דוחות חיוביים הזניקו את מניית נייקי ביום שישי ב-15.2% • בתגובה, הזכיינית הישראלית ריטיילורס קופצת גם היא בבורסה בתל אביב
חברת ריטיילורס, שבשליטת חברת פוקס, עברה להפסד של 4.4 מיליון שקל מרווח של 16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • הרקע לדוחות המאכזבים: צניחה ברווח התפעולי מפעילות נייקי ופוט לוקר
לאחר שספורטאים בכירים נטשו את שיתופי־הפעולה עימה אחד אחרי השני, נייקי פונה לכיוון אחר • מותג חדש בשיתוף עם Skims - קו בגדי הנשים של המיליארדרית קים קרדשיאן - יסייע לה להתמודד עם תחרות קשה מצד מותגים צעירים ו"מגניבים" וכן עם החולשה במכירות
אליוט היל חוזר לענקית אופנת הספורט שבה צמח כמנהל, בתור ה"מושיע" שיזניק את המכירות ויסייע בשיפור ביצועי המניה • בין שורת הצעדים שהוא יכול לנקוט לחיזוק מעמד המותג: גיוס ספורטאים בכירים חדשים, אחרי שכמה מהם נטשו את נייקי בשנים האחרונות
"מה שראינו הוא תוצאה של סאגה אפית של הרס ערך", הסביר מאסימו ג'יאונקו, מנהל מותג בכיר לשעבר בנייקי, ברקע הנפילה של נייקי בוול סטריט לפני כחודש • לדבריו, המנכ"ל ג'ון דונהיו עומד מאחורי הצניחה בשווי החברה: "בפעם הראשונה בהיסטוריה של נייקי, החזון ארוך-הטווח כבר לא היה על צמיחה בת-קיימא המונעת ע"י הובלה מוצרית ושל המותג"
מניית קמעונאית הספורט הגדולה בעולם צנחה ב־20% ביום שישי בעקבות תחזית מאכזבת ורשמה את אחד הימים הגרועים בתולדותיה • הירידות החדות הגיעו גם למניות פוקס והחברה־הבת ריטיילורס, זכיינית נייקי בישראל ובמדינות נוספות • בזמן שנייקי מכירה בחולשתן של חנויות המותג, הראל ויזל מתכנן עשרות סניפים חדשים
מחר ייפתח טורניר הכדורגל האירופי בהשתתפות 24 נבחרות • המותג האמריקאי נייקי מאמץ תשע מהן, בעוד המותג הגרמני אדידס מאמץ שש ופומה מאמץ ארבע • החסויות, שמגיעות לעשרות מיליוני יורו בשנה, מאפשרות חשיפה למיליארדי צופים בפרק זמן קצר – ובעיקר מהוות מקדם הכנסות גבוה
בפלטפורמת המסחר איטורו (eToro) יצרו מדד הכולל את 10 מניות מותגי הספורט הבולטים, מבוסס שווי שוק, ובחנו את ביצועיו בשנים שבהן היה קיץ עמוס באירועי ספורט - 2016 ו־2021 • הם מצאו שבחודשים יוני עד אוגוסט מניות התחום הציגו ביצועי יתר ביחס למדדים המרכזיים
שתי ענקיות הספורט פרסמו לאחרונה את תוצאותיהן ל־2023 • אדידס הציגה לראשונה בהיסטוריה הפסד בשורה התחתונה, ואז הגיע תורה של נייקי, שהציגה תחזית מאכזבת להמשך השנה
לצד עלייה נאה בהכנסות וברווחים, מציגה זכיינית מותגי הספורט מקבוצת פוקס פגיעה צפויה של 8%-10% בחודשי המלחמה, ועוד לפני כן - שחיקה בשיעורי הרווח
פגישה בין בעלי קסטרו לנציגי JD מעלה שאלות בנוגע לעתיד ההסכם שנחתם בין הרשת הבריטית למוליוב • אם קסטרו תקבל לידיה את זיכיון JD sports, היא תעמיק את אחיזתה במגרש אופנת הספורט - קטגוריה שמתפתחת בשנים האחרונות
בספטמבר הקרוב ישיק מותג הספורט הגרמני חנות ענק שתתפרס על פני כ־1,300 מ"ר בדיזנגוף סנטר בת"א בהשקעה של 20 מיליון שקל • בראיון לגלובס מסביר טיבו דוראנד מה כולל הפורמט החדש, מדוע הורחב שיתוף־הפעולה עם אלקטרה, ואיך הוא מתכוון לנצח בתחרות מול נייקי
ההתרחשויות בכלכלה העולמית והמקומית משפיעות על הצריכה בישראל במגמה מעורבת • בבחינה ענפית שערכו צ'מנסקי בן שחר ומערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי שבא עבור גלובס לחודשים מרץ עד מאי 2023, עולה כי השחקנים בשוק יידרשו לייצר אסטרטגיות שיווקיות חדשות
בקבוצת אירני, שקיבלה את הזיכיון הבלעדי למותג בגדי הספורט הקנדי לולולמון בארץ, מציינים כי מחירי הפריטים בישראל יהיו גבוהים ב-5% מהמחיר בארה"ב • רשת הסופרמרקטים קינג סטור, הפועלת בעיקר בחברה הערבית, פותחת סניף חדש בקניון קריית הממשלה ברמלה בהשקעה של 15 מיליון שקל • אירועים ומינויים
האירועים הגלובליים בסין, ברוסיה ובאוקראינה שהובילו לבעיות בשרשרת האספקה, לצד עליות הריבית, חייבו את מותגי אופנת הספורט לשנות את התוכניות האסטרטגיות • אלא שהדעות חלוקות: בניגוד למובילי הקטגוריה, המתחרים דווקא מחזקים את הפעילות הישירה ללקוח
חברת 911 אופנה, בעלת רשת סטורי, היא שמייבאת המותג • החנות הראשונה תיפתח בעוד כשבוע בקניון TLV, והשנייה תיפתח ברבעון השני של השנה בקניון רמת אביב. ההשקעה נאמדת במיליון דולר בכל חנות • בשלב זה לא יושק אתר אונליין מקומי
בשנים האחרונות חל זינוק ברמת הפופולריות של אופנת האקטיב בעולם, כשגם מותגי יוקרה כמו פראדה וגוצ'י מצטרפים למגמה • במקביל, סלבריטאים רבים מתעדים את עצמם לובשים את האופנה הזו ביומיום ומעלים את המודעות לתחום • כעת מגיע תורה של ישראל, עם כניסתם לארץ של המותגים הבינלאומיים אלו יוגה ולולולמון. כיצד זה ישפיע על השוק המקומי?
קבוצת האופנה 911 קיבלה את הזיכיון הישראלי ותפתח במהלך 2023 שתי חנויות במיקומים מרכזיים בתל אביב • מותג הלייפסטייל פרימיום Alo Yoga נודע בזכות העיצובים החדשניים, הבדים המזוהים שאותם הוא מפתח והעובדה שהוא ידידותי לסביבה
המותגים לולו למון ו-alo yoga הפכו בישראל למדים הבלתי רשמיים של חדרי הכושר, זאת למרות שאין להם (עדיין) אף חנות פיזית אחת לרפואה • איך זה קרה, והאם הטרנד ימות ברגע שהם יעשו עלייה?
החברה רכשה את מלוא החזקותיה של פוט לוקר אירופה בחברה המשותפת בתמורה ל-10 מיליון אירו • החברה החלה לפעול במרץ 2020, ובבעלותה 16 חנויות נייקי באירופה • ריטיילורס, שבשליטת פוקס, מתכננת לפתוח כ-100 חנויות נוספות עד סוף שנת 2025