איש העסקים הישראלי-צרפתי פטריק דרהי רוכש את סותבי'ס תמורת 3.7 מיליארד דולר - פרמיה של 61%

בית המכירות הפומביות, מהגדולים בעולם האמנות, יירכש ע"י חברת BidFair USA שבבעלות איש העסקים הישראלי-צרפתי לפי מחיר של 57 דולר למניה, הרבה מעל למחיר השוק • דרהי: "כמשתמש ותיק ומעריץ של החברה, אני רוכש את סותבי'ס יחד עם משפחתי" • המניה מזנקת בכ-60% בפתיחת המסחר בניו יורק

פטריק דרהי / צילום: רמי זרנגר
פטריק דרהי / צילום: רמי זרנגר

איש העסקים הישראלי-צרפתי פטריק דרהי רוכש את סותבי'ס, בית המכירות הפומביות מהגדולים בעולם האמנות, תמורת 3.7 מיליארד דולר.

סותבי'ס הודיעה היום (ב') כי חברת BidFair USA, שבבעלות יזם התקשורת והטלקום פטריק דרהי, תשלם 57 דולרים למניה במזומן, ובכך סותבי'ס תהפוך לחברה פרטית.

מדובר באפסייד של 61% על מחיר הסגירה של מניית סותבי'ס ביום שישי האחרון בוול סטריט - 35.39 דולר, המשקף לחברה טרם העסקה שווי שוק של 26 מיליארד דולר.

מניית סותבי'ס  מזנקת כעת בכ-60% בטרום-מסחר בניו יורק לשיא של 11 חודשים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2019, לאחר אישור בעלי המניות.

נציין כי דרהי מחזיק בשליטה בחברת הוט הישראלית באמצעות חברת אלטיס שבבעלותו.

טד סמית', מנכ"ל סותבי'ס, מסר עם פרסום ההודעה: "פטריק דרהי הוא אחד היזמים המוכרים ביותר בעולם, ובשם כולם בסותבי'ס, אני רוצה לברך על הצטרפותו למשפחה. פטריק ייסד ומוביל חלק נכבד מחברות הטלקומוניקציה, מדיה וחברות דיגיטל בעולם. יש לו ראייה לטווח ארוך, והוא חולק עימנו את חזון המותג שלנו. רכישה זו תספק עבור סותבי'ס את ההזדמנות להאיץ יוזמות שונות לצמיחה בסביבה פרטית וגמישה יותר. אני מאמין מאוד כי החברה תהיה בידיים מצוינות במשך עשרות שנים עם פטריק כבעלים שלנו".

פטריק דרהי מסר היום: "אני גאה שמועצת המנהלים של סותבי'ס החליטה לאמץ את ההצעה שלי. סותבי'ס הוא אחד מהמותגים האלגנטיים והשאפתניים ביותר בעולם. כמשתמש ותיק ומעריץ של החברה, אני רוכש את סותבי'ס יחד עם משפחתי, ואנו מודים לחברי מועצת המנהלים על תמיכתם".