גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"כפכפי havaianas חתכו 20% ממכירות נעלי הנשים בארץ"

מנכ"ל בריל, יהודה אלבז, מסביר למה לי קופר היא עדיין השקעה משתלמת, למה לא מרוויחים בבגדי ילדים, ואיך אחרי צניחה של 40% ברווח הוא עדיין אופטימי

השנה הנוכחית לא היטיבה עם חברת בריל, שחתמה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם צניחה של 40% ברווח הנקי - מ-17 ל-10 מיליון שקל בלבד. ברבעון השלישי השנה לבדו נחתך הרווח בשיעור דומה. מה קרה בחברת ההנעלה המובילה בישראל, שעם השנים פיתחה לה זרוע משמעותית באופנה?

"השנה האחרונה הייתה שנת ההוויאנס (havaianas)", מסביר מנכ"ל בריל, יהודה אלבז, וחושף כיצד כפכף אצבע ממותג הצליח להשפיע על כל שוק נעלי הנשים בישראל ולחתוך גם את הרווחים של חברת בריל.

"מכרו בארץ מיליוני זוגות של הוויאנס, להערכתי יותר מ-4 מיליון זוגות. מחיר הכפכף נחתך מ-200 שקל בשנה שעברה לכמעט 50 שקל השנה, וזה תפס נתח שוק משמעותי בשוק נעלי הנשים. כל שוק נעלי הנשים נפגע מאוד השנה. אלה דברים שקורים מדי פעם - פעם זה היה קרוקס, השנה זה הוויאנס.

זה פגע בכל השוק. קטגוריית נעלי הנשים לצעירות נחתכה ב-30% וקטגוריית נעלי הנשים לבוגרות נחתכה ב-10%. בסך-הכול הוויאנס פגעו ב-20% בפדיון שוק נעלי הנשים בארץ, שמגלגל כ-900 מיליון שקל בשנה".

- אתם מכרתם הוויאנס?

"רק ברשת 'כל נעל סנטר'. המסה הגדולה בשוק הגיעה מיבוא מקביל, לא מהיבואן, וזה הוריד את המחירים".

- היבואן גם הוריד את המחירים?

"איזו שאלה? לא הייתה לו ברירה. אם הוא לא היה מוריד, היו קונים מהיבוא המקביל. זה שוק פתוח".

- ההשפעה של הוויאנס תימשך גם בשנה הקרובה?

"זה יהיה הרבה פחות חזק. זה לא ייחתך לחלוטין, אבל יירד בצורה משמעותית. אם מכירות המותג הסתכמו השנה בכ-200 מיליון שקל, אני מעריך שבשנה הקרובה זה לא יהיה יותר מ-50 מיליון שקל. אנחנו רגילים שתופעה כזאת באה במחזוריות של 18 חודשים. זה התחיל לפני שנתיים, השנה היה השיא ובשנה הקרובה זו תהיה שנת הדעיכה. זה מה שאנחנו רגילים מהעבר, אבל אנחנו לא נביאים".

- קרוקס הוא עדיין מותג פורח עם רשת רחבה.

"הוא לא בעוצמה שבה הוא היה בזמנו. הוא מוכר אבל זה לא מה שהיה בתקופת השיא, כשעמדו בתור לקנות קרוקס והיה מחסור בסחורה בשוק. לא אמרתי שהדברים נעלמים, אלא שהועצמה שלהם פוחתת. גם קרוקס היום הוא לא מה שהיה פעם. לפני 8 שנים קרוקס היה כפכף אחד, היום זו קולקציה שלמה".

המכירות של רשתות הקבוצה NINE WEST, איזי ספיריט ו-ANNE KLEIN, שמכירות הנעליים מהוות 80% ממכירותיהן, עלו אמנם ברבעון ב-6.9% והסתכמו ב-18.5 מיליון שקל, אבל הרווח התפעולי נחתך ב-77% וצנח ל-413 אלף שקל בלבד (2.2% מהמכירות). ברבעון המקביל אשתקד, נהנתה הפעילות מרווח תפעולי של 1.8 מיליון שקל, שהיוו 10.6% מהמכירות.

לא ניתן לחלץ מדוחות החברה את הביצועים הכספיים של הרשתות גלי ו"כל נעל סנטר", אבל אלבז מעיד כי גם הן נפגעו.

- איך כפכף פוגע במותג יוקרה?

"בניתוח המכירות של NINE WEST ראינו שזה לא פגע בנעלי העקב ובנעלי הפלטפורמה, אבל זה פגע בנעליים השטוחות בצורה משמעותית".

- גם רשת גלי נפגעה?

"בקטגוריית הנשים - בהחלט. אבל בגלי הקטגוריה היא רק חלק מהעסק, ולכן לא הייתה פגיעה רוחבית. ב- NINE WEST וב- ANNE KLEIN זה כל העסק".

- מה המסקנה שלך?

"זו סירקולציה של עסקים. עכשיו כשעברנו למגפיים, המצב הרבה יותר טוב".

- קיץ בחוץ. אתם מוכרים מגפיים?

(צוחק) "לא מספיק אבל מוכרים. הקיץ הוא הסיכון השני של ענף האופנה. אין עדיין גשם. עכשיו תגידי לי יש הוויאנס, קיץ, אז בשביל מה אתם פותחים חנויות? אבל אלה הסיכונים שאנחנו לוקחים. הייתה שנה יותר קשה אבל כשאתה מזהה את הבעיה, זה חלק גדול מהפתרון".

- זיהית את הבעיה, ואיפה הפתרון?

"זיהיתי, ולכן אני יודע שזה זמני. אם הייתי חושב שזו תופעה שתלווה אותנו עשור קדימה, היינו נערכים אחרת, אבל זו לא ההערכה, ולכן אין לנו צורך בהיערכות".

- המחירים ב-NINE WEST מאוד גבוהים.

"אלה המחירים. את יכולה לראות לפי המאזן שאנחנו לא מרוויחים יותר מדי".

- אם המחירים היו נוחים יותר, היית מוכר הרבה יותר.

"אני מסכים, אבל אם אני קונה יקר אז מה אני יכול לעשות? האיכות הרבה יותר גבוהה".

- מי המתחרה החזק ביותר של גלי?

"יש הרבה. בילדים אלה נמרוד ופאפיה, ועוד לא מעט אחרים. בנשים לא חסר. עם כל הכבוד, בגלי אנחנו מחזיקים בקושי 7%-8% מהשוק. זה אומר שיש 92% אחרים שמוכרים נעליים".

- קבוצת פוקס עומדת להשיק בארץ רשת הנעלה של המותג Charles&keith.

"מה יש לי להגיד? זכותו".

- הוא ישפיע?

"כל דבר משפיע".

היערכות מחודשת באופנת הילדים

חברת בריל חולשת על 8 רשתות קמעונאיות, שתחתן היא מפעילה 243 סניפים. בנוסף לאחזקתה ברשתות ההנעלה גלי, NINE WEST, כל נעל סנטר, ANNE KLEIN ואיזי ספיריט, החברה מחזיקה ברשתות האופנה לי קופר, סולוג וברשת נאוטיקה, שבה היא מחזיקה בחלקים שווים עם סולי סקאל.

על רקע התחרות המתגברת בתחום בגדי הילדים, רשת בגדי הילדים סולוג מפגינה חולשה. המכירות נותרו בסטגנציה והרבעון נחתם עם הפסד של 288 אלף שקל, אם כי הוא נמוך (כשליש) מההפסד שנרשם בתקופה מקבילה אשתקד.

ראוי לציין כי תוצאות אלה כוללות גם מכירות גרביים של הקבוצה ברשתות אחרות אך רוב המכירות הן ברשת סולוג.

- למה רשת סולוג הפסדית?

"סולוג בהחלט לא מבריקה, והיא תשתפר בסוף השנה. יש תחרות כבדה. מתחיל להיות צפוף באופנת הילדים, וכנראה שחלק מהרשתות יצטרכו לפרוש. אין פה השפעה נקודתית של מישהו. בתקופה האחרונה נפתחו הרבה מאוד חנויות ילדים. אפשר לראות מה קרה בדלתא, וכמה חנויות ילדים הם פתחו. בכלל, יש התגברות משמעותית של התחרות ואנחנו פועלים לטפל בה".

- אתם תפרשו?

"כנראה שלא".

- מה תעשו בסולוג?

"אנחנו הופכים את סולוג לרשת מולטי-ברנד ונכניס אליה את לי קופר קידס, נאוטיקה קידס ועוד. בקיץ הקרוב היא תהיה רשת הרבה יותר מגוונת".

- אתה מדבר על מותגים הרבה יותר יקרים.

"בילדים המחירים עדיין סבירים".

"ללי קופר יש פוטנציאל"

בריל רכשה את רשת לי קופר, אחרי שזו נקלעה לקשיים וריחפה מעליה סכנת סגירה. לי קופר מונה היום 44 סניפים, ומכירותיה ברבעון השלישי עלו ב-7.3% ל-27.5 מיליון שקל. הפעילות הזאת הניבה רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל, שהיוו 6.2% מהמכירות. מדובר בשיפור משמעותי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שהגיע על רקע סגירת רשת האופנה האיטלקית אלקוט.

- אתה מרוצה מרשת לי קופר?

"כרגע עדיין לא, אבל אני חושב שיש לרשת פוטנציאל מאוד גדול, ואנחנו מטפלים בלהוציא את הפוטנציאל מהכוח אל הפועל. יש לא מעט דברים שצריך לתקן, כמו איחוד ומיזוג המטה למטה הכללי של בריל ושיפור הטרנדיות".

- היום היית עושה שוב את עסקת רכישת לי קופר?

"זו שאלה קשה. כן".

- למה אתה מהסס?

"אם היית שואלת אותי לפני מספר חודשים, אולי הייתי עונה אחרת. אבל אחרי שנקטנו כל מיני צעדים, אנחנו רואים עכשיו את הפוטנציאל. בגלל זה היססתי".

- אתה מתחרט על העסקה?

"אני לא מתעסק בחרטות, ולא בחוכמות של בדיעבד".

- מה קרה עם גידי גולדפינגר, מייסד לי קופר שסיים את עבודתו בקבוצה?

"היו לנו חילוקי דעות בנושא הניהול של החברה וכשיש חילוקי דעות צריך להיפרד. לו יש דעות מאוד מוצקות ומגובשות לגבי מה שצריך לקרות, ולנו יש דעות אחרות".

- הבאת אלקוט לארץ הייתה טעות?

"כן. כנראה שלא חקרנו לעומק את השוק. אופנה איטלקית כנראה קצת בעייתית בארץ, כי המידות יותר קטנות. הגוף של הישראלי אחר מהגוף האיטלקי ויש עם זה בעייתיות. עובדה היא שלא הרבה אופנות איטלקיות הצליחו בארץ".

- רכישת "כל נעל סנטר" היא קנייה טובה?

"בטווח הארוך היא תהיה עסקה טובה. כבר השנה יש שיפור משמעותי".

- אתה מתכנן להרחיב את הרשת?

"אני לא מגיב, כי אם אני מתכוון להרחיב בצורה משמעותית, אני צריך להשקיע בה ולדווח לבורסה".

- מצד שני, אם לא היית מתכוון היית עונה, לא?

"כל דבר שהוא בבחינה, אני לא יכול להגיב עליו".

בתחום מותגי היוקרה פועלת בריל גם באמצעות רשת נאוטיקה, שבה היא מחזיקה כאמור 50%. נאוטיקה מציגה את שיעורי הרווחיות הגבוהים ביותר מבין הרשתות בקבוצה, אבל גם היא נפגעה. הרשת, המונה 21 סניפים, חתמה את הרבעון עם ירידה של 8% במכירות ל-20.8 מיליון שקל. אחרי ירידה דו-ספרתית, הרווח התפעולי הסתכם ב-3.8 מיליון שקל שהיוו 18.4% מהמכירות.

- אתה מתכנן לקנות את חלקו של סולי סקאל ברשת?

"לא".

- הודעתם שתסגרו את מפעל נעלי בריל על רקע כוונת משרד הביטחון לרכוש נעליים מסין ולא מכם. לפני שנה הלחץ הציבורי עשה את שלו. זה יקרה גם הפעם?

"כשאדע, אפרסם הודעה בבורסה".

- השנה הרווח התפעולי שלכם קרס, והרווח הנקי נחתך. מה יהיה בשנה הבאה?

"אני מאוד מקווה ליותר טוב".

חברת בריל

שווי שוק: 147.8 מיליון שקל

בעלי שליטה: אליעזר בוסקילה (33.17%), עופר גנזי (9.99%), משה גנזי (9.26%)

מכירות: 381.9 מיליון שקל (0.3%+)

רווח גולמי: 202.8 מיליון שקל

שיעור רווח גולמי: 53.1%

רווח תפעולי: 12.3 מיליון שקל (33%-)

שיעור רווח תפעולי: 3.2%

רווח נקי: 10.2 מיליון שקל (40%-)

הרשתות של חברת בריל

עוד כתבות

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: למה כדאי לאמץ את גישת הפרודוקטיביות האיטית בעבודה

פרופ' קאל ניופורט, מחבר הספר "פרודקטיביות איטית", טוען שאנחנו עובדים לא נכון ומזיקים לכלכלה ● הפתרון: לנוח יותר, ולהגיד "כן" פחות ● כך עושים זאת

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם