גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסחר בתל אביב ננעל בעליות: ת"א 35 עלה ב-1.27%

מדד ת"א 125 עלה ב-0.96% ● גזית גלוב סיכמה על רכישת מניות המיעוט בחברה-הבת אטריום תמורת 565 מיליון אירו וזינקה ב-11%; בעלת השליטה בה, נורסטאר, זינקה ב-13% ● סלקום צנחה ב-7.4%

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

בהמשך למגמה החיובית במהלך היום, המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים. מדד ת"א 35 רשם עלייה של 1.27% ות"א 125 עלה ב-0.96%.

בלטה מעל כולן מניית גזית גלוב  עם זינוק של כ-11%, וזאת אחרי שהבוקר החברה עדכנה כי חתמה על הסכם לרכישת כלל מניות המיעוט בחברה הבת אטריום תמורת 565 מיליון אירו. מניית נורסטאר , בעלת השליטה בגזית גלוב, קפצה בכמעט 13%. בצד השלילי, סלקום  צנחה ב-7.4% ומניית קבוצת דלק  ירדה ב-2.2%.

14:30

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה חיובית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם. זאת כשברקע למסחר המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר התוצאות הכספיות שמפרסמות החברות האמריקאיות לרבעון השני של השנה.

בין העולות במדד ת"א 35, מניות טאואר  ואלביט מערכות  מטפסות בכ-2%-3% ומניות פריגו  ואופקו הלת'  מתחזקות בכ-1%-1.5%.

בצד השלילי מניית דלק  ממשיכה לאבד גובה, והיום נחלשת בכ-2%-1% ובכך משלימה צניחה של כ-15% תוך כשבוע. חלק מסדרות האג"ח של הקבוצה ירדו בכ-1.5%-2% בשעות הצהריים. זאת כשברקע למגמה השלילית המאפיינת אותה באחרונה עומדים חששות המשקיעים מהשפעות עסקת הענק לרכישת נכסי חברת שברון בים הצפוני באמצעות החברה הבת איתקה.

עוד במסחר, מניית סלקום  צוללת בכ-7%-8%, ומניית פרטנר  מאבדת כ-3%-4%. מניית בעלת השליטה בסלקום, דיסקונט השקעות , נחלשת בכ-3%-4%, ואג"ח דסק"ש יורדות בשעות הצהריים כ-0.5%-1% על רקע הורדת דירוג ל-BBB בתחזית שלילית שפרסמה חברת S&P מעלות "בשל עלייה במינוף".

מניית אודיוקודס  מגיבה בטיפוס של כ-5%-6% לפרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה.

מניית אלטשולר שחם גמל  - המצטרפת החדשה למסחר, מרכזת עניין ועולה בכ-3%, וגם מניית שיכון ובינוי , הצפויה להצטרף בקרוב למדד ת"א 35, ריכזה עניין תוך שהמשיכה לטפס, עם עליה יומית של כ-1%-2%.

חברת אורד  עדכנה כי "מספר גופים עסקיים הביעו עניין בפעילותה ובוחנים את נתוניה העסקיים מתוך כוונה לבחון רכישת פעילות או מיזוג או רכישת מניות של החברה". מנייתה קפצה בכ-10%-20%.

בין "מניות הקנאביס", זו של יוניבו  קופצת בכ-10%. ברקע למסחר החברה עדכנה על הנפקה פרטית של מניות ליו"ר, לבעל עניין ולמשקיע נוסף.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית. אג"ח אי.די.בי פיתוח ירדו עד כ-1.5%-2%. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו בסקירתם השבועית כי "מהפן הכלכלי, עוצמת הציפיות המגולמת כיום בשווקים ממשיכה להיראות כגבוהה מדי. תמיכה לכך מתקבלת גם משיפור הממושך בתנאים הפיננסיים, שתומך בשיפור בפעילות במחצית השנייה של השנה. מאידך, נראה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא ימהר לחתור להסכם מול הסינים עד שיקבל סדרה של הפחתות ריבית, כך שסביר כי אי הוודאות סביב הסחר והשלכתה על ההשקעות צפויה להימשך עד סוף השנה".

עוד ציינו שם כי "החשיבות של עוצמתה של הפחתת הריבית גבוהה למדי, שכן העליות בשווקים בחודשים האחרונים נשענו על התרחבות המכפילים בהשפעת הירידה המהירה בתשואות" וכי "ללא שיפור ניכר ברווחי החברות תידרש התרחבות נוספת של המכפילים בכדי להצדיק את המשך העליות".

13:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת. מדד ת"א 90 מאבד 0.2%, ת"א 35 עולה ב-0.45%. גזית גלוב  מזנקת ב-10%, נורסטאר  קופצת ב-11.4%.

מניית דלק  נופלת ב-3.3%, בזק  מאבדת 1.3%, דלק קידוחים  יורדת ב-1.3%. מיטרוניקס  יורדת ב-3%.

מניית סלקום  צונחת ב-8% מבלי שהחברה מסרה הודעה כלשהי.

12:20

עילדב  הודיעה על רכישת 25% מנון המניות של מלרן פרויקטים בדרך של הקצאה פרטית תמורת 21 מיליון שקל, וכן מתן הלוואה למלרן בסך 17 מיליון שקל נוספים.

חברת הנדל"ן אזורים  הודיעה הבוקר על תוצאות המכרז המקדים בהנפקה של סדרה חדשה (13) ולפיהן החברה קיבלה התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מסווגים לרכישת אג"ח בהיקף 167 מיליון שקל בריבית של 2.95%. האג"ח מדורגות על ידי מידרוג בדירוג של A2 בהיקף של עד 150 מיליון שקל. החברה פנתה למידרוג לקבלת אישור ממידרוג בהתייחס לסכום הנוסף.

11:30

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל ללא שיניו מהותי, אם כי מניית דלק קבוצה  בולטת עם נפילה של כ-5%, ומשלימה ירידה של 30% מחודש אפריל האחרון.

גזית גלוב  ונורסטאר  בולטות בעליות של 10.5% ו-12.5% על רקע הדיווח הבוקר.

סלקום  צונחת בכ-6%, אודיוקודס  עולה לאחר הדוחות, שיכון ובינוי מטפסת ב-1.3%, ואלטשולר שחם גמל  ממשיכה צפונה.

איש העסקים עידו חג'ג' השקיע יחד עם חיים הורוביץ עוד 3 מיליון שקל בחברת יוניבו .

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-215 מיליון שקל בלבד.

09:49

המסחר בבורסה בתל-אביב נפתח בעליות, בהובלת מניית גזית גלוב  שמזנקת ב-10% על רקע עסקת אטרויום. החברה דיווחה כי סיכמה על רכישת מניות המיעוט (40%) בחברה-הבת אטריום תמורת 565 מיליון אירו (2.26 מיליארד שקל). בתוך כך, נורסטאר  מזנקת ב-11%. 

מדד ת"א 35 עולה ב0.26%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.14%, ומדד הבנקים עולה בשיעור דומה.

09:20

עסקת ענק לחברת גזית גלוב  שבשליטת חיים כצמן. הבוקר דיווחה החברה כי סיכמה על רכישת מניות המיעוט (40%) בחברה-הבת אטריום תמורת 565 מיליון אירו (2.26 מיליארד שקל).

רשת יוחננוף בוחנת הנפקה בבורסה לפי שווי של עד 1.8 מיליארד שקל.

מודיעין הודיעה הבוקר כי תשתתף בביצוע קידוח פיתוח Stenderup 66X-28 לפרוספקט בטרינידד 7 בקליפורניה.

חברת פרוטליקס הודיעה כי יוסי מימון מסר לחברה על התפטרותו מתפקיד סמנכ"ל הכספים.

06:20

המסחר בבורסה בתל-אביב צפוי להיפתח הבוקר (ג') בעליות בהמשך לסגירה החיובית שנרשמה אמש בניו יורק, שם הנאסד"ק עלה ב-0.7%, ומדד S&P 500 טיפס ב-0.3%.

ההשפעה של המניות הדואליות, שחוזרות עם פער חיובי, על מדד ת"א 35 נאמדת בשיעור של 0.3%. מניית טבע חוזרת עם פער חיובי של 0.46%, פריגו עם פער חיובי של 0.85%, קנון עם פער חיובי של כ-1% ומניית טאואר עם פער חיובי של 0.8%. מנגד, נייס חוזרת עם פער שלילי של 0.66%, וכיל עם פער שלילי של 0.4%. (לדף מניות ארביטרז')

אתמול בבורסה בתל-אביב המדדים ננעלו בעליות, כאשר ת"א 35 טיפס ב-0.37%, ת"א 125 עלה בשיעור דומה, ומדד הבנקים עלה ב-0.3%. עוד במסחר אתמול, מניית טבע איבדה 2.2%, דלק ירדה ב-1.9% הפניקס השילה 0.55%, ובראק אן וי איבדה 1.25%. מנגד, מניית שטראוס עלתה ב-3.4%, ישראכרט טיפסה ב-1%, קמטק זינקה ב-6.56%, שיכון ובינוי עלתה ביותר מ-3% לקראת כניסתה למדד ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב.

מניית אלטשולר שחם גמל תמשיך לרכז עניין לאחר שקפצה אתמול ביומה הראשון בבורסה. המניה השלימה זינוק של כ-8% לעומת המחיר בו ננעלה ההנפקה, 6.02 שקלים למניה.

הבוקר באסיה המדדים נסחרים בעליות שערים בהובלת הניקיי היפני שקופץ ב-1%.

עוד כתבות

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"