"א בנקים 5 השיל מערכו כ-1.1%. 

מחזיקי אג"ח בול מסחר יזכו לתספורת, המנכ"לית לתגמול של מיליוני שקלים 

המומנטום החיובי שרושמות המניות הביטחוניות נמשך. חברת עין שלישית , המפתחת מערכות גילוי וראייה לרחפנים, ולכלי טיס בלתי מאוישים אחרים, זינקה בכ-14% תוך שני ימי מסחר ובסך הכול עלתה בכ-35% בחודש האחרון. שווי השוק שלה עמד אמש על כ-90 מיליון שקל.

הדיווח שפורסם מטעם ישראל בנוגע לתגובה לתקיפה האיראנית, הפיל גם את המדדים המרכזיים בוול סטריט אמש. הנאסד"ק צלל ב-1.8%, ה-S&P 500 איבד מערכו 1.2% והדאו ג'ונס השיל מערכו 0.7%. 

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית" 

בשאר העולם, נרשמת הבוקר מגמה שלילית בהמשך למתיחות הגיאופוליטית. המדדים המרכזיים באסיה נסחרים הבוקר בירידות חדות - הניקיי צולל בכ-2%, ההנג סנג יורד בשיעור דומה, בורסת שנגחאי מאבדת מערכה 1.4% והקוספי משיל מערכו 2.5%.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

טסלה , המשיכה במומנטום השלילי אמש וצללה בכ-5.5%. החברה עומדת בפני גל פיטורים ענק, שיכלול לפחות 10% מכוח העבודה הגלובלי - אלפי עובדים. מניית טסלה סובלת בחודשים האחרונים מביצועי חסר. מתחילת השנה איבדה המניה יותר מ-30% מערכה, בזמן שהמדדים המרכזיים רשמו תשואות נאות.

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות" 

עונת הדוחות בארה"ב נפתחה באופן רשמי בסוף השבוע האחרון ובאופנהיימר אופטימיים לגבי הדוחות של פאלו אלטו  ונטפליקס :

"חברת פאלו אלטו נהנית ממעמד מוביל בשוק הסייבר, וצפויה להציג בשנת 2024
הפיסקלית הכנסות של כ-8 מיליארד דולר והזמנות של למעלה מ-10 מיליארד דולר, זאת לצד שיעור FCF של 38%-39% הגבוהים בענף התוכנה בענן. פעילות הענן הטהור של החברה צומחת בקצב גבוה של למעלה מ-50% ואחראית על קרוב ל-40% מסך ההזמנות.

"למרות זאת, בפרסום דוחותיה האחרונים ירדה המניה בחדות, זאת בשל חשש המשקיעים מהאטה בצמיחה כתוצאה מיישום אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית מטעם החברה, כולל יצירת חבילות מוצרים בהנחה, וזאת מתוך מטרה להגדיל את נתח השוק על חשבון מתחרותיה. אנו סבורים כי מעמדה המוביל של פאלו אלטו בשוק הסייבר ופעילותה המגוונת יובילו להצלחה בהגדלת נתחה בשוק, ללא פגיעה מהותית ברווחיות, עם פוטנציאל להאצה בקצב הצמיחה העתידי, מעבר לצפי הקונצנזוס".

בכל הנוגע לנטפליקס, באופנהיימר מציינים: "ברבעון האחרון הוסיפה החברה כ-13 מיליון
מנויים בתשלום והגדילה את בסיס מנויה לכ-260 מיליון משתמשים. עם זאת, אנו מעריכים את פוטנציאל הוספת המנויים החדשים כתוצאה מהפסקת שיתוף מנויים בכ-100 מיליון מנויים, כאשר רק כ-20% מפוטנציאל זה בוצע עד כה.

"הזדמנות צמיחה נוספת עבור נטפליקס היא השקת מסלול משולב פרסומות בעלות בסיסית, שצפוי להרחיב עבורה את בסיס הלקוחות הקיים. אנו מעריכים את פוטנציאל ההכנסות מפרסום בכ-5 מיליארד דולר בשנת 2024 עם שיעור EBITDA גבוה של כ-80% והמשך צמיחה בשנים הקרובות.

"בנוסף, החברה עתידה להיכנס לתחומים חדשים כמו תחום הגימיינג ושידורי ספורט, בעלי שיעורי רווחיות גבוהים במיוחד, ובכך להגדיל את ההכנסות למשתמש - ARPU. מהלכים אסטרטגים אלה צפויים להוביל להאצה לקצב צמיחה דו ספרתי בשנתיים הקרובות, לצד שיפור משמעותי ברווחיות ובתזרים מזומנים".

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו במהלך יום ב'. תשואת איגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים, עלתה ל-4.66%, ותשואת האג"ח לשנתיים קפצה ל-4.27%.

רפי גוזלן, כלכלן ראשי באי.בי.אי בית השקעות, ציין כי "ההתפתחויות המקומיות והגלובליות הובילו לאחרונה לעליית תשואות מהירה יחסית בשוק האג"ח, על רקע שילוב של ירידה בציפיות להפחתת הריבית, עם עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל".

לדבריו, "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק, ובאופן דומה את המשך העלייה בציפיות האינפלציה - שמתקרבות לגבול העליון של היעד שהציב בנק ישראל - להקטנה הדרגתית של המשקל העודף באפיק הצמוד ביחס לשקלי".

גם בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו אמש (ב') על רקע החששות מתקיפה של ישראל באיראן ולצד ההפתעה החיובית במכירות הקמעואניות בארה"ב בחודש מרץ שמרחיקות את הסיכויים להפחתת ריבית של הפד בטווח הקרוב. 

3. שוקי הסחורות והמטבעות

התנודתיות בשוק המקומי באה לידי ביטוי גם בשוק המט"ח כאשר אמש (ב'), יום המסחר נפתח בהתחזקות השקל ושער הדולר ירד מרמה של 3.77 ל-3.73. אלא שהדיווחים על תגובה ישראלית קרבה למתקפה האיראנית הפכו את הקערה, ובשעות אחה"צ הוא עשה כמעט את כל הדרך בחזרה.

בבנק לאומי, ראש דסק אסטרטגיות שווקים, קובי לוי, התייחס לעליית השקל במשנה זהירות, והעריך כי "היצע המט"ח נובע מירידת מפלס החששות מהסלמה באזורנו. עם זאת, אירועי סוף השבוע מגבירים באופן משמעותי את המתיחות במזרח התיכון, ומעידים שהקונפליקט התרחב ולא צפוי להסתיים בקרוב.

"להערכתנו, האי-ודאות והתנודתיות בשווקים הפיננסיים צפויות להימשך, ולא רק בישראל, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור המפרץ הפרסי והמזרח התיכון, ופוטנציאל ההסלמה הביטחונית בקונפליקט מול איראן".

ההתקפה האיראנית על ישראל מעלה מן הסתם את מחירי הנפט - ויש שאומרים שזה עלול לטפס עד כדי 100 דולר לחבית, ואף יותר. איראן היא המפיקה השלישית בגודלה בין שותפות הקרטל אופ"ק. לפי CNBC, השווקים ינטרו מקרוב את המתרחש במיצר הורמוז שדרכו עוברת כחמישית מאספקה הנפט העולמית.

המתכון של אלטשולר שחם חזרה לצמרת: בנקים באירופה, אנרגיה ונחושת 

האקאן קאיה, מנהל תיקים בכיר בחברת ההשקעות נויברגר ברמן, מסביר כי מעבר לחשש בזינוק מחירי הנפט לאור התקיפה האיראנית, שוק הסחורות מתמודד עם טלטלות הנובעות מסנקציות שהוטלו על ידי ארצות הברית והממלכה המאוחדת על מתכות מתוצרת רוסיה:

"הסנקציות, המכוונות לאלומיניום, ניקל ונחושת שיוצרו לאחר ה-13 באפריל 2024, נועדות להגביל את הנוכחות של מתכות אלו בשווקים המערביים, לגרום לתמחור מחסור ולהשפיע על מחירי המקום. הדבר עשוי להוביל ככל הנראה לתחייתו מחדש של מצב "בקוורדיישן" (backwardation) בסחורות אלו. התגובה של בורסת המתכות של לונדון (LME), המייצרת קטגוריות למתכות רוסיות על סמך תאריכי ייצור ומגדירה מתכות שיוצרו לאחר הסנקציות כלא ניתנות לאספקה, מדגישה את ההסתגלות המהירה של השוק לשינויים גיאופוליטיים אלו.

"ההסלמה הנוכחית בין איראן לישראל והסנקציות על מתכות רוסיות מסמלות תנועה רחבה יותר לעבר משטר הנשלט על ידי סיכון גיאופוליטי, המערער על פרדיגמות השקעה מסורתיות. סביבה זו מדגישה את הצורך הקריטי בגיוון לסחורות רגישות גיאופוליטית. השקעה בסחורות כגון נפט, אלומיניום, ניקל, נחושת וזהב - שכבר תמחר לאחרונה את הסיכונים הללו - הופכת לחיונית, לא רק כאסטרטגיה לגידור מפני לחצים אינפלציוניים אלא גם כמגן חיוני מפני שבריריות גיאו-פוליטית".

4. מאקרו

אמש פורסם מדד המחירים לצרכן בישראל שעלה ב-0.6% בחודש מרץ 2024 בקצב חודשי, מעל התחזיות המוקדמות שציפו כי המדד יעלה ב-0.5%. ב-12 החודשים האחרונים (מרץ 2024 לעומת מרץ 2023) המדד עלה מ-2.5% ל-2.7%, כאשר תחזיות הכלכלנים עמדו על 2.6%. 

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית? 

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, התייחס להשפעת נתוני האינפלציה על מתווה הריבית של בנק ישראל: "המדד עלה מעט מעל הקונצנזוס בשוק, אך בנוסף יש לציין כי מדד הליבה עלה ב-0.7% והקצב השנתי האיץ מ-2.2% ל-2.3%. בחתכי הזמן השונים שבנק ישראל בוחן מידי החלטה נרשמה עלייה מהירה יחסית, בעיקר בטווח הקצר, כאשר האינפלציה ב-3 חודשים האחרונים (במונחים שנתיים) עלתה מ-1.9% ל-3.1%, מעל היעד, ובחצי שנה האחרונה (במונחים שנתיים) עלתה מ-2.1% ל-2.3%. 

"בכל הנוגע להשפעת המדד על הריבית, נזכיר כי במסיבת העיתונאים שהתקיימה בשבוע שעבר נגיד בנק ישראל ציין כי 'ככל שנראה ירידת באי-הוודאות והתייצבות בסביבת האינפלציה, נוכל לחזור לתוואי שלנו ולעמוד בתחזית שלנו'.

"בינתיים, אי-הוודאות רק מתגברת, ובצד של האינפלציה, הלחצים נמשכים לאור היחלשות השקל ועליית מחירי הסחורות בעולם, כאשר רק במהלך השבוע האחרון התבשרנו בכותרות על עליות צפויות במחירי המזון, כולל התייקרות של מוצרי החלב שבפיקוח.

"עוד לפני פרסום מדד מרץ, תחזיות האינפלציה לשנה הקרובה עלו ונמצאו סביב הגבול העליון, כשהסיכונים לראייתנו מוטים כלפי מעלה. בנוסף, הכלכלה הישראלית מתפקדת היטב כפי שעולה מנתוני הפעילות הכלכלית ושוק העבודה, והדבר האחרון שנציין זה מועד הפחתת הריבית בארה"ב שממשיך להתרחק, כפי שעולה מהתמחור בשווקים.

"שורה תחתונה, לאור אי-הוודאות הגבוהה, אנו מעריכים כי בבנק ישראל ימשיכו לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה. בשווקים התחילו להפנים כי הריבית תיוותר גבוהה לאורך זמן, כאשר נכון לכתיבת שורות אלה, בשוק מתמחרים הפחתת ריבית אחת בלבד עד סוף השנה".

בשאר העולם, הבוקר בסין פורסמו נתוני הצמיחה לרבעון הראשון של שנת 2024. התמ"ג במדינה הפתיע לטובה וקפץ ב-5.3%, כאשר התחזיות המוקדמות עמדו על שיעור של 4.8%.

בהמשך היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן באיטליה, והייצור התעשייתי בארה"ב.

5. תחזית

הבורסה תפרסם בתום המסחר ביום חמישי השבוע את השינויים בהרכבי המדדים. לכניסה או ליציאה ממדדי הבורסה יש השפעה לא מבוטלת על המסחר במניות החברות ועל שוויין. הסיבה לכך היא שקרנות סל וקרנות מחקות מחויבות לרכוש את מניות החברות הנכללות במדדים בהתאם למשקלן, ומן הסתם למכור את אלו שיצאו.

שופרסל ופתאל, אשר מובילות בשווי שוק את מדד ת"א-90, מועמדות די בטוחות לטפס אל מדד ת"א-35, שממנו אלקטרה, שיכון ובינוי וקבוצת אשטרום מועמדות "לרדת ליגה". ערד וזפירוס מועמדות לצאת ממדד.

עוד כתבות

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

הצהרת משפחות מירן וסיגל בכיכר החטופים / צילום: Paulina Patimer

בתו של קית' פרצה בבכי: "אל תמות שם במנהרות"

משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • צה"ל תקף הלילה יעדי טרור בדרום לבנון - חמאס שיגר בתגובה מטח רקטות לעבר יישובי הגליל העליון • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-16%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים