גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נטייה לעליות בתל אביב בסגירה: ת"א 90 טיפס ב-0.5%

מניית עזריאלי טיפסה על רקע הודעת החברה על רכישת מלון הר ציון בירושלים ב-275 מיליון שקל ● מניית חמת זינקה לאחר הודעתה החברה כי היא רוכשת את שיש אלוני ב-65 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ב') בנטייה לעליות, כך מדד ת"א 90 טיפס ב-0.5%, מדד ת"א 35 הוסיף 0.12% לערכו, ומדד הבנקים השיל 0.1%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.33 מיליארד שקל.

16:00

יום המסחר השני לשבוע ממשיך להתנהל בשינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה שלילית קלה לקראת פתיחת המסחר שם. זאת אחרי שבסוף השבוע האחרון נתוני שוק התעסוקה בארה"ב תמכו בסנטימנט החיובי שאחז בשוק האמריקאי.

במבט קדימה המשקיעים ממתינים להתפתחויות נוספות במסגרת ההסכם שאותו מנסות לגבש ארה"ב וסין, במטרה לסיים את מלחמת הסחר הנמשכת כבר זמן ממושך בין שני הצדדים. ברמת המאקרו אותם משקיעים ממתינים להודעות הריבית של חלק מהבנקים המרכזיים בעולם, בראשות הפד האמריקאי, שיוכלו לסייע להם להבין את כיוון הכלכלה הגלובלית בהמשך.

בהראל פיננסים סבורים, כי "שלל ההחלטות והאירועים הצפויים השבוע, עשויים להוביל לתנודתיות מוגברת בטווח הקצר בשוקי המניות".

בהתאם ציינו שם, כי "תיק ההשקעות צריך לשקף את החששות בשווקים מפני תנודתיות אפשרית, כמו זו שעשויה לבוא בשבוע הקרוב, החל מהחלטות הריבית בארה"ב ובאירופה, הבחירות בבריטניה והאפשרות להטלת מכסים על סין".

לגבי השוק המקומי הוסיפו, כי הוא "ממשיך לבלוט בסטיית תקן נמוכה, תמחור הוגן וסביבת מאקרו תומכת ולכן הוא מאוד מתאים להוות את העוגן של הרכיב המנייתי".

לגבי רכיב החוב הוסיפו, כי "במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית בזק  נחלשת בכ-1.5%, וירידות דומות נרשמות במניות שופרסל  ואנרג'יאן  .

בין העולות במדד המוביל, מניות חברות הנדל"ן המניב גזית גלוב  ומליסרון  מתחזקות בכ-1.5%-0.5%, וזו של עזריאלי עולה בכ-1.5%. ברקע למסחר, עזריאלי הודיעה היום החלטתה להיכנס לפעילות בתחום המלונאות, עם חתימה על הסכם לרכישת בית המלון הר ציון שבירושלים תמורת 275 מיליון שקל.

עוד במסחר, מניית ישראכרט  מרכזת מחזור מסחר ער, שבו היא נחלשת בכ-1%-0.5%.

בין מניות התקשורת, סלקום   ופרטנר   נחלשות בטווח של כ-3%-1%, אחרי זינוק של 11% שרשמה סלקום אתמול על רקע גיוס הון מוצלח שהשלימה, ולצידה מניית פרטנר "הסתפקה" אתמול בטיפוס של 7.5%.

חברת חמת  הודיעה על רכישת חברת אלוני, המייצרת ומשווקת מוצרים לחדרי האמבטיה והמטבח, ומנייתה קופצת בכ-9%.

מניית רימוני  ממשיכה לאבד גובה, עם ירידות שעומדות היום על כ-4%-3% ומשלימות לה צלילה של קרוב ל-40% תוך תשעה ימי מסחר. ברקע לגל הירידות האחרון במניה, עומד פרסום דוחות כספיים שליליים לסיכום הרבעון השלישי של השנה.

חברת קמהדע   דיווחה על "מזכר הבנות מחייב למתן שירותי ייצור עבור מוצר מאושר FDA", ומנייתה מטפסת בכ-3% במחזור מסחר גדול מהרגיל.

מניית פנאקסיה  מטפסת בכ-4% על רקע הודעת החברה לגבי קבלת היתר משרד הבריאות ליבוא מארה"ב של תמצית קנאביס רפואי.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית. אג"ח אול-יר מטפסות עד כ-6%, אחרי שהחברה דיווחה כי היא "בוחנת מכירת נכסים המשועבדים לאג"ח ג' ו-ה'". במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

12:00

המסחר בת"א מתנהל בירידות שערים קלות, והמדדים המובילים נחלשים בכ-0.2%. מניית עזריאלי  בולטת בצד החיובי של מדד ת"א-25, ומתחזקת בכ-1.7%. הבוקר נודע כי קבוצת עזריאלי רוכשת את מלון הר ציון בירושלים תמורת 275 מיליון שקל. 

מניית חמת  מזנקת בכ-7%. החברה הודיעה היום כי היא רוכשת את רשת אלוני בתמורת 65 מיליון שקל.

מניית דלק רכב  נחלשת כ-1%, לאחר שאתמול בלטה בזינוק חד על רקע הגדלת ההחזקות הצפויה של בעל השליטה גיל אגמון בחברה. 

מניית קרדן אן.וי  נוסקת בכ-60%. אתמול פורסם כי שיכון ובינוי הגישה הצעה לרכוש את החברה הבת של קרדן, תהל, לפי שווי חברה של 12 מיליון דולר.  

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח ביציבות, עם שינויים מינוריים במדדים המרכזיים, שמשייטים סביב רמות הפתיחה.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט, ולאחר העליות אתמול בתל אביב, כך מדד ת"א 35 עלה ב-0.64%, ת"א 90 טיפס ב-1.4%, ומדד הבנקים זינק ב-1%.

נתוני תעסוקה חיוביים בארה"ב דחפו את השווקים לעליות ביום שישי האחרון. בבית ההשקעות פסגות התייחסו לנתוני התעסוקה שהתפרסמו בארה"ב, ותמכו בכיוון המסחר שם, כשציינו כי גם נתוני חודש נובמבר היו חזקים, בדומה לחודשים קודמים. לפי פסגות, "מכיוון שברור שגם דוח מצוין כמו זה לא צפוי לשנות את העמדה של הפד ושהריבית בארה"ב (או בכל מקום אחר בעולם) לא צפויה לעלות בטווח הנראה לעין, השווקים הגיבו באופן חיובי והמדדים חזרו לרמתם מתחילת השבוע לאחר מספר ימים של פסימיות זהירה".

יחד עם זאת, בפסגות ציינו, כי "אי אפשר להתחמק מהעובדה שיש כיום פער משמעותי בין הנתונים בדוחות התעסוקה לבין אינדיקטורים אחרים של שוק העבודה". בהתייחסות לשוק המקומי, בפסגות סבורים כי "החלק הבינוני-ארוך בשוק האג"ח נראה לנו עדיין אטרקטיבי", וזאת תוך הערכתם כי "האינפלציה צפויה להיוותר נמוכה והפעילות במשק צפויה להאט במהלך השנה הקרובה".

אתמול בתל אביב דלק רכב בלטה בזינוק חד אחרי שהחברה הודיעה הבוקר כי בעל השליטה בה, המנכ"ל גיל אגמון הגיע להסכמות עם קבוצת דלק לרכישת כ-7.5% ממניות הקבוצה במחיר מניה של יותר מ-19 שקל - הגבוה בכ-20% משווי המניה אתמול לפני הפתיחה.

אלקטריאון תמשיך להיסחר לאחר הקפיצה אתמול נוכח הדיווח על מזכר הבנות למכירת "שלושה פרויקטי הדגמה של טעינה אלחוטית דינאמית".

עיני המשקיעים בעולם נשואות להודעת הריבית של הבנק האמריקאי ביום חמישי הקרוב, ולבחירות בבריטניה באותו היום.

עוד כתבות

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

מגמה מעורבת בוול סטריט; טסלה יורדת ב-3%, TSMC ב-5%, מחיר הקקאו מזנק ב-10% לשיא כל הזמנים

דאו ג'ונס עולה ב-0.3% ● מחיר הקקאו בשיא כל הזמנים ● ירידה תלולה במכירות הבתים בארה"ב ● למה טראמפ מדיה מזנקת ב-15% גם היום ● ליתיום אמריקס צוללת ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס תפרסם הלילה את תוצאותיה הרבעוניות, מה מצפים האנליסטים?

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד