בישראל נערכים להגברת תדירות טיסות החילוץ ולהפעלת נתב"ג סביב השעון • חברות התעופה הזרות הראשונות שכבר מבקשות לחזור לארץ: פליי דובאי, טוס ובלו בירד
שרת התחבורה הודיעה על המתכונת להחזרת כ-100 אלף הישראלים שנתקעו בחו"ל מאז תחילת המערכה מול איראן עקב סגירת המרחב האווירי • טיסות החילוץ הראשונות יהיו מתאילנד, לרנקה, אתונה, איטליה וארה"ב • רגב: "חברות התעופה יחליטו מי יחזור ראשון. יוקם צוות למקרים חריגים, וניתן דגש למקרים מצילי חיים" • בשלב זה לא יאושרו יציאות ישראלים לחו"ל • מנכ"ל רש"ת: "זה ייקח שבועות"
מתחילת המלחמה אל על רשמה רווחים עצומים לאחר שנותרה אחת מחברות התעופה היחידות שהמשיכו לטוס לנתב"ג • עם זאת, ההתפתחויות האחרונות מול איראן כוללות סגירה הרמטית של השמיים, מה שעשוי להוביל לתקופה לא ידועה של ירידה חדה בהכנסות החברה • בכמה ירדה מניית אל על, ומה קרה אצל ישראייר המתחרה?
שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, מסביר לגלובס שהמבצע להחזרת הישראל מחו"ל יקח שבועות, אבל קורא לישראלים לשמור על קור רוח ומבטיח: "כולם יחזרו הביתה, זה רק עניין של זמן" • וגם: מאחורי הקלעים של המבצע הענק לפינוי המטוסים מישראל, ומה אומרות לו החברות הזרות בשיחות סגורות?
השרים הודיעו על קידום טיסות ישירות בין ישראל לארגנטינה, אך לפי גורמי המקצוע, מעט נוסעים יטוסו בהן, והמהלך עשוי לייקר טיסות אחרות ומבוקשות - למשל לארה"ב
למרות ניסיונות רת"א להשיב את קבוצת התעופה הגדולה בעולם: לופטהנזה מודיעה על הארכה נוספת של טיסותיה לישראל, והדבר עלול להוביל חברות נוספות בעקבותיה
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, פוצץ את הדיון על תיקון חוק שירותי תעופה, מחשש שמדובר בתיקון שיפגע בצרכנים • בישראייר תכננו להפעיל טיסות לניו יורק לאחר שתיקון החוק יעבור; המנכ"ל אורי סירקיס: "ההחלטה הנוכחית שומטת את הקרקע מתחת לתוכנית העסקית להפעלת הטיסות לארה"ב"
היצע הטיסות בשפל, המחירים בשמיים, והפתרון להשבת כ־100 חברות תעופה זרות לא נראה באופק • למרות המשבר שנמשך 14 חודשים לתוך המלחמה, מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, שמואל זכאי, טוען: "ישראל לא נמצאת במצור אווירי, עמדנו במשימה"
יותר משנה מפרוץ המלחמה, ונראה כי החזית מול חברות התעופה הזרות רק מסתבכת • במשרד התחבורה עדיין לא הצליחו להעביר את התיקונים הנדרשים בחוק, ובדרך לגיבושו ניתנה הצצה ללחצי לוביסטים ופוליטיקאים • בינתיים הבעיה לא קרובה לפתרון, ובעוד שהחברות הישראליות ממשיכות ליהנות מהמצב, בכירים בענף אומרים: "המשבר ייגמר רק כשהמלחמה תיגמר"
מינהל התעופה הפדרלי אישר לחברות ישראליות, לצד אל על, להפעיל טיסות לניו יורק • במשרד התחבורה דוחפים, אך בארקיע ככל הנראה לא מעוניינים, ובישראייר מתנים זאת בביטול "חוק טיבי" המטיל על חברות התעופה חובות צרכניות • מה יקרה למחירים אם יוסרו המכשולים?
מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב אישר לחברות ישראליות נוספות להפעיל את קו ישראל-ארה"ב - לבקשת רשות התעופה האזרחית • אלא שבדרך לטיסות של ארקיע וישראייר לארה"ב עומדים עדיין לא מעט מכשולים
מתכננים לטוס בתקופה של אי-יציבות? קחו בחשבון שהזכויות שלכם לפיצוי כספי עלולים להיות מוגבלים בקרוב • האם תיקון בחוק שירותי תעופה יחזיר את החברות הזרות, ומה הסיכוי שזה יקרב את ישראייר להפעיל קו לארה"ב? • גלובס עושה סדר
משרד התחבורה מקדם מהלך שיאפשר לארקיע ולישראייר להפעיל טיסות לצפון אמריקה • כיום אל על היא היחידה שפעילה בקו, וכניסת חברות נוספות תקל על העומסים ותביא ככל הנראה לירידה משמעותית במחירים
חברות התעופה שמיהרו לבטל טיסות לאחר המלצת הרשויות באירופה עדיין נזהרות, וחלקן אף מאריכות את השעיית פעילותן בישראל • בין הסיבות: חוסר ודאות ביטחוני לצד עליית מחירי הביטוח • "בחלק מהחברות עדיין ממליצים לא לטוס לארץ", אומרים בענף
קבוצת לופטהנזה הודיעה על השהיית הטיסות לישראל עד לסוף החודש • וירג'ין אטלנטיק הבריטית, בניהולו של שי ויס הישראלי, ו-KLM ההולנדית לא ישובו לפחות עד תחילת 2025 • החברות שטסות לישראל, תמונת מצב • חדשות התעופה, מדור חדש
בעקבות המלצת רשויות התעופה האירופיות שלא לטוס לישראל, החברות חוששות מזינוק במחירי הביטוח • בין אלה שביטלו לראשונה מאז פרוץ המלחמה טיסות לארץ נמנות בלו בירד וטוס, שנמצאות בבעלות ישראלית חלקית • וירג'ין אטלנטיק, שבראשה עומד שי ויס, דחתה שוב את חזרתה
אייר חיפה הודיעה רשמית כי תתחיל פעילות בספטמבר, מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאילת ולמגוון יעדים באגן הים התיכון • עם השלמת תהליך הרישוי, החברה תחל במכירת הכרטיסים ובהפעלת טיסות מסחריות מחיפה • וגם: אי-הבנות הביאו לפרסום שגוי לפיו החברה תמריא בסוף יולי
לקראת סגירתו של שדה התעופה בהרצליה, חברת נתיבי ישראל מחפשת חלופות למנחת מסוקים בת"א • יעקב יופה, משנה סמנכ"ל לתעופה בחברה: "בכוונתנו לאתר כחמש נקודות נחיתה במרחב ת"א, כולל אפשרות למסוקים לנחות על גגות במקומות שיאושרו"
ביה"ד לעבודה הוציא צו מניעה המורה לוועד טייסי ארקיע להשתבץ ל-6 טיסות מטען שאמורות להמריא לסיאול כדי להביא לארץ ערכות של בדיקות קורונה • העובדים טענו כי אינם נוקטים עיצומים, אך ביה"ד קבע כי מדובר בפעולה קיבוצית מתואמת • הטייסים פנו לרת"א שתתערב בהחלטה
כל חברה תצטרך לקבל אישור באופן שבו ניתן יהיה לרווח את שעות הנחיתה על-מנת שלא לייצר עומסים בנתב"ג • מדובר בהטסה של נוסעים בעלי אזרחות ישראלית, כאשר נוסעים זרים יידרשו לקבל אישור מיוחד