אחרי חצי שנה: בריל סוגרת את רשת האופנה ALCOTT

‎‎העבודה מול החברה האיטלקית נתקלה בקשיים שהביאו לסיום ההתקשרות‏

‎‎חצי שנה אחרי כניסת רשת האופנה האיטלקית לצעירים‏‏ALCOTT ‎‏, קבוצת בריל, מפעילת הרשתות לי קופר, גלי וסולוג, סוגרת את הרשת. אמש (ג') הודיעה החברה האיטלקית לבריל על הפסקת ההתקשרות.

ל"גלובס" נודע כי במקביל מנהלת בריל משא-ומתן עם החברה האיטלקית, שמעוניינת עקרונית לקחת את הפעילות בישראל ולהפעיל את הרשת בישראל באמצעות שותף. לפי שעה טרם הושגו הסכמות בין הצדדים, ואם לא יושגו בימים הקרובים, 3 החנויות הקיימות ייסגרו.

עוד נודע כי קסטרו בחנה אפשרות לקנות את הפעילות בישראל, אך לאחר בחינה קצרה החליטה לסגת מהעניין.‏

‏‏ALCOTT‏ הוא מותג אופנה איטלקי שנוסד בשנת 1988 על-ידי קמעונאי איטלקי, אשר הפעיל רשת חנויות מותגים. המותג, הפונה לגילאים 15-30, מוכר בקולקציה הצעירה והמגוונת שלו, הכוללת ביגוד לנשים ולגברים, בקולקציות רחבות ובמגוון צבעים רחב. המותג זוכה להצלחה באיטליה בעיקר נוכח רמת המחירים הנמוכה שלו.

בשנת 1990 נפתחה החנות הראשונה למותג, אך הוא התפתח בעיקר במודל של "חנות בתוך חנות". בשנת 2008 החלה הקבוצה לפתוח חנויות מותג בהפעלה ישירה, ובתוך שנה היא פתחה 25 חנויות.

כיום כוללת הרשת 135 חנויות, לא כולל "חנות בתוך חנות", והיא פרצה למדינות נוספות בעולם בהסכמי זכיינות בספרד, רוסיה, צרפת, הודו והאמירויות.

‏במארס 2012 חנכה בריל שתי חנויות ראשונות למותג, בקניון עזריאלי בתל-אביב ובקניון ממילא בירושלים, ובהמשך פתחה חנות גם בדיזנגוף סנטר בתל-אביב. ‏

התוכניות המקוריות של בריל למותג כללו פתיחת 7 חנויות בתוך שנה ופתיחה של 20-30 סניפים בתוך 3 שנים.

‏בפועל, כבר בתחילת הדרך העבודה מול החברה האיטלקית נתקלה בקשיים, שהחמירו והביאו לסיום ההתקשרות. כבר היום אין כמעט קולקציית חורף בחנויות‏ALCOTT ‎‏ בארץ.

‏‏"זה מותג שמצליח מאוד באיטליה, אבל כנראה שהם לא ערוכים לתמיכה בפעילות הבינלאומית. החיבור מולם לא היה טוב, ולא הצלחנו להגיע לעמק השווה. לא הגענו להבנות משותפות בנושא השיווק והתמחור, ונואשנו מהפעילות מולם. זה ניסיון שהאמנו בו. אנחנו עדיין מאמינים שהמותג יכול לעבוד מצוין בשוק הישראלי, אבל לא הגענו לתנאים שימריצו אותנו להרחיב את הפעילות", אומר ל"גלובס" גידי גולדפינגר, מנכ"ל בריל פשן.

‏- ‎‎תנסו להביא עוד מותגים?‏

‏‎‎‏"בטח. אנחנו בוחנים כל הזמן אפשרויות מחו"ל ואפשרויות מהארץ".‏ ‏‎‎‏