מנכ"ל החברה לישראל מלקק את הפצעים מהכישלון בבטר פלייס: "זה אירוע שצריך לנתח וללמוד בשביל העתיד" ■ לא הגיע הזמן להסיק מסקנות אישיות? "אני מאוד גאה במה שאני והצוות שלי עושים"
מתוכם, החברה לישראל התחייבה להשקיע 18 מיליון דולר ■ הנפקת הזכויות באה לחזק את המאזן וההון העצמי של החברה
רגע לפני הפירוק: בטר פלייס הפסידה 28 מיליון דולר ■ הכנסות החברה לישראל עלו ל-2.79 מיליארד דולר ■ הפסדים גם במיזם הרכב הסיני קורוס: 23 מיליון דולר ברבעון ■ מזל שיש את כיל: "תרמה" 160 מיליון דולר
מאות הלקוחות הפרטיים שרכשו את המכונית החשמלית מכיסם, עשויים להישאר עם מכונית חסרת ערך במקרה שיופסקו שירותי הטעינה והחלפת הסוללות ■ חמור מכך, ייתכן שבכלל ייקחו מהם את הסוללות
זה לא חוכמה להגיד היום "אמרנו לכם, ידענו שבטר פלייס תיכשל"
אנליסטים מגולדמן זאקס ביקרו באתר הייצור של החברה בקליפורניה - ויצאו מעודדים ■ החברה מוכרת 20,000 מכוניות מדי שנה בארה"ב ■ אשתו של אגסי: "ארה"ב סייעה לטסלה"; אגסי: "לא יכולתי לומר זאת טוב יותר"
השגשוג המתמשך בעסקיה של כיל הכניס כסף רב לקופת החברה לישראל. חברו לכך מנכ"ל שאפתני המבקש להצדיק את שכרו - וקיבלתם מתכון לסיכון גבוה
אמיר אברמוביץ, ראש התקשורת והדוברות בכיל, ל"גלובס": "הממשלה חסרת אמינות" ■ "אנחנו רואים בדאגה את ההתייחסות של המשקיעים הזרים לחוסר הוודאות בסביבה העסקית בישראל"
החזון של שי אגסי, שהוביל להקמת החברה, נכון כיום כפי שהיה נכון לפני 5 שנים; אז למה בטר פלייס לא התרוממה?
היזם וממציא הדיסק-און-קי בראיון לגל"צ: "צריך להסתכל על החיים בפריזמה רחבה - תמיד יהיו כשלונות. צריך לשחרר, להתקדם, ובסוף יהיו הצלחות" ■ "על הרעיון עצמו לא הייתי מוותר" ■ על שי אגסי: "השיג הצלחות יפות, הוא יתעשת"
בקשת הפירוק של בטר פלייס נחשפת: שווי הנכסים - 9.5 מיליון דולר בלבד ■ החברה: מעסיקים 320 עובדים ומשרתים מאות לקוחות עם 940 מכוניות ■ סך ההכנסות אשתקד: רק 7 מ' ד' ■ שי אגסי ב-2012: "הנפקה - תוך שנתיים"
גיא, שרכש בינואר מכונית מבטר פלייס תמורת 70 אלף שקל: "כל ק"מ נסיעה אני חוסך 1.4 שקלים. המערכת מושלמת, מעולם לא הייתה לי מכונית טובה כזו. לא מבין למה הבעלים החליטו לסגור" ■ ומי עוד הופתע?
האנליסט ירון פרידמן על פירוק בטר פלייס: "מלבד הכותרות השליליות, אין בכך משמעות כלכלית מהותית לחברה לישראל"
החברה לישראל דיווחה הבוקר כי היא מפסיקה להשקיע - ומיזם המכונית החשמלית הולך לפירוק ■ המנכ"ל דן כהן בשיחת ועידה: "גם החזון וגם המודל היו נכונים, אבל לא זכינו לרוח גבית מחברות הרכב ומהמדינות בהן פעלנו"
שי אגסי בינואר 2012: "בטר פלייס תצא להנפקה בתוך שנתיים" ■ דפנה אגסי ב-2010: "היעדים שלנו הם מכירה של 100 אלף מכוניות עד 2016"
מאז הקמתה הפסידה בטר פלייס כ-3 מיליארד שקל - חלקה של החברה לישראל בהפסד עמד על כמעט מיליארד שקל ■ מ-2007 גייסה בטר פלייס 850 מיליון דולר מהחברה לישראל, עידן עופר, HSBC, מורגן סטנלי וג'נרל אלקטריק
בזןדוחות כספייםאיי.סי.אל (כיל)מיזוגים ורכישותמפעלים פטרוכימייםניר גלעדעידן עופרצים שירותי ספנותקבוצת חג'ג'קנון