גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה חיובית בבורסה: ת"א 90 קפץ בכ-1%, פרטנר זינקה בכ-6%

המדדים המובילים ננעלו בעליות ביום המסחר האחרון לשבוע על רקע היציבות בניו יורק ● דלתא קפצה לאחר הדוחות, מנייתה טאואר טיפסה ב-3.4%, יו ניבו זינקה בכ-5% ● מחזור המסחר הגיע ל-1.22 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות על רקע היציבות בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 90 קפץ בכ-1%, ומדד הבנקים עלה ב-0.6%. בסיכום שבועי, מדד ת"א 35 ירד השבוע ב-0.3%, ומתחילת השנה עלה ב-13.7%; מדד ת"א 90 ירד השבוע ב-0.6%, ומתחילת השנה עלה ב-32.3%.

טאואר  עלתה ביותר מ-3%, דלתא  קפצה לאחר הדוחות, פרטנר  בלטה בעלייה של יותר מ-6%, נייר חדרה  איבדה 3.7%, וואן טכנולוגיות  זינקה ב-4.7%, ערד  טיפס ב-1.7%.

מחזור המסחר בשוק המניות הגיע ל-1.22 מיליארד שקל.

15:00

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע מתנהל במגמה חיובית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת כשהמשקיעים ממשיכים לעקוב אחר הנתונים הכלכליים המתפרסמים, וממתינים לחדשות על אודות מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין.

בצד החיובי של מדד ת"א 35, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  מטפסות בכ-6% ומניית בעלת השליטה בשותפות, קבוצת דלק , עולה בכ-4.5%.

עוד בצד החיובי, מניית טאואר   מתחזקת בכ-4%-3% אחרי ירידה של כ-4% שרשמה אתמול על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי.

מניית בזק  עולה בכ-1.5%, בהמשך לטיפוס של כ-3% שרשמה אתמול.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית החברה לישראל  נחלשת בכ-3% ומניית החברה הבת שלה, כיל  , מאבדת כ-2%. בזן , חברה בת נוספת של החברה לישראל, נסחרת בשינויים מתונים, על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, לגביהם ציינו בלאומי שוקי הון כי התוצאות טובות למרות העונתיות.

עוד על רקע פרסום דוחות הרבעון, מניית דלתא  קופצת בכ-7%, מניית גלוברנדס  מטפסת בכ-6%-5% ומניית קבוצת גאון  מתחזקת בשיעורים דומים.

חברת פרטנר   הודיעה אמש באופן רשמי על מינוי כונס נכסים קבוע למניות החברה המוחזקות על-ידי חיים סבן, ומנייתה מטפסת היום בכ-7%. מניית המתחרה סלקום   מוסיפה לערכה כ-4%-3%.

מניית אנרג'יקס  מוסיפה לערכה כ-4% וזו של אנלייט  עולה בכ-1.5%-1%, אחרי שבימים האחרונים השתיים סבלו מירידות שערים משמעותיות.

בין מניות הקנאביס, זו של יוניבו  קופצת בכ-10%, אחרי שהחברה הודיעה הבוקר על הסכם למכירת קנאביס רפואי המחליף הסכם קיים.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

בלאומי שוקי הון התייחסו בימים האחרונים לנעשה בשוק האג"ח הקונצרני, וציינו כי "מגמת ירידת המרווחים שהחלה באמצע חודש אוגוסט נמשכת בעיקר על רקע ירידת התשואות באפיק הממשלתי והמעבר להשקעה באג"ח קונצרני מתוך רצון להשביח את רמת התשואות בתיקים".

עוד ציינו, כי "השוק הקונצרני גם ממשיך ליהנות מהמשך המגמה החיובית בשוקי המניות בעולם ובארץ הנסחרים בסמוך לרמות שיא של התקופה האחרונה".

בעניין כדאיות ההשקעה באפיק הקונצרני ציינו, כי "למרות הירידה ברמת המרווחים אנו סבורים כי ההשקעה באג"ח קונצרני די סבירה, בעיקר על רקע היעדר החלופה בשוק האג"ח הממשלתי המציע תשואות אפסיות. יש לציין כי רמת המרווחים אכן די נמוכה, אולם מדובר ברמה מעט נמוכה מהממוצע של השנים האחרונות".

בין המלצותיהם, בלאומי שוקי הון סבורים כי כדאי לבצע "הגדלה הדרגתית של החשיפה לאפיק הקונצרני", וכי "בתשואות ובמרווחים הנוכחיים יש להתרכז בעיקר בהשקעה בסדרות בדירוג קבוצת A".

עוד ממליצים שם על השקעה במח"מ קצר-בינוני של עד 5 שנים, ומעניקים עדיפות "להשקעה באג"ח שקלי לא צמוד". כן סבורים שם כי ישנה עדיפות לבצע השקעה "ישירה בסדרות חלף השקעה באינדקסים".

11:30

המסחר בת"א מתנהל בעליות קלות. מדד ת"א-35 מוסיף כ-0.25%, ומדד ת"א-125 עולה בכ-0.4%. מדד ת"א-90 מתחזק בקרוב ל-0.8%.יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  מובילות את העליות במדד המוביל, ומתחזקות ביותר מ-4%. עליות בשיעור דומה נרשמות במניית טאואר  . מדד הנפט והגז עולה ב-1.3%.   

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות שערים. מניית טאואר   מובילה את העליות עם זינוק של כ-5%, לאחר שחזרה מהמסחר בניו יורק אתמול עם פער חיובי בשיעור דומה.

המדדים המובילים עולים ב-0.5%-0.4%, רובן הגדול של מניות ת"א-35 נסחרות בעליות, בהובלת קבוצת דלק  ובזק . מניית פריגו  , שחזרה מניו יורק עם פער חיובי של 1.4%, עולה באותו שיעור. עוד בדואליות, לייבפרסון   מתחזקת בכ-1.5%.

מדד הבנקים נסחר נגד המגמה ומאבד 0.3%, בהובלת מניית לאומי  שמאבדת קרוב ל-1.5%. את הירידות במדד המוביל מובילה חברה לישראל  שמאבדת 2%. 

מניית יוניבו  עולה בכ-5%. החברה הודיעה היום כי התקשרה בהסכם למכירת 2 טונות קנאביס רפואי בשנה לבית המרקחת שור טבצ'ניק. אתמול טיפסה המניה בשיעור דומה לאחר שהחברה דיווחה על מזכר הבנות "לרכישת 51% בבית מרקחת המנפיק קנאביס רפואי".

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע היציבות שנרשמה אמש בניו יורק לאחר עדות יו"ר הפד ג'רום פאואל בסנאט. פאואל הביע אמון בכלכלה האמריקאית ובשוק העבודה בפרט, ואמר כי כל עוד תהיה צמיחה הריבית לא תרד שוב.

מדד דאו ג'ונס עלה אמש ב-0.3% לשיא כל הזמנים, הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו ללא שינוי מהותי.

בזירת הסחר נרשמו אתמול קשיים לאחר שסין הביעה הססנות בקיום השלב הראשון בהסכם הכולל רכישת תוצרת חקלאית מארה"ב בהיקף 50 מיליארד דולר, כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".

בזירת המניות הדואליות טאואר חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 5.4% לאחר שהמשקיעים בוול סטריט לא הביעו חשש מהצפי של החברה לקיפאון בהכנסות ברבעון הבא. 

טבע חוזרת עם פער חיובי של 0.3%, פריגו עם פער חיובי של 1.4%, לייבפרסון עם פער חיובי של 1.8%, מנגד מנייתה של פורמולה חוזרת עם פער שלילי של 5%.

אתמול בתל אביב המסחר ננעל ביציבות, כך מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 90 הוסיף 0.3% לערכו, ומדד הבנקים איבד 0.7%.

עוד כתבות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?