היום: פייסבוק צפויה להכריז על המטבע הדיגיטלי שפיתחה

עפ"י הערכות, פייסבוק סיכמה עם יותר מ-12 גופים שיתמכו במטבע הדיגיטלי שלה, ובהם חברות ענקיות כמו ויזה, פייפאל ואובר • על רקע ההכרזה הצפויה, הביטקוין זינק בימים האחרונים וחצה את ה-9,300 דולר

גלובלקוין (Globalcoin) של פייסבוק / הדמיה: Shutterstock
גלובלקוין (Globalcoin) של פייסבוק / הדמיה: Shutterstock

שנה וחצי לאחר שמנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הכריז על התעניינותו בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, צפויה פייסבוק להכריז היום (ג'), הכרזה שמעוררת עניין רב בתעשיית הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים. על רקע ההכרזה הצפויה, הביטקוין זינק בימים האחרונים וחצה את ה-9,300 דולר, רמתו הגבוהה בשנה האחרונה.

על פי דיווחים לא רשמיים, פייסבוק עובדת כבר יותר מחצי שנה על פיתוחו של מטבע דיגיטלי "יציב" (Stablecoin), שיהיה צמוד לסל מטבעות פיאט. "אנו סבורים כי זאת עשויה להיות אחת היוזמות החשובות ביותר בתולדות פייסבוק, שתאומץ על ידי משתמשים חדשים ותגדיל את זרם ההכנסות שלה", כתבו בשבוע שעבר האנליסטים מארק מהאני וזכריה שוורצמן מבנק ההשקעות RBC.

ב"וול סטריט ג׳ורנל" דווח ביום חמישי האחרון כי על פי מקורות לא רשמיים, פייסבוק סיכמה עם יותר מ-12 גופים שיתמכו במטבע הדיגיטלי שלה, ובהם חברות ענקיות כמו ויזה, פייפאל ואובר. כל אחד מהארגונים האלה, על פי הדיווח, ישקיע כ-10 מיליון דולר בקונסורציום שיפקח על ניהול הפרויקט.

מאז הכרזתו של צוקרברג בתחילת 2018, פורסמו מעט דיווחים על הפעילות של פייסבוק בתחום. בעבר דווח כי פייסבוק מתכננת להנפיק במהלך השנה הבאה מטבע קריפטו, שיאפשר למשתמשים לשלוח כסף לאנשי הקשר שלהם דרך ווטסאפ. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" באותה עת, פייסבוק קיימה שיחות עם בורסות קריפטו לגבי רישום המטבע למסחר בפלטפורמות שלהן.

לפעילות הבלוקצ'יין של פייסבוק יש גם זיקה ישראלית: לחברה יש פעילות בלוקצ'יין בתל אביב, שבראשה עומד תומר בראל.

באוגוסט בשנה שעברה דווח כי דיוויד מרקוס, איש פייפאל לשעבר שהצטרף לפייסבוק ב-2014, התפטר מתפקידו בבורסת הקריפטו קוין-בייס בשל חשש לניגוד עניינים. מרקוס היה בעבר נשיא פלטפורמת התשלומים פייפאל, וכן היה מעורב ביוזמה לשלב אופציית תשלומים (רגילה) במסנג'ר של פייסבוק. כיום הוא עומד בראש פעילות הבלוקצ'יין של פייסבוק.