עם כניסתה של הפסקת האש עם איראן לתוקף, פליי דובאי, טוס ובלו בירד ביקשו מרשות שדות התעופה אישור לשוב לנתב"ג • בענף צופים חזרה הדרגתית של חברות תעופה זרות, לאחר שאלה ישתכנעו כי חלה התייצבות במצב הביטחוני • בינתיים, ביטולים צפויים עד אחרי החגים
על רקע כניסת הפסקת האש עם איראן לתוקף, חברות התעופה הישראליות כבר החלו להיערך להרחבת מתווה טיסות החילוץ, במטרה להשיב לארץ עשרות אלפי נוסעים שעדיין שוהים בחו"ל • במהלך תדרוך לעיתונאים, שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי יתוגברו הטיסות לישראל וממנה: "עם קבלת אישור מפיקוד העורף, נתב"ג יפעל 24 שעות"
בישראל נערכים להגברת תדירות טיסות החילוץ ולהפעלת נתב"ג סביב השעון • חברות התעופה הזרות הראשונות שכבר מבקשות לחזור לארץ: פליי דובאי, טוס ובלו בירד
לפי התכנון, יופעלו מדי יום כ-24 טיסות נכנסות ביום מיעדים שונים ברחבי העולם שיגיעו לשדה התעופה בן גוריון ולשדה התעופה בחיפה • במסגרת המתווה, בכל טיסה ימריאו כ-50 נוסעים בלבד, על-מנת לצמצם את מספר השוהים בשדה ואת משך שהותם
כמה ישראלים שבו ארצה עד כה, מאיפה יצאו טיסות החילוץ היום, באילו עוד דרכים אפשר לחזור לישראל, ואיך יוצאים מהארץ? • גלובס עושה סדר
שרון קדמי, מנכ"ל רשות שדות התעופה ומי שאחראי על המבצע החריג להשבת מעל 100 אלף איש לישראל, חושף את הדילמות ועונה לביקורת: "זה אירוע מטורף וקשה. צריך לדאוג בראש ובראשונה שאנשים יחזרו בחיים" • על העובדה שהחברות קובעות מי יטוס לכאן: "הן יודעות לעשות את זה טוב מאיתנו" • ומגלה - ייתכן שכבר השבוע יופעלו טיסות חילוץ גם מבנגקוק וניו יורק
טיסת אל על, הראשונה שנחתה הבוקר בנתב"ג, החזירה ארצה נוסעים מלרנקה • בהמשך היום ינחתו טיסות נוספות, שתי טיסות מדי שעה • מאיזה יעדים יתבצעו טיסות וכיצד ניתן להירשם? גלובס עושה סדר
שרת התחבורה הודיעה על המתכונת להחזרת כ-100 אלף הישראלים שנתקעו בחו"ל מאז תחילת המערכה מול איראן עקב סגירת המרחב האווירי • טיסות החילוץ הראשונות יהיו מתאילנד, לרנקה, אתונה, איטליה וארה"ב • רגב: "חברות התעופה יחליטו מי יחזור ראשון. יוקם צוות למקרים חריגים, וניתן דגש למקרים מצילי חיים" • בשלב זה לא יאושרו יציאות ישראלים לחו"ל • מנכ"ל רש"ת: "זה ייקח שבועות"
ועדת הכספים הייתה אמורה לדון השבוע במתווה פשרה מרוכך על מוצרי עישון הנמכרים בשדה התעופה, אך האירוע נדחה ללא מועד חדש • ברקע: לחצים פוליטיים מצד גורמים החוששים מפגיעה בזרם התמלוגים המגיע מפדיון הדיוטי פרי, שמהווה מקור הכנסה לרשות שדות התעופה
חברת שפיר הנדסה זכתה במכרז של רשות שדות התעופה להקמת מחלף חדש שיחבר את כביש 1 ישירות לטרמינלים בנתב"ג • הדרך לנוסעים מהמרכז תקוצר בכ-10 ק”מ ותכלול מסוף בידוק רכבים חדש • הצפי לסיום העבודות - ב-2029
להורים של עו"ד יסמין אבופול היה חשוב שתקבל חינוך טוב, אז היא נעה בין מסגרות, "אבל אף פעם לא הרגשתי שונה" • אולי זו הסיבה שבגיל 29 כבר שברה תקרת זכוכית, כשמונתה לדירקטורית ברשות שדות התעופה • את הדוקטורט שלה הקדישה למעמדן של נשים בבתי הדין השרעיים בישראל • 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס
ארקיע נסוגה מהעתירה שהגישה נגד רשות שדות התעופה בדרישה שכלל טיסותיה יבוצעו מטרמינל 1 בנתב"ג, לאחר שביהמ"ש אותת כי העתירה תידחה • עוד נקבע בהחלטת השופט: "מצופה מרשות שדות התעופה ומשרת התחבורה, כרשויות ציבוריות, לקיים בהקדם האפשרי הידברות עם ארקיע באשר להסדרי הטיסה, בלב פתוח ובנפש חפצה"
סגן הממונה על השכר במשרד האוצר מתנגד להעלאת השכר ליו"ר רשות שדות התעופה העתידי • מאחורי המהלך עומד לפי הערכות דיל פוליטי, במסגרתו ינקי קוינט ימונה לתפקיד ויפנה את מקומו למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן
שרת התחבורה מירי רגב ביקשה את אישור האוצר להעלאת אחוזי המשרה של יו"ר רשות שדות התעופה ל-100% בהשוואה ל-60% כיום, וזאת עפ"י ההערכה כדי לקדם את מינוי ינקי קוינט, מנהל רמ"י, לתפקיד יו"ר רש"ת ובתנאים טובים יותר • ואולם הממונה על השכר באוצר מתנגד להעלאת השכר ליו"ר רש"ת ורומז כי השיקול הוא פרסונלי ולא מקצועי
ארקיע עתרה נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה בדרישה להעביר את פעילות החברה לטרמינל 1 בנתב"ג, בטענה כי הדבר יסייע להורדת מחירי כרטיסים • ברש"ת דוחים את הטענות ומאשימים: החברה לא פועלת מתוך דאגה לציבור או לשוק • במשרד התחבורה מסירים אחריות
בענף מעריכים כי ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, בדרך לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה • אם יתמנה, הוא עשוי להיכנס ל-100% משרה, שמשקפת שכר חודשי של כמעט 60 אלף שקל - זאת בעקבות בקשת שרת התחבורה מירי רגב להגדיל את המשרה מ-60% כיום
ארקיע, ששולטת בקו לאילת, חותכת בחצי את תדירות הטיסות • את האצבע המאשימה היא מפנה לקיצוץ תקציבי הביטחון וסירוב משרד התחבורה להעביר את הפעילות הבינלאומית שלה לטרמינל 1 בנתב"ג • כעת החברה החליטה לעתור נגד רשות שדות התעופה
לקראת שובו לפעילות של טרמינל 1 בנתב"ג בחודש מרץ, מספר חברות תעופה כבר נערכות לחזור ולפעול בו • במקביל, שלל חברות תעופה אירופיות כבר מגדילות את היצע היעדים והתדירויות של הטיסות שלהן לישראל
מנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי, נכנס לתפקיד באחת התקופות הסוערות בענף • בשיחה עם בר לביא בכנס תשתית לעתיד של גלובס הוא מספר איך בונים תוכניות עבודה כשאין ודאות, ואיך נערכים ליום שבו יעברו בנתב"ג 40 מיליון נוסעים בשנה • על גידול הנוסעים הצפוי בפסח הקרוב: "תמיד יהיו תורים בשדה תעופה"