גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בוהקת בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס טס 1.44%

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, ציין כי הבנק המרכזי עשוי לבצע הפחתת ריבית נוספת אם האינפלציה לא תגיע ליעד ● דריכות לקראת הודעת הריבית של הפד מחר ● פייסבוק עולה בהמשך לזינוק של 4% אתמול ברקע להשקת המטבע הדיגיטלי שלה ● עליבאבא מזנקת ב-5% לקראת הרישום הכפול בהונג קונג

שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid
שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה חיובית בוול סטריט, המדדים העיקריים ננעלו בעליות חדות של עד 1.44% בהובלת הדאו ג'ונס, הנאסד"ק הוסיף 1.39% לערכו, S&P 500 עלה כמעט 1%.

את העליות הובילו מניות הטק והשבבים, ביניהן זילינקס שטסה כמעט 7%, מיקרון שעלתה 5.7%, ווסטרן דיגיטל שהוסיפה 5.1% לערכה ואנבידיה שעלתה 5.4%.

מניית בואינג קפצה 5.4%, נייקי הוסיפה 2.7% לערכה וכך גם מניית אינטל.

19:20

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות חדות, על רקע הציפייה למפגש הפסגה בין טראמפ למקבילו הסיני, ועל רקע דברי נגיד ה-ECB הבוקר על האפשרות לספק תמריץ נוסף לשווקים אם נתוני הכלכלה לא יראו שיפור. 

מדד הנאסד"ק עולה -1.5%, הדאו ג'ונס מטפס ב-1.2%.

עליבאבא מזנקת ב-5% לקראת הרישום הכפול בהונג קונג.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות על רקע הדברים שאמר הבוקר נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי, לפיהם הבנק המרכזי עשוי לספק תמריצים נוספים לשוק אם הכלכלה לא תציג שיפור.

מדד הדאקס הגרמני זינק ב-2%, הקאק ב-2.2% והפוטסי זינק ב-1.2%. 

מחיר הנפט מזנק בכ-4% ונושק לרמה של 54 דולרים לחבית.

ישראליות בוול סטריט

מנייתה נובה  עולה ב-2.5%, טאואר  מזנקת בכ-4% ומניית טבע  עולה ב-1.3% לרמה של 8.3 דולרים.

18:20

גוברות העליות במסחר בניו יורק. מדד הנאסד"ק קופץ ב-2% על רקע הציוץ של טראמפ לפיו בכוונתו לקיים "פגישה מורחבת" עם מקבילו הסיני בפסגת ה-G20.

מנייתה של ענקית המסחר המקוון עליבאבא  מזנקת בכ-5%. החברה הגישה בשבוע שעבר בקשה חסויה להירשם למסחר בבורסת הונג קונג, במהלך שעשוי להוביל למכירת המניות הגדולה ביותר בעיר מאז 2010.

באירופה, המדדים עולים בחדות על רקע הדברים שאמר הבוקר נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי, לפיהם הבנק המרכזי עשוי לספק תמריצים נוספים לשוק אם הכלכלה לא תציג שיפור. המהלך של דראגי העביר את האירו לירידות במהלך חד, והנשיא טראמפ שיגר את חיצי הביקורת בטענה למניפולציה על המטבע, וזאת ערב כינוס חברי ועדת השוק הפתוח של הפד, לקראת הודעת הריבית מחר.

הדאקס  מזנק ב-2.2%, הקאק  בשיעור דומה.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בעליות חדות, בדומה לסנטימנט החיובי שנרשם בבורסות אירופה, לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), אמר כי הוא עשוי לספק תמריצים לשווקים במידה והכלכלה לא תציג שיפור. בתוך כך, הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר כי הוא צפויה לקיים "פגישה מורחבת" עם נשיא סין שי ג'י פינג בפסגת G-20 שתתקיים השבוע.

מדד הנאסד"ק עולה כ-1.7% בפתיחה, הדאו ג'ונס מטפס 1.3% ומדד S&P 500 עולה ב-1.2%. 

מניית פייסבוק  עולה בעוד 2%, לאחר קפיצה של יותר מ-4% אתמול, וזאת ברקע להשקת המטבע הדיגיטלי שלה.

14:00

המסחר באירופה עבר לעליות לאחר נאומו של נשיא הבנק המרכזי מריו דראגי, שאמר כי הבנק המרכזי צפוי לספק תמיכה נוספת לשווקים אם המצב הכלכלי לא ישתפר. קאק עולה בכ-0.6%, פוטסי מוסיף 0.4% ודאקס מטפס ב-0.2%. סטוקס 600 עולה ב-0.4%. באירופה, החוזים העתידיים עולים בעד 0.8%.

דראגי הגן היום על אופן הפעולה של הבנק ועל הכלים המוניטריים שלו, וציין כי הבנק עשוי לבצע הפחת ריבית נוספת או לרכוש נכסים נוספים במידה שהאינפלציה לא תגיע ליעד שלה. האירו רשם תנודה חדה מטה בתגובה לדברים של דראגי, ועבר מעלייה של 0.3% מול הדולר לירידה של 0.3%. 

בארה"ב, הפד צפוי להכריז מחר על גובה הריבית, ולפי הערכות היו"ר פאואל צפוי להותיר את הריבית. עם זאת, שוק האג"ח מתמחר הורדת ריבית עוד השנה. לפי אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס, השוק מתמחר כי הפחתות הריבית בארה"ב יתחילו ביולי הקרוב ויימשכו עד פברואר 2020 - שלושה חודשים אחרי הבחירות בארה"ב. כמו כן, השבוע תתקיים פסגת מדינות ה-G20, מה שמעלה את האפשרות לפריצת דרך בנושא מלחמת הסחר, עם פגישה אפשרית בין טראמפ למקבילו הסיני.

מניית פייסבוק עולה ב-2.5% בשלב של טרום-מסחר בוול סטריט, וזאת בהמשך לזינוק של יותר מ-4% אתמול. פייסבוק השיקה היום את המטבע הדיגיטלי שלה - 
קליברה.

 

11:20

המסחר באירופה עבר למגמה מעורבת. דאקס מאבד 0.7%, אך קאק עולה ב-0.1% ופוטסי נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 מאבד כ-0.2%.

נשיא הבנק האירופאי המרכזי מריו דראגי הגן היום על אופן הפעולה של הבנק וציין כי מדיניות רכישת הנכסים של הבנק עדיין לא מיצתה את עצמה. 

10:30

הבורסות באירופה מתנהל הבוקר במגמה שלילית. דאקס מאבד כ-0.7%, קאק ופוטסי מאבדים כ-0.1%. הירידות הן כחלק מציפייה לקראת נאומו של מריו דראגי, נשיא הבנק האירופאי המרכזי, שיתקיים לפני הישיבה של הפד. המסחר בבורסות אסיה התנהל במגמה חיובית, פרט למדד ניקיי שירד ב-0.7%. הנג סנג נסחר כעת בעלייה של 1%.

לופטהנזה , שספגה אתמול ירידות של 11%, ממשיכה לרדת ב-4% כעת. 

6:35

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית, למעט מדד ניקיי שיורד ב-0.3% בהובלת מניית סופטבנק . הנג סנג עולה ב-0.7%, קוספי מוסיף כ-0.6%, ASX 200 מטפס ב-0.4% ושנחאי עולה ב-0.1%. 

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות, בהובלת מדד הנאסד"ק שעלה ב-0.6%. מדדי אירופה נסגרו ביציבות עם נטייה לעליות.

ישיבת הפדרל ריזרב צפויה להתחיל היום, ומחר צפוי לנאום יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב ג'רום פאואל ולהודיע על החלטת הריבית. לפי התחזיות, הפד לא צפוי לשנות את גובה הריבית אך עיני השוק יופנו לתחזית של הבנק המרכזי להמשך בכל הנוגע לצמיחה, אינפלציה וריביות.

מניית פייסבוק  קפצה אתמול ביותר מ-4% על רקע ההערכות כי היום תשיק הרשת החברתית את המטבע הדיגיטלי שלה.

ענקית התרופות פייזר  הודיעה אתמול על רכישת חברת אריי ביופארמה (Arry), העוסקת בתחום הסרטן, וזאת תמורת 11.4 מיליארד דולר. מניית אריי מזנקת בתגובה ב-57% במסחר בוול סטריט.

מניית סותביס  זינקה ב-58% על רקע רכישתה בכ-3.7 מיליארד דולר על ידי חברה שבבעלות איש העסקים היהודי-צרפתי פטריק דרהי.

בנק ההשקעות סיטי חתך אתמול את מחיר היעד למניית טבע . בבנק השאירו את המלצת "קנייה", אך מחיר היעד החדש הוא 13 דולר, לעומת המחיר הקודם שהיה 23 דולר. 

מבחינת נתוני מאקרו, היום יפורסם באירופה מדד המחירים לצרכן לחודש מאי. בארה"ב יתפרסם נתון אישורי בנייה לחודש מאי, שצפוי לעמוד על 1.296 מיליון אישורים. 

הדולר נחלש ב-0.2% מול הין היפני ונסחר ביציבות מול היואן הסיני.

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"