סיטי חותך את מחיר היעד של טבע – אך ממשיך להמליץ "קנייה"

סיטי, בין הגופים הבודדים שמחזיק בהמלצה חיובית כלפי מניית טבע, חתך את מחיר היעד מ-23 דולר ל-13 דולר בלבד

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

בנק ההשקעות סיטי, בין הגופים הבודדים שמחזיק בהמלצה חיובית כלפי מניית טבע, חותך היום את מחיר היעד למניה. בבנק נותרים בהמלצת "קנייה", ומחיר היעד החדש הוא 13 דולר, לעומת המחיר הקודם שהיה 23 דולר. מחיר היעד הנוכחי גבוה ב-58% ממחיר המניה בניו יורק. להערכת האנליסטית, המחיר הנוכחי של מניית טבע   בבורסה משקף את דאגות המשקיעים מפני התוספת לחוב בשל ההליך המשפטי, כאשר בתלות במכפיל, רמות המחיר הנוכחיות משקפות להערכתה למעשה תוספת של 5-10 מיליארד דולר לחובות החברה.

האנליסטית ליאב אברהם כותבת כי טבע עומדת בפני סיטואציה מורכבת. בסיטי בחנו את המצב בהליכי האופיואידיים בעזרת יועצים משפטיים ומציינים כי נותרו שאלות בלתי פתורות, בהן היקף החבויות המשפטיות ולוחות הזמנים. "למרות זאת, אנחנו מאמינים שהתרחיש הסביר ביותר הוא פשרה גלובלית שתכלול את כל הצדדים להליך ברחבי המדינה", מעריכה האנליסטית. טבע היא אחת החברות שנתבעות בשל שיווק משככי כאבים אופיואידיים שהובילו להתמכרויות.

"בטווח הקצר, הנושאים הקשורים לאופיואידיים יישארו מקור לחששות בשוק. לאור התזרימים היציבים של טבע בטווח הארוך יותר, אנחנו מאמינים ביכולת החברה להוריד את המינוף לאורך זמן (אם כי אנו מכירים בכך שהתזמון עלול להיות ממושך יותר אם ההליכים בתחום האופיואידיים יוסיפו לחוב של טבע), ולכן ממשיכים להמליץ על המניה בהמלצת 'קנייה' בשלב זה", מציינים בסיטי.