גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נסיעה שיתופית (קארפול)

עוד כתבות

ההנפקה של ליפט./Shutterstock  צילום:א.ס.א.פ קריאייטיב

אובר לא לבד, גם ליפט תובעת את עיריית ניו יורק: "פוגעת בנוסעים ובנהגים"

חוק חדש בניו יורק קובע כי מעתה על הנהגים יהיה להסיע נוסעים ברכבם לפחות 69% מהזמן • דובר ליפט: "חוק זה אינו נועד להתמודד ברצינות עם נושא העומס התחבורתי והפקקים, וסופו לפגוע בנוסעים ובנהגים בניו יורק"

פקק תנועה / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פקקים ומחסור בחניה: הפתרון הוא (גם) הסברתי

מאות חברות טכנולוגיה פועלות במטרה לסייע ולפתור בעיות תחבורה בארץ ובעולם, אולם זה לא מספיק

פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי

הפקקים יירגעו? 61% מההייטקיסטים אומרים שהם לא מעוניינים לנסוע בקארפול

סקר שנערך בקרב 367 עובדי הייטק ימים אחדים לפני כניסת מיזם "נתיב פלוס" לתוקף, בחן את מידת נכונותם של העובדים להשתמש בתחבורה הציבורית או בתחבורה שיתופית

קרן טרנר /צילום :איל פישר

מנכ"לית משרד התחבורה עם מסקנות ראשוניות על הקארפול: "לא פוסלים הפקעת נתיב נוסף"

אחרי שנתיבי הנסיעה המיוחדים למכוניות שבהם יותר מנוסע אחד יצאו לדרך, מציגה מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר מסקנות ראשוניות מהפעלת הנתיב הייעודי ומסבירה שרק בעוד מספר ימים ניתן יהיה לדעת בכמה בדיוק קוצר זמן הנסיעה

קמפיין הקארפול של משרד התחבורה / צילום: צילום מסך, גלובס

בלעדי בלפ"מ זועמים: קמפיין משרד התחבורה לקידום הקארפול הועבר ללא מכרז למשרד פרטי

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר שלח מכתב זועם לשר התחבורה סמוטריץ', בו טען כי התנהלות המשרד פוגעת בלפ"מ ואינה תקינה • גם בענף הפרסום התפלאו לגלות מהלך פרסומי של משרד ממשלתי מבוצע ע"י משרד LEAD • ומי עומד מאחורי מימון הקמפיין?

פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

פקק פלוס קארפול: הקרקס התעבורתי פגע הבוקר בכולם

במחלף נתניה, שם מתחיל הנתיב החדש, התברר שכמות הנהגים שנוסעים עם נוסע אחד הייתה מספיק גדולה כדי למלא את הנתיב הייעודי במהירות • נהגים נוספים שיצאו לתומם ממחלפי נתניה, סלקום ופולג, ורצו להשתלב בתנועה המפוקקת של הנתיבים הרגילים - לא הצליחו ונאלצו להמשיך במסלול הקארפול • רק לקראת מכון ווינגייט התנועה הצליחה להשתחרר • דעה

פקק על כביש 471 / צילום: גיא ליברמן

דריסת רגל ראשונה לקארפול בישראל: הניסוי הגדול של משרד התחבורה יצא לדרך. מה צפוי מהבוקר בכבישים

בכביש החוף ובנתיבי איילון יוקצו נתיבים מיוחדים למכוניות שיש בהן יותר מנהג אחד • משטרת התנועה תאכוף את כללי התנועה • הצמיחה בפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לת"א מוכיחה שזה יכול לעבוד, אבל יידרשו השקעות ממשלתיות בחניונים ובתחבורה ציבורית

אורן שובל מייסד שותף ומנהל מרכז הפיתוח של Via / צילום: יח"צ

"הכביש הוא משאב ששייך לכולם, וצריך לייעל את השימוש בו"

אורן שובל, ממייסדי VIA - סטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה לתחבורה ציבורית חכמה, מסביר למה שירות באבל בגוש דן הוא הצלחה, למרות שהיום אפשר לראות ואנים עם נוסע אחד בלבד • האזינו לפודקאסט ההייטק "רוד שואו"

דניאל רמות ואורן שובל / צילום: דור מלכה

ויה הישראלית תסיע את תלמידי ניו יורק תמורת 36 מיליון דולר

חברת שיתוף הנסיעות הישראלית נבחרה להפעיל את מערך הסעות התלמידים של עיריית ניו יורק בחוזה למשך חמש שנים • מערכת החינוך של העיר ניו-יורק נחשבת לגדולה ביותר בארה"ב: אגף החינוך אחראי להסעתם של כ-150 אלף תלמידי החינוך ממלכתי והחינוך המיוחד בעיר ב-9,000 מסלולי הסעה

רכב של אובר / צילום: / Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

צרות בענקיות שיתוף הנסיעות: פיטורים באובר, עזיבת בכיר בליפט

אובר עומדת בפני פיטורים של 400 עובדים - שליש ממחלקת השיווק שלה בעולם • בתוך כך, בבלומברג דיווחו גם על עזיבה של בכיר אצל המתחרה ליפט - סמנכ"ל התפעול בחברה • ליפט ואובר הונפקו לפני מספר חודשים ומאז מתמודדים עם לחץ מצד משקיעים בשל העובדה כי שתי ענקיות שיתופי הנסיעות עדיין אינן רווחיות

נקודת איסוף לחברות הנסיעות המשותפות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מתי לתפוס טרמפ על הנסיעות השיתופיות?

הנפקותיהן של חברות שיתוף הנסיעות ליפט ו-Uber השנה מאפשרות למשקיעים מהשורה להיחשף לתחום, שנהנה מצמיחה מרשימה בהכנסות בשנים האחרונות - אשר צפויה להימשך גם בשנים הבאות • עם זאת, לא ברור אם החברות יצליחו לתרגם את ההכנסות לרווח, וברמת התמחור הנוכחית של המניות, ההשקעה בהן נראית מסוכנת

באבל דן ודניאל שמיל / צילום: מתן פורטנוי

שבוע בבועת גוש דן: נסיעות מבחן בשירות "באבל" החדש בתל אביב

"באבל", הגרסה המקומית של שירות VIA הפועל בשיתוף עם חברת דן, הוא לא מונית שירות אך גם לא בדיוק אוטובוס מאסף • השירות לא יעצור לכם ממש ליד הבית, אך המסלול יכול להתאים לצרכים שלכם • צפו

דניאל רמות ואורן שובל / צילום: דור מלכה

לפני כולם מיום שני: התחבורה השיתופית החכמה מגיעה לתל אביב

בשבוע הבא יתחיל לפעול בתל אביב שירות באבל, ניסוי משותף של חברת ויה וחברת האוטובוסים דן • באבל יפעיל 100 מיניבוסים, אותם אפשר יהיה להזמין בעזרת אפליקציה והם יאספו את הנוסעים מתחנת אוטובוס הקרובה לביתם

אובר/  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאטיב

דיווח: ענקית שיתוף הנסיעות אובר נערכת לגיוס של 10 מיליארד דולר בהנפקת מניות ראשונית

עפ"י דיווח ברויטרס, אובר שואפת לאומדן שווי של 90-100 מיליארד דולר, לנוכח הביצועים הגרועים של מניית יריבתה ליפט בעקבות הנפקתה הראשונית לציבור בחודש שעבר • אובר מתכננת שמסמכי רישום ההנפקה יהיו זמינים לציבור כבר מחר, והיא תפתח ברוד-שואו בשבוע העסקים שיתחיל ב-29 באפריל

אובר/  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאטיב

עסקת הטק הגדולה במזה"ת? אובר רכשה את קארים תמורת 3.1 מיליארד דולר

אחרי אינספור דיווחים, הבוקר הודיעו שתי החברות על העסקה באופן רשמי • החברות איפיינו את המכירה כעסקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון

מונית של Gett / צילום: יחצ

בלעדי מנכ"ל Gett במייל לעובדים: אנחנו בדרך להנפקה, מתכוונים להפוך לציבוריים לקראת סוף השנה

"אנחנו בדרך לעבור לרווחיות כבר באוקטובר הקרוב", נכתב במייל שהופץ לכל עובדי Gett • "באספקטים רבים אנחנו כבר מוכנים להנפקה ציבורית, באספקטים אחרים תידרש עוד עבודה קשה" • ההנפקה עשויה להיערך לקראת סוף השנה הקרובה, כך לפי המייל

האם גט יכולה לצאת מהמשבר / צילום: אתר גט

האם Gett עולה על הנתיב המהיר? החברה מתקרבת לרווחיות

מקורבים ל-Gett חיזקו את הודעת החברה מנובמבר שהיא נמצאת בדרך לרווחיות • הישג כזה, אם יתממש, עשוי להוביל את החברה הישראלית להנפקה או לרכישה ע"י שחקנית גדולה

מונית של גט / צילום: צילומים:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

התחביב של הנהג שלך הוא לשרוף מזומנים? הצמיחה המהירה והר ההפסדים בתעשיית אפליקציות הנסיעות

ההנפקה הצפויה של הסטארט-אפ ליפט, שמקווה להיסחר לפי שווי של 20 עד 25 מיליארד דולר, מציף סימני שאלה לגבי תעשיית שיתוף הנסיעות • הפוטנציאל העצום והצמיחה המהירה מחפים על כך שהתעשייה הזו פשוט לא יודעת להרוויח

ליפט / צילום: רויטרס

הפסד של כמעט מיליארד דולר בשנה: ליפט הגישה תשקיף לקראת הנפקה

חברת שיתוף הנסיעות מעוניינת לגייס בהנפקה 100 מיליון דולר, ולפי הדיווחים היא מכוונת לשווי שוק של בין 20 ל-25 מיליארד דולר • מהתשקיף עולה כי הכנסותיה אמנם צומחות, אך איתן גם גם ההפסדים

רכב הסעות שיתופית של VIA / צילום: VIA

בלעדי הפרטים נחשפים: כך ימומן ניסוי התחבורה השיתופית הענק הראשון בישראל

“גלובס” חושף את מסמכי מש' התחבורה וועדת המחירים של האוצר והתחבורה, שבהם מפורטים עלות הניסוי, המשותף ל–"דן" ו-VIA, וגובה התמיכה הממשלתית הרחבה שתוענק לו • בשלב הראשון ישתתפו בניסוי כ־100 מיניבוסים במסלולים גמישים בת"א ור"ג ובהמשך הוא יתרחב לערים נוספות