התעשייה האווירית השלימה בהצלחה את תהליך ההסבה של מטוס בואינג 777 מתצורת נוסעים למטען - והייתה הראשונה בעולם לעשות זאת • מדוע בכלל מסבים מטוסים למטען ולא קונים חדשים, כמה זה עולה, ומיהם הלקוחות? • גלובס עושה סדר
לגלובס נודע כי בכוונת וויזאייר לפתוח את בסיס הפעילות בישראל כבר לקראת הקיץ הבא • החברה תקצה 3 מטוסים שיחנו קבוע בנתב"ג ושואפת להגיע ל־60 טיסות ביום • בוויזאייר מעוניינים להתחרות מול החברות הישראליות גם על טיסות לבלקן, לאמירויות ולמזרח הרחוק
ענקית התעופה וויזאייר ההונגרית בוחנת הקמת מרכז בישראל, ונציגיה מגיעים לארץ לקידום הנושא • גלובס חושף לראשונה את פרטי המתווה שעשוי לשנות את הענף • במשרד התחבורה תומכים, אך בחברות המקומיות טוענים שהמהלך מאיים על שרידותן ומנהלים מאבק בלימה
וויזאייר מעוניינת להקים בייס בנתב"ג שיאפשר לה להחנות את מטוסיה. מנכ"ל רשות התעופה האזרחית התנגד, על אף שבעבר הביע עמדה הפוכה • בבית הנשיא התקיים אירוע לרגל זכיית הסרט הדוקומנטרי "עוד נחזור לרקוד" בפרס האמי האמריקאי • ופירמת הייעוץ KPMG רכשה חברת טכנולוגיה ישראלית • אירועים ומינויים
לגלובס נודע כי דיון במשרד התחבורה בנוכחות השרה רגב, על הקמת בייס בנתב"ג של חברת התעופה ההונגרית וויזאייר, התלהט והסתיים ביציאה של מנכ"ל רשות התעופה האזרחית מהחדר • במוקד - ויכוח עם מנכ"ל רשות שדות התעופה על סדרי עדיפויות: תחרות מול דאגה לחברות הישראליות
באוצר מתנגדים לפיצוי של 150 דולר ליום לכל נוסע שנתקע בחו"ל בזמן המלחמה עם איראן, בעוד שבמשרד התחבורה מתעקשים על פיצוי • כעת ההכרעה עוברת לראש הממשלה
השרה מירי רגב הודיעה כי תקדם יוזמה להקמת בסיס פעילות קבוע לענקית התעופה וויז אייר בנתב"ג • ברשות התעופה האזרחית מזהירים מתחרות לא הוגנת, בעוד שאגף הכלכלה במשרד התחבורה תומך במהלך בשל הוזלת הטיסות הצפויה • בשבועות הקרובים צפויה להגיע לישראל משלחת של החברה
בישראל נערכים להגברת תדירות טיסות החילוץ ולהפעלת נתב"ג סביב השעון • חברות התעופה הזרות הראשונות שכבר מבקשות לחזור לארץ: פליי דובאי, טוס ובלו בירד
שרת התחבורה הודיעה על המתכונת להחזרת כ-100 אלף הישראלים שנתקעו בחו"ל מאז תחילת המערכה מול איראן עקב סגירת המרחב האווירי • טיסות החילוץ הראשונות יהיו מתאילנד, לרנקה, אתונה, איטליה וארה"ב • רגב: "חברות התעופה יחליטו מי יחזור ראשון. יוקם צוות למקרים חריגים, וניתן דגש למקרים מצילי חיים" • בשלב זה לא יאושרו יציאות ישראלים לחו"ל • מנכ"ל רש"ת: "זה ייקח שבועות"
מתחילת המלחמה אל על רשמה רווחים עצומים לאחר שנותרה אחת מחברות התעופה היחידות שהמשיכו לטוס לנתב"ג • עם זאת, ההתפתחויות האחרונות מול איראן כוללות סגירה הרמטית של השמיים, מה שעשוי להוביל לתקופה לא ידועה של ירידה חדה בהכנסות החברה • בכמה ירדה מניית אל על, ומה קרה אצל ישראייר המתחרה?
שמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, מסביר לגלובס שהמבצע להחזרת הישראל מחו"ל יקח שבועות, אבל קורא לישראלים לשמור על קור רוח ומבטיח: "כולם יחזרו הביתה, זה רק עניין של זמן" • וגם: מאחורי הקלעים של המבצע הענק לפינוי המטוסים מישראל, ומה אומרות לו החברות הזרות בשיחות סגורות?
השרים הודיעו על קידום טיסות ישירות בין ישראל לארגנטינה, אך לפי גורמי המקצוע, מעט נוסעים יטוסו בהן, והמהלך עשוי לייקר טיסות אחרות ומבוקשות - למשל לארה"ב
למרות ניסיונות רת"א להשיב את קבוצת התעופה הגדולה בעולם: לופטהנזה מודיעה על הארכה נוספת של טיסותיה לישראל, והדבר עלול להוביל חברות נוספות בעקבותיה
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, פוצץ את הדיון על תיקון חוק שירותי תעופה, מחשש שמדובר בתיקון שיפגע בצרכנים • בישראייר תכננו להפעיל טיסות לניו יורק לאחר שתיקון החוק יעבור; המנכ"ל אורי סירקיס: "ההחלטה הנוכחית שומטת את הקרקע מתחת לתוכנית העסקית להפעלת הטיסות לארה"ב"
היצע הטיסות בשפל, המחירים בשמיים, והפתרון להשבת כ־100 חברות תעופה זרות לא נראה באופק • למרות המשבר שנמשך 14 חודשים לתוך המלחמה, מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, שמואל זכאי, טוען: "ישראל לא נמצאת במצור אווירי, עמדנו במשימה"
יותר משנה מפרוץ המלחמה, ונראה כי החזית מול חברות התעופה הזרות רק מסתבכת • במשרד התחבורה עדיין לא הצליחו להעביר את התיקונים הנדרשים בחוק, ובדרך לגיבושו ניתנה הצצה ללחצי לוביסטים ופוליטיקאים • בינתיים הבעיה לא קרובה לפתרון, ובעוד שהחברות הישראליות ממשיכות ליהנות מהמצב, בכירים בענף אומרים: "המשבר ייגמר רק כשהמלחמה תיגמר"
מינהל התעופה הפדרלי אישר לחברות ישראליות, לצד אל על, להפעיל טיסות לניו יורק • במשרד התחבורה דוחפים, אך בארקיע ככל הנראה לא מעוניינים, ובישראייר מתנים זאת בביטול "חוק טיבי" המטיל על חברות התעופה חובות צרכניות • מה יקרה למחירים אם יוסרו המכשולים?
מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב אישר לחברות ישראליות נוספות להפעיל את קו ישראל-ארה"ב - לבקשת רשות התעופה האזרחית • אלא שבדרך לטיסות של ארקיע וישראייר לארה"ב עומדים עדיין לא מעט מכשולים
מתכננים לטוס בתקופה של אי-יציבות? קחו בחשבון שהזכויות שלכם לפיצוי כספי עלולים להיות מוגבלים בקרוב • האם תיקון בחוק שירותי תעופה יחזיר את החברות הזרות, ומה הסיכוי שזה יקרב את ישראייר להפעיל קו לארה"ב? • גלובס עושה סדר
משרד התחבורה מקדם מהלך שיאפשר לארקיע ולישראייר להפעיל טיסות לצפון אמריקה • כיום אל על היא היחידה שפעילה בקו, וכניסת חברות נוספות תקל על העומסים ותביא ככל הנראה לירידה משמעותית במחירים