גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה מעורבת בבורסה בתל אביב; מדד ת"א 35 ירד השבוע ב-3.1%

יום המסחר האחרון ננעל בנטייה לירידות בהובלת מניות הבנקים והאנרגיה ● מסחר במגמה מעורבת בוול סטריט בהמשך לנתוני הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות בהובלת מניות הבנקים והאנרגיה, מלבד מדד ת"א 90 שטיפס ב-0.2%. לירידות השערים גרמה התגברות חוזרת של משבר הקורונה בארץ, ובעקבותיה החלת מגבלות נוספות על הפעילות במשק.

מנגד, עליות שערים אפיינו את מדדי איגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. לעליות השערים תרמה הודעת בנק ישראל על תוכנית הרחבה מוניטרית נוספת, שבמסגרתה ירכוש לראשונה אג"ח קונצרני בסך של כ-15 מיליארד שקל.

בסיכום יום המסחר, מדד ת"א 35 השיל 0.55% מערכו, ומדד הבנקים איבד 2%. מדד ת"א גז-נפט איבד כ-2% מערכו. בסיכום שבועי: מדד ת"א-35 ירד השבוע ב-3.1%, ומתחילת השנה ירד ב-19.1%. מדד ת"א-90 ירד השבוע ב-4.3%, ומתחילת השנה ירד ב-15%.

מניית לאומי איבדה 2.5% במחזור הגבוה בשוק, אחריה פועלים שאיבדה 2.1%. נייס עלתה ב-1.5%, טבע ב-2.15% ומנייתה של אורמת הוסיפה כ-3% לערכה. 

מניית אינפימר  שעסקה עד כה במחזור אשפה קפצה היום בכ-160% בהמשך לזינוק של 94% אתמול על רקע כניסתה לתחום הקנאביס ועל כוונתה לרכוש חברה בתחום.

גילת צנחה ב-15% עקב ספקות בנוגע למכירתה לחברת קומטק.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.49 מיליארד שקל.

15:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות קלות, בעוד שהחוזים העתדיים בוול סטריט מאותתים על יציבות בפתיחה שם היום במסחר לאחר פרסום נתוני הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף. אלו עלו פחות מהצפי, אם כי מדובר בשבוע ה-15 ברציפות של עלייה של מיליון דרישות בשבוע.

מניות הבנקים פועלים ולאומי בולטות בירידות, כאשר מדד הבנקים מאבד 1.2%. שיכון ובינוי עולה בכ-3.7%, מנגד גב ים יורדת ביותר מ-3%, אל על צונחת ב-6.6%.

14:25

מגמה מעורבת בבורסה. מדד הבנקים בולט לשלילה עם ירידה של כ-1.7% על רקע ירידות חדות במניות לאומי והפועלים. 

עוד בולטות בירידות חדות מניות אלוני חץ , גילת, בית שמש  ונורסטאר. 

הולמס פלייס  עדכנה לפני זמן קצר כי "רוב מועדוני הקבוצה פתוחים לציבור המנויים, כאשר נסגרו בהם מתחמים מסוימים לפי הוראות צו הממשלה. החברה עוקבת אחרי ההוראות המתעדכנות והמשתנות ולומדת אותן, ובמקביל פועלת מול הרשויות
הרלוונטיות כדי לאפשר את הפעלת המועדונים באופן מלא, וזאת בין היתר נוכח השוני בהנחיות ובמגבלות החלות ביחס לסוגי פעילויות שונים, בפרט פעילויות כושר וספורט". 

12:35

מגמה מעורבת בבורסה כעת. מחזור המסחר מסתכם בכ-485 מיליון שקל. 

עליות חדות רושמות מניות קבוצת דלק , אורמת, באטמ, אופקו, דלתא  וישראכרט. 

בשוק האג"ח מגמה מעורבת בממשלתיות ואילו מדדי התל בונד רושמים ירידות של 0.3%-0.7%. 

11:00

ירידות קלות בבורסה. בשוק המטבעות הדולר נחלש קלות לרמה של 3.446 שקלים. 

עליות בולטות נרשמות במניות באטמ , קבוצת דלק, אופקו וסאפיינס. 

מנגד, ירידות בולטות נרשמות במניות הבנקים לאומי  והפועלים. 

10:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה קלה לעליות. עליות חדות נרשמות במניות טבע , אורמת , פמס ואופקו. 

ירידות בולטות נרשמות במניות איי.אפ.אפ ואודיוקודס. 

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, יחד עם הכלכלן יניב בר, פרסמו סקירת מאקרו. בנוגע למדיניות המוניטרית של בנק ישראל מציינים בפמן ובר כי "בעת הנוכחית, בנק ישראל בחר שלא להפחית פעם נוספת את שיעור הריבית, אך הוחלט להרחיב את השימוש בכלים הכמותיים הקיימים ולהפעיל שלושה כלי מדיניות נוספים, שיעמיקו את מידת ההרחבה ואת התמסורת המוניטארית, ויסייעו במתן מענה לצרכי האשראי במשק".

"בנק ישראל פועל בעיקר בערוץ האשראי, תוך מתן אפשרות לממשלה, למשקי הבית ולעסקים ללוות בריביות נמוכות ככל שניתן וזאת מבלי להגדיר יעד ריבית ארוכת טווח. כל הצעדים תומכים במטרה זו: ההתערבות בשוק האג"ח הקונצרני בקניית מדד השוק בכדי לצמצם הפרמיה ולהקל על גיוס הון של עסקים גדולים, פעילות מול הבנקים בכדי שיתנו הלוואות זולות לעסקים קטנים וכמובן התכניות הקודמות שיעזרו במימון הגירעון התקציבי במחיר נמוך. האפשרות של הפחתת ריבית עדיין עומדת על הפרק והיא תלויה בהערכת המצב לגבי ההתפתחויות הכלכליות", הם מציינים. 

07:20

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, לאחר ירידות חדות שנרשמו אתמול. 

בבורסות אסיה נרשמות היום עליות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

המשקיעים עשויים להתעודד מכך שראש הממשלה ושר האוצר צפויים להציג ביממה הקרובה תוכנית חילוץ כלכלית חדשה. עקרונות תוכנית "רשת ביטחון לקורונה" שנחשפו ב"גלובס" אתמול במלואם לראשונה - כבר אושרו עקרונית והם צפויים לחול עד לסוף חודש יוני 2021.

מניית גילת  צפויה לצנוח היום לאחר שנפלה אתמול בנאסד"ק בעקבות דיווח של  קומטק אתמול, שאמורה לרכוש אותה, לפיו הגישה תלונה בבית המשפט בדלאוור כנגד גילת. התלונה נוגעת למיזוג בין החברות, וקומטק מבקשת פסק דין הצהרתי שמספר פעולות, אם ינקטו על ידי גילת, יהוו הפרה של ההתחייבויות של גילת לפי הסכם המיזוג.

מנגד, מניות טבע , סאפיינס  ואופקו צפויות לעלות לאחר שחזרו מניו יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים. 

כאמור אתמול ננעל המסחר בבורסה במגמה שלילית, על רקע חששות המשקיעים מהמשך ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה על הכלכלה. מדד ת"א 35 ננעל בירידה של כ-1.5% ומדד 90 איבד 1.9% . מחזור המסחר הסתכם בכ-1.53 מיליארד שקל .

ירידות בולטות רשמו מניות נאוי , מליסרון , אנרג'יאן, ביג , גב ים, מבנה, אלוני חץ ועזריאלי.

עוד כתבות

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה