גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יוטיוב (YouTube)

אתר שיתוף קבצי הווידאו הפופולרי בעולם, נמצא בבעלות גוגל

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

התחרות של המותגים היא על 6 שעות מדיה ביום. כך הם יוכלו לנצח

צפייה בטלוויזיה, גלישה ברשתות החברתיות ובאינטרנט לצד האזנה למוזיקה - כל אלה מתכנסים כיום לשש שעות בממוצע של צריכת מדיה, שבהן למפרסמים יש הזדמנות להגיע לכיס של הצרכנים • הדוח השנתי של חברת הייעוץ דלויט מציע כיצד לעשות את זה

מימין למעלה בכיוון השעון: גיא לרר בערוץ 13, ינון מגל בערוץ 14, ''קופה ראשית'' בערוץ 11, יונית לוי בערוץ 12 / צילום: צילומי מסך, Shutterstock

הדיגיטל לא נספר, החישוב הדמוגרפי לא ברור: הנתון השנוי במחלוקת שמנהל את תעשיית הטלוויזיה

מדי יום בתשע בבוקר מופצים הנתונים שמניעים את הפרסום בתעשיית הטלוויזיה כולה • אלא שבחודשים האחרונים נשמעות שלל טענות נגד שיטת המדידה, והן מגיעות משורה של שחקנים בשוק • איך קרה שגם בערוץ 11 וגם בערוץ 14 לא מרוצים, מה אפשר ללמוד מהעולם, והאם ניסיונות הממשלה לשלוט גם כאן יצלחו?

רייצ'ל אן אקורסו (''מיס רייצ'ל''). גננת לשעבר שהפכה ללהיט בנטפליקס / צילום: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב שלה

איך קרה שענקיות המדיה מחפשות את הלהיט הבא שלהן דווקא ביוטיוב

יוטיוב הפכה לפלטפורמה הכי נצפית במכשירי טלוויזיה בארה"ב, וכבר מזמן לא מתמצה בסרטוני חתולים ותוכן חובבני • כעת הטלוויזיה היא זו שמחזרת אחרי היוטיוברים

היוטיובר ''מיסטר ביסט'' (ג'ימי דונלדסון) / צילום: ap, Rebecca Blackwell

היוטיובר המצליח בעולם מגייס לפי שווי של 5 מיליארד דולר

ג'ימי דונלדסון, המוכר כיוטיובר MrBeast, מתכנן לגייס מאות מיליוני דולרים על־מנת להקים חברת החזקות - כך פורסם בבלומברג • דונלדסון כבר גייס בעבר הון מבית ההשקעות האמריקאי Alpha Wave Global בהיקף שלא פורסם, ומחזיק בחברת הפקות וידאו ובמותגי חטיפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

גוגל אכזבה בהכנסות ובענן, המניה צונחת במסחר המאוחר

הכנסות גוגל היו 96.47 מיליארד דולר, פחות מציפיות האנליסטים, אך הרווח היה 2.15 דולר למניה, מעט יותר מהצפי • ההכנסות מפרסום ומשירותי הענן לא עמדו גם הן בצפי • החברה צופה השקעות הון של 75 מיליארד דולר השנה • המניה יורדת במסחר המאוחר

דרור גנות וכפיר נוח, מייסדי ADIO / צילום: ליאת מנדל

כך משתנה עולם הפודקאסטים הישראלי: פחות מאזינים ברכב, ויותר צופים בבית

השנה נרשמה האטה בפרסום בפודקאסטים, שהתקשו לממש את הפוטנציאל למרות הגידול בהאזנה ובצפייה • דרור גנות וכפיר נוח, בעלי ADIO המתמחה בשיווק דיגיטלי באודיו, מציגים את מנועי הצמיחה ל–2025: צילומי אולפן, Podfluencers, אירועים חיים וחסות שנותן המגיש

הרגלי הסלולר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock, View Apart

האם אתם יכולים לשרוד יום בלי הטלפון? זה מה שהנתונים מגלים

הטלפון הנייד חשוב לישראלים יותר ממכונת הכביסה, הקפה והמתוקים - כך עולה מסקר חדש שבחן את הרגלי הצריכה והשימוש בסלולר • נשים גולשות בממוצע 6 שעות ביום, וגברים 5 שעות; והאפליקציות המובילות הן וואטסאפ, ווייז, אינסטגרם, יוטיוב וג'ימייל

דקל ורד־כץ (תשיק את הסטארט־אפ dekel verified), מייסם מייקאפ (דוברת הערבית היחידה בטופ 20), אלין כהן (בעלת מותג איפור) / צילום: צילומי מסך מאינסטגרם

20 המשפיעניות שמרוויחות הכי הרבה בישראל

שוק המשפיענים בישראל מגלגל 300 מיליון שקל בשנה ומרחיב את הגבולות מעבר לטיפוח ואופנה גם לפיננסים ובריאות • לירן ליברמן, מנכ"ל יומנז: "יוצר תוכן הוא לא קומודיטי, הוא חלק בלתי נפרד מהעסק. 20 המובילים בישראל הם מובילות, ומדובר בנשות עסקים לכל דבר"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

בהכנסות מפרסומות וגם מהענן: הדוח של אלפאבית הכה את התחזיות

הכנסות החברה עמדו על 88.2 מיליארד דולר לעומת 77 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד • הרווח למניה היה 2.12 דולר לעומת 1.55 דולר למניה • המניה עולה בכ-4% במסחר המאוחר

המנכ''ל ניל מוהאן וליאור סושרד / צילום: ג. לורנס

מה עשה ליאור סושרד בכנס המשפיענים של יוטיוב בניו יורק

תנובה משיקה קרטוני חלב עם תמונות רפתנים, ואמנים בצפון מציירים על מיגוניות במימון נשיונל ג'ואיש פאנד • וגם: בקניוני עופר ימכרו שרשראות מגן דוד, וכל ההכנסות יועברו כתרומה לארגון נכי צה"ל • אירועים ומינויים

אור אסולין, מנכ''ל משותף במשרד הפרסום והסושיאל ארבעים ושתיים / צילום: ניב מאיו

5 מגמות בשיווק הדיגיטלי: מתקציב הטיקטוק ועד החזרה לפייסבוק

השנה החולפת המחישה למותגים את חשיבות הגמישות בעולמות הסושיאל • ב-2025 הם יידרשו להשקיע יותר בסרטוני וידאו, להעדיף יוצרי תוכן על פני משפיעניות ולחדד את עבודת ה-AI

איור: גיל ג'יבלי

למי שייכים הנכסים הדיגיטליים שלנו אחרי שאנחנו מתים?

שאלת הזכויות הדיגיטליות של משתמשי הרשתות החברתיות עלתה ביתר שאת לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, מה שהוביל לחקיקה חדשה בנושא • החוק מורה לחברות לגבש מדיניות מתאימה ולעדכן בה את המשתמשים, אך משאיר חריג רחב - שמעלה תהיות על האפקטיביות שלו

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave

אלפאבית הכתה את ציפיות ההכנסות והרווח, אך פספסה בהכנסות מפרסומות

אלפאבית, החברה-האם של גוגל, מציגה דוח רבעוני חזק בו עקפה את שורת הרווח וההכנסות שהסתכמו בכ-85 מיליארד דולר • מנגד, החברה פספסה את התחזיות המוקדמות מהכנסות מפרסומות ביוטיוב • המניה עולה ב-0.2% במסחר המאוחר

מיכה כתראן / צילום: תמונה פרטית

מיכה סטוקס: היוטיובר שהפך לתופעה וממליץ להתרחק ממניות ישראליות

עד לפני עשור מיכה כתראן היה בכלל הייטקיסט עם משרה מבטיחה ובכירה בנייס • אבל אז הוא החליט לשנות כיוון, עבר לניו ג'רזי, הקים אולפן ביתי בחדר האורחים והחל לשדר לפחות פעמיים ביום לייב פיננסי ביוטיוב • עם קצת הומור והרבה אינטראקציה עם הקהל, הוא צבר תאוצה ועשרות אלפי עוקבים • מה המודל הכלכלי שלו, למה הוא מתרחק מהבורסה הישראלית, ואיזו מניה שברה עבורו את כל הכללים?

רגב גור / צילום: דן ליאור

"בארה"ב יוצר תוכן טס במטוס פרטי ומסתובב עם מאבטח. כאן כולם קרובים למעיין אדם"

לרגב גור, בעלי חברת יוצרי התוכן נרטיב, אין בבית טלוויזיה, הוא לא צופה בחדשות, ובארון יש לו כמעט רק חולצות שחורות, כדי "לא לבזבז זמן" • הוא עובד עם חברות טכנולוגיה ופיננסים, שמגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ומחבר בינן לבין היוטיוברים המובילים בעולם • החודש יקיים כנס בת"א יחד עם היוצר הערבי־ישראלי נאס דיילי, שבו יתייחסו גם לאירועי ה־7 באוקטובר

ג'ייקוב בנבונן / צילום: ג'ייק גרין

השיעור שמומחה המיתוג הבינלאומי לא ישכח מהעבודה עם יוטיוב

ג'ייקוב בנבונן אחראי לכמה ממהלכי המיתוג הבולטים בעולם, אבל כשגוגל פסלו מיתוג שהכין ליוטיוב רק בגלל שלא התייעץ עם הבכירים "הנכונים", הוא גילה שיצירתיות לא מספיקה • "זה לימד אותי שכדי להצליח אני צריך להבין בשני דברים: כוח ופוליטיקה"

הרגלי הגלישה של הישראלים / אילוסטרציה: shutterstock

בלעדי הרגלי הגלישה של הישראלים נחשפים: טלגרם מתחזקת, פייסבוק נחלשת

נתוני איגוד האינטרנט הישראלי מצביעים על התחזקות של וואטסאפ, טיקטוק וטוויטר ב–2024, בצל המלחמה • במקביל נרשמת מגמה שצריכה להדאיג הורים, ולא רק אותם: עלייה בשימוש בפלטפורמת דיסקורד, שלצד פעילות ראויה כוללת גם תכנים קשים ומסוכנים

יוצר התוכן פיטר מיקנון. ''מוכר בלי למכור, ולכן זה מצליח'' / צילום: צילום מסך מיוטיוב

השוק הזה מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה. מה חושבים עליו בגולדמן זאקס?

שוק יוצרי התוכן מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה, ולפי גולדמן זאקס, עד 2027 הוא צפוי להכפיל את עצמו • רבים מיוצרי התוכן לא עובדים עם מותגים, וסקר חדש של ארטליסט הישראלית מגלה מה ישנה את דעתם, ועד כמה חשוב להם החופש היצירתי

רשתות חברתיות / אילוסטרציה: Shutterstock

בהשפעת המצב הפוליטי? הישראלים מבלים השנה יותר זמן מול אמצעי המדיה

הרשתות החברתיות הן אמצעי צריכת התוכן הפופולרי ביותר, ואילו אתרי חדשות נתפסים כמקור המידע האמין ביותר - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "המגמה היא להתאים את אתרי הבית לפי זהות הגולש"

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

טוויטר מרחיבה את התשלום למשתמשים. איך זה עובד, והאם אפשר להתפרנס מכך?

משתמשים ב–X דיווחו לאחרונה כי קיבלו תשלום מהאתר, כחלק מהתוכנית שהשיק מאסק • בניגוד ליוטיוב ולטיקטוק, הפלטפורמה מגבילה את הזכאים לתשלום רק למנויי פרימיום משלמים • את מי משרתת התוכנית, ואיך מחושב הסכום שמועבר?