גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יוטיוב (YouTube)

אתר שיתוף קבצי הווידאו הפופולרי בעולם, נמצא בבעלות גוגל

עוד כתבות

הישראלים צורכים מדיה 13 שעות ביום / צילום: נוצר באמצעות Gemini

סקר חדש: הישראלים צורכים מדיה 13 שעות ביום

מטלוויזיה ויוטיוב ועד רשתות חברתיות ופודקאסטים, הישראלים מבלים באמצעי המדיה 2.5 שעות יותר מאשר ב-2023 - כך עולה מסקר חדש של טאבולה • החיפוש בכלי בינה מלאכותית כמעט משתווה לזה שבגוגל, אך האחרונה נתפסת אמינה יותר

אילוסטרציה: Shutterstock

נטפליקס התחילה להילחם בשיתוף הסיסמאות, זו הייתה התוצאה

98% מהישראלים צופים ביוטיוב • נטפליקס החליטה להילחם בשיתוף הסיסמאות ויורדת בכמעט 20 מקומות • והמותגים המקומיים נותרו מאחור • מדד המותגים 2025

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל אלפאבית (גוגל) / צילום: Reuters, Mateusz Wlodarczyk

גוגל עקפה את תחזיות ההכנסות והרווח; זו הסיבה שהמניה יורדת במסחר המאוחר

אלפאבית ניפצה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות • גם הכנסות בתחום הענן והכנסות מפרסום עלו על התחזיות • עם זאת, החברה מסרה כי הוצאות הון על השקעות יטפסו ל-85 מיליארד דולר, מעל התחזיות

בשנים האחרונות הפכו כמעט כל יצרני הטלוויזיה לשחקני מדיה / צילום: Shutterstock

כך "שותות" הטלוויזיות החכמות תקציבי פרסום מערוצי הטלוויזיה המסחריים

ענקית מדידת הנתונים נילסן הודיעה לאחרונה כי תתחיל למדוד צפייה בפרסומות בטלוויזיות חכמות, כולל נטפליקס, יוטיוב ודומיהן - מה שצפוי להגדיל עוד יותר את שוק הפרסום הממוקד • בישראל כבר החלו כמה קמפיינים בטלוויזיות של LG, בין היתר של דיסקונט ויוחננוף

אילוסטרציה: Shutterstock

התחרות של המותגים היא על 6 שעות מדיה ביום. כך הם יוכלו לנצח

צפייה בטלוויזיה, גלישה ברשתות החברתיות ובאינטרנט לצד האזנה למוזיקה - כל אלה מתכנסים כיום לשש שעות בממוצע של צריכת מדיה, שבהן למפרסמים יש הזדמנות להגיע לכיס של הצרכנים • הדוח השנתי של חברת הייעוץ דלויט מציע כיצד לעשות את זה

מימין למעלה בכיוון השעון: גיא לרר בערוץ 13, ינון מגל בערוץ 14, ''קופה ראשית'' בערוץ 11, יונית לוי בערוץ 12 / צילום: צילומי מסך, Shutterstock

הדיגיטל לא נספר, החישוב הדמוגרפי לא ברור: הנתון השנוי במחלוקת שמנהל את תעשיית הטלוויזיה

מדי יום בתשע בבוקר מופצים הנתונים שמניעים את הפרסום בתעשיית הטלוויזיה כולה • אלא שבחודשים האחרונים נשמעות שלל טענות נגד שיטת המדידה, והן מגיעות משורה של שחקנים בשוק • איך קרה שגם בערוץ 11 וגם בערוץ 14 לא מרוצים, מה אפשר ללמוד מהעולם, והאם ניסיונות הממשלה לשלוט גם כאן יצלחו?

רייצ'ל אן אקורסו (''מיס רייצ'ל''). גננת לשעבר שהפכה ללהיט בנטפליקס / צילום: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב שלה

איך קרה שענקיות המדיה מחפשות את הלהיט הבא שלהן דווקא ביוטיוב

יוטיוב הפכה לפלטפורמה הכי נצפית במכשירי טלוויזיה בארה"ב, וכבר מזמן לא מתמצה בסרטוני חתולים ותוכן חובבני • כעת הטלוויזיה היא זו שמחזרת אחרי היוטיוברים

היוטיובר ''מיסטר ביסט'' (ג'ימי דונלדסון) / צילום: ap, Rebecca Blackwell

היוטיובר המצליח בעולם מגייס לפי שווי של 5 מיליארד דולר

ג'ימי דונלדסון, המוכר כיוטיובר MrBeast, מתכנן לגייס מאות מיליוני דולרים על־מנת להקים חברת החזקות - כך פורסם בבלומברג • דונלדסון כבר גייס בעבר הון מבית ההשקעות האמריקאי Alpha Wave Global בהיקף שלא פורסם, ומחזיק בחברת הפקות וידאו ובמותגי חטיפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

גוגל אכזבה בהכנסות ובענן, המניה צונחת במסחר המאוחר

הכנסות גוגל היו 96.47 מיליארד דולר, פחות מציפיות האנליסטים, אך הרווח היה 2.15 דולר למניה, מעט יותר מהצפי • ההכנסות מפרסום ומשירותי הענן לא עמדו גם הן בצפי • החברה צופה השקעות הון של 75 מיליארד דולר השנה • המניה יורדת במסחר המאוחר

דרור גנות וכפיר נוח, מייסדי ADIO / צילום: ליאת מנדל

כך משתנה עולם הפודקאסטים הישראלי: פחות מאזינים ברכב, ויותר צופים בבית

השנה נרשמה האטה בפרסום בפודקאסטים, שהתקשו לממש את הפוטנציאל למרות הגידול בהאזנה ובצפייה • דרור גנות וכפיר נוח, בעלי ADIO המתמחה בשיווק דיגיטלי באודיו, מציגים את מנועי הצמיחה ל–2025: צילומי אולפן, Podfluencers, אירועים חיים וחסות שנותן המגיש

הרגלי הסלולר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock, View Apart

האם אתם יכולים לשרוד יום בלי הטלפון? זה מה שהנתונים מגלים

הטלפון הנייד חשוב לישראלים יותר ממכונת הכביסה, הקפה והמתוקים - כך עולה מסקר חדש שבחן את הרגלי הצריכה והשימוש בסלולר • נשים גולשות בממוצע 6 שעות ביום, וגברים 5 שעות; והאפליקציות המובילות הן וואטסאפ, ווייז, אינסטגרם, יוטיוב וג'ימייל

דקל ורד־כץ (תשיק את הסטארט־אפ dekel verified), מייסם מייקאפ (דוברת הערבית היחידה בטופ 20), אלין כהן (בעלת מותג איפור) / צילום: צילומי מסך מאינסטגרם

20 המשפיעניות שמרוויחות הכי הרבה בישראל

שוק המשפיענים בישראל מגלגל 300 מיליון שקל בשנה ומרחיב את הגבולות מעבר לטיפוח ואופנה גם לפיננסים ובריאות • לירן ליברמן, מנכ"ל יומנז: "יוצר תוכן הוא לא קומודיטי, הוא חלק בלתי נפרד מהעסק. 20 המובילים בישראל הם מובילות, ומדובר בנשות עסקים לכל דבר"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

בהכנסות מפרסומות וגם מהענן: הדוח של אלפאבית הכה את התחזיות

הכנסות החברה עמדו על 88.2 מיליארד דולר לעומת 77 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד • הרווח למניה היה 2.12 דולר לעומת 1.55 דולר למניה • המניה עולה בכ-4% במסחר המאוחר

המנכ''ל ניל מוהאן וליאור סושרד / צילום: ג. לורנס

מה עשה ליאור סושרד בכנס המשפיענים של יוטיוב בניו יורק

תנובה משיקה קרטוני חלב עם תמונות רפתנים, ואמנים בצפון מציירים על מיגוניות במימון נשיונל ג'ואיש פאנד • וגם: בקניוני עופר ימכרו שרשראות מגן דוד, וכל ההכנסות יועברו כתרומה לארגון נכי צה"ל • אירועים ומינויים

אור אסולין, מנכ''ל משותף במשרד הפרסום והסושיאל ארבעים ושתיים / צילום: ניב מאיו

5 מגמות בשיווק הדיגיטלי: מתקציב הטיקטוק ועד החזרה לפייסבוק

השנה החולפת המחישה למותגים את חשיבות הגמישות בעולמות הסושיאל • ב-2025 הם יידרשו להשקיע יותר בסרטוני וידאו, להעדיף יוצרי תוכן על פני משפיעניות ולחדד את עבודת ה-AI

איור: גיל ג'יבלי

למי שייכים הנכסים הדיגיטליים שלנו אחרי שאנחנו מתים?

שאלת הזכויות הדיגיטליות של משתמשי הרשתות החברתיות עלתה ביתר שאת לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, מה שהוביל לחקיקה חדשה בנושא • החוק מורה לחברות לגבש מדיניות מתאימה ולעדכן בה את המשתמשים, אך משאיר חריג רחב - שמעלה תהיות על האפקטיביות שלו

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave

אלפאבית הכתה את ציפיות ההכנסות והרווח, אך פספסה בהכנסות מפרסומות

אלפאבית, החברה-האם של גוגל, מציגה דוח רבעוני חזק בו עקפה את שורת הרווח וההכנסות שהסתכמו בכ-85 מיליארד דולר • מנגד, החברה פספסה את התחזיות המוקדמות מהכנסות מפרסומות ביוטיוב • המניה עולה ב-0.2% במסחר המאוחר

מיכה כתראן / צילום: תמונה פרטית

מיכה סטוקס: היוטיובר שהפך לתופעה וממליץ להתרחק ממניות ישראליות

עד לפני עשור מיכה כתראן היה בכלל הייטקיסט עם משרה מבטיחה ובכירה בנייס • אבל אז הוא החליט לשנות כיוון, עבר לניו ג'רזי, הקים אולפן ביתי בחדר האורחים והחל לשדר לפחות פעמיים ביום לייב פיננסי ביוטיוב • עם קצת הומור והרבה אינטראקציה עם הקהל, הוא צבר תאוצה ועשרות אלפי עוקבים • מה המודל הכלכלי שלו, למה הוא מתרחק מהבורסה הישראלית, ואיזו מניה שברה עבורו את כל הכללים?

רגב גור / צילום: דן ליאור

"בארה"ב יוצר תוכן טס במטוס פרטי ומסתובב עם מאבטח. כאן כולם קרובים למעיין אדם"

לרגב גור, בעלי חברת יוצרי התוכן נרטיב, אין בבית טלוויזיה, הוא לא צופה בחדשות, ובארון יש לו כמעט רק חולצות שחורות, כדי "לא לבזבז זמן" • הוא עובד עם חברות טכנולוגיה ופיננסים, שמגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ומחבר בינן לבין היוטיוברים המובילים בעולם • החודש יקיים כנס בת"א יחד עם היוצר הערבי־ישראלי נאס דיילי, שבו יתייחסו גם לאירועי ה־7 באוקטובר

ג'ייקוב בנבונן / צילום: ג'ייק גרין

השיעור שמומחה המיתוג הבינלאומי לא ישכח מהעבודה עם יוטיוב

ג'ייקוב בנבונן אחראי לכמה ממהלכי המיתוג הבולטים בעולם, אבל כשגוגל פסלו מיתוג שהכין ליוטיוב רק בגלל שלא התייעץ עם הבכירים "הנכונים", הוא גילה שיצירתיות לא מספיקה • "זה לימד אותי שכדי להצליח אני צריך להבין בשני דברים: כוח ופוליטיקה"