גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הנתיב המהיר

עוד כתבות

רכבת ישראל, נתיבי איילון - תל אביב / צילום: איל יצהר

אלקטרה תקים את הנתיב המהיר החדש בנתיבי איילון ב-420 מיליון שקל

המקטע, שאורכו יהיה 11.5 קילומטר, ייסלל לאורך נתיבי איילון לכיוון צפון • העבודות צפויות להתחיל כבר בשבוע הבא ולהימשך שלוש וחצי שנים

הנתיב המהיר / צילום: רוני שיצר

תביעת העתק בגין הפקק ב"נתיב המהיר" סולקה בשל היעדר תשתית ראייתית: "אין בבקשה לייצוגית ולא כלום"

הבקשה לייצוגית ב-604 מיליון שקל הוגשה נגד חברת הנתיב המהיר והמדינה, בטענה לצוואר הבקבוק שנוצר ביציאה מהנתיב המהיר בכביש 1 • גם מבקר המדינה מתח בעבר ביקורת על הפקק המטריד • השופטת מתחה ביקורת חריפה על מגישי הבקשה והורתה על מחיקתה: "לא ניתן להעלות השערה גרידא ולהשתמש בהליך המשפטי כאמצעי לאשש או להפריך אותה"

רכבת ישראל / צילום: דוברות רכבת ישראל

התקלה שהתרחשה הערב בקו המהיר לירושלים - את החמורות עד כה

הנוסעים נותרו ברכבת במשך כשעתיים וחצי, על מסילה בשטח פתוח סמוך ליישוב למשמר איילון, והמתינו לקטר חלופי שיגרור אותה חזרה לנתב"ג, שהגיע רק לקראת השעה 22:00

הנתיב המהיר / צילום: יחצ

בלעדי עיכוב של שנה בפרויקט הנתיבים המהירים לת"א

המכרז להקמת שלושה נתיבים מהירים חדשים, שיקלו על הכניסות לתל-אביב ממחלף שפיים, מחלף מורשה וראשון-לציון, יפורסם ככל הנראה רק בסוף 2018

שם: וויז, תוכנת ניווט/ צילום: יחצ

WAZE מוסיפה תמיכה בנתיבי אגרה מבוססי גודש

התכולה החדשה מיועדת למנויים ולרכבים בתפוסה גבוהה ■ תאפשר ניווט דרך הנתיב המהיר, אחרי שזה הוסר מ-Waze בשנה שעברה

הנתיב המהיר / צילום: יחצ

6 קבוצות עברו את המיון המקדים בפרויקט הנתיבים המהירים

המכרז המלא צפוי להתפרסם ברבעון הרביעי השנה, ועפ"י התוכנית השלב הראשון בפרויקט ייפתח ב-2022

חניון הנתיב המהיר / צילום: איל יצהר

פנגו והנתיב המהיר: תשלום באפליקציה לנסיעה בכביש האגרה

הרישום לשירות באפליקציית פנגו לא כרוך בתשלום, והתעריפים יהיו זהים לאלה שמנהיג הנתיב המהיר, ללא כל עמלת הפעלה או שימוש

מנהרות הכרמל / צילום: אלבטרוס

המבקר: הפיקוח על מנהרות הכרמל והנתיב המהיר לת"א החל באיחור

מבקר המדינה מציין כי מינוי חברת חוצה ישראל נעשה באיחור, וכי לא היה גורם ממשלתי לפיקוח מקיף על הפרויקטים בשלבי הייזום, התכנון, הביצוע וההרצה

הנתיב המהיר / צילום: יחצ

נהג שנכנס לנתיב המהיר כדי להעלות או להוריד נוסעים - יקבל החזר

כך לפי פשרה בתביעה ייצוגית ■ נהג שיפנה לחברת הנתיב המהיר ויצהיר כי עשה שימוש בנתיב רק כדי להוריד או להעלות נוסעים במקטע הראשון - יהיה זכאי להחזר אגרת הנסיעה

החניון בכניסה לנתיב המהיר / צילום: איל יצהר

מכשלה בדרך לצמצום הפקקים

הסרת ברירת הניווט בווייז דרך הנתיב המהיר מביאה להגדלת העומס בכבישים

תל אופן בגבעתיים, רן קוניק ראש העיר / צילום: יחצ

מי יממן מיזם אופניים בעיר הבירה של ישראל?

ירידה חדה בחודש אפריל בשימוש בנתיב המהיר לתל אביב, בהיקף הנסיעות בכביש 6 ובנסיעות ברכבת

פרויקט הנתיב המהיר / צילום: יחצ

מי ייסע בחינם בנתיב המהיר?

מדוע משרד התחבורה נותן עדיפות לרכב שתופס חניה יקרה?

פקק בכביש 1 / צילום: אריאל ירוזולימסקי

מדד התחבורה: מי צריך נתיב מהיר לכיוון תל-אביב?

אפילו אם הדרך עד הכניסה לעיר מהירה יותר, עדיין מחכים בתוכה הרחובות הפקוקים, ולכן קורצות האלטרנטיבות: רכבת ואוטובוסים בשילוב אופניים רגילים וחשמליים, שהן זולות בהרבה מנסיעה בנתיב

חניון הנתיב המהיר / צילום: איל יצהר

פחות 3,000 רכבים ביום: למה הנתיב המהיר לת"א מתעכב?

פרויקט הנתיב המהיר, שהופעל לראשונה ב-2011, נחשב הפתרון המוצלח ביותר עד היום לצמצום כניסת כלי רכב לתל אביב בשעות הבוקר ויציאה בשעות אחר הצהריים - אז למה הבנייה מתעכבת?

הנתיב המהיר / צילום: יחצ

החניון מפוצץ - והאגרה במקטע בנתיב המהיר תבוטל

חברת הנתיב המהיר: ההחלטה תקפה לשנתיים הקרובות ויכולה להשתנות בעתיד

פקק בכביש 1 / צילום: אריאל ירוזולימסקי

הישראלים נוסעים פחות בתחבורה ציבורית - ומשלמים יותר

מדד התחבורה: הנוסע הישראלי מעדיף לשלם יותר בנתיב המהיר, ונוסע פחות בתחבורה ציבורית ■ גם השכרת האופניים בת"א בירידה

 הנתיב המהיר כביש 1 / צלם: רודי אלמוג יחצ

מדד התחבורה לאוגוסט: צניחה בשימוש בנתיב המהיר

הירידה החדה (25%) במספר הנוסעים בנתיב המהיר לת"א מחזקת את ההנחה שהוא משרת בעיקר את מגזר העסקים, שבחודש אוגוסט מתאפיין בפעילות ממותנת

 הנתיב המהיר כביש 1 / צלם: רודי אלמוג יחצ

החניון מלא, והמחיר עולה

החניה לשאטלים בנתיב המהיר מתפקעת, ואנחנו נשלם יותר

החניון בכניסה לנתיב המהיר / צילום: איל יצהר

לא משחררים: מדוע הרחבת שירותי הנתיב המהיר תקועה?

הרחבת שירותי הנתיב המהיר שתחסוך כל בוקר כניסת 2,000 מכוניות לתל אביב וצריכה הייתה להתחיל לפני חצי שנה לא זזה, כי במשרדי הממשלה מתקשים להחליט מי יבצע ■ בזמן ששם מתלבטים, אנחנו מקיזים דלק וזיעה בפקקים שמתארכים

רכבת ישראל קרונות כפולים רכבות / צלם: יחצ

מדד התחבורה: כמה נסעו ברכבת וכמה נהגו בכביש במאי?

עם גט טקסי המחכה להכרעת בג"ץ בעניין נתב"ג, ועם שר התחבורה שהכריז על כוונתו להילחם ב-Uber, משעמם לא יהיה כאן בזירת התחבורה