גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל מקדונלד'ס שקיים יחסים עם עובדות טוען: "המידע היה בידי החברה"

מקדונלד'ס דורשת מאיסטרברוק להחזיר את חבילת הפרישה, בהיקף של 42 מיליון דולר ● מקדונלד'ס הודיעה בשבוע שעבר כי גילתה מידע נוסף ● איסטרברוק: "מקדונלד'ס ניהלה את המו"מ על הסכם הפרישה בהתבסס על אותו המידע שיש לה כיום"

סטיב איסטרברוק, מנכ"ל מקדונלד'ס המפוטר / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סטיב איסטרברוק, מנכ"ל מקדונלד'ס המפוטר / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

מנכ"ל מקדונלד'ס לשעבר, סטיב איסטרברוק, שיגר לבית משפט תצהיר לפיו החברה ידעה על יחסיו עם עובדות בחברה, בזמן שניהלה עמו משא ומתן על חבילת הפרישה שלו.

בתגובה ראשונה לתביעה שהגישה מקדונלד'ס להשבת דמי הפרישה ששילמה לאיסטרברוק, פרקליטו מסר שהחברה הודתה שחשבון המייל שלו אוחסן בשרתי החברה כשהיא בדקה לראשונה את התנהלותו באוקטובר שעבר. מקדונלד'ס הודיעה בשבוע שעבר שחוקרים שלה גילו מיילים עם קבצים מצורפים שנשלחו בין סוף 2018 ותחילת 2019, שכללו עשרות תמונות עירום ותוכן מיני של איסטרברוק עם עובדות בחברה ונשים אחרות.

"מקדונלד'ס ניהלה את המו"מ על הסכם הפרישה בהתבסס על אותו המידע שיש לה כיום", כתב עורך הדין בתצהיר. "מקדונלד'ס מודה שהמידע ה'חדש' שהיא מסתמכת עליו כעת, כלל אינו חדש".

הצעד החריג של מקדונלד'ס

מקדונלד'ס נקטה בצעד החריג של ערעור על חבילת הפרישה של איסטרברוק בבית משפט, וחשפה בכך את עצמה ואת מועצת המנהלים שלה למאבק פומבי נדיר על חבילת פיצויים שמקבל מנהל לשעבר.

לפי מקור יודע דבר, מקדונלד'ס תגיב על טענת איסטרברוק בבית המשפט. דובר של החברה מסר ש"מקדונלד'ס עומדת מאחורי תלונתה, גם בהיבט העובדתי וגם בבחירת בית המשפט שאליו הוגשה התלונה" (בדלאוור ולא אילינוי).

החברה פיטרה את איסטרברוק ללא נימוקים בחודש נובמבר, אחרי שהוא הודה בקיום יחסים בהסכמה עם עובדת. ענקית המזון המהיר מסרה בתביעתה בשבוע שעבר שהיא הגיעה מאז הפיטורים למסקנה שאיסטרברוק שיקר לחוקרים ולמועצת המנהלים, כדי להסתיר את יחסיו עם עובדות ולקבל חבילת פרישה של עשרות מיליוני דולרים.

תרבות של מסיבות בהנהלה הבכירה

בכהונת איסטרברוק פרחה תרבות של מסיבות בהנהלה הבכירה של החברה, לדברי עובדים לשעבר ומקורות אחרים. לדבריהם, המנכ"ל לשעבר התרועע לעיתים תכופות עם עובדים בברים בשיקגו ובאירועי ספורט, ופלירטט עם כמה מהעובדות. השמועות על התנהלותו של איסטרברוק הגיעו לבכירים אחרים בחברה והובילו לחקירתו הראשונה, לפי מקור אחד.

המנכ"ל הנוכחי, כריס קמפצינסקי, התחייב לשפר את סביבת העבודה בחברה לאחר שהחליף את איסטרברוק בנובמבר. בחודש שעבר הוא הציג תוכניות לחידוש הערכים של החברה, ומינה מנהלת כוח אדם עולמי חדשה, היידי קאפוצי. קאפוצי מסרה שהיא פועלת לליטוש האסטרטגיה של החברה לתמיכה בעובדים.

אתמול הודיעה מקדונלד'ס על שינויים אישיים נוספים: סגנית הנשיא הבכירה האחראית על כוח האדם בארה"ב, מלאני סטיינבך, עזבה. היא קודמה לתפקידה בחודש שעבר, אחרי שמנהל כוח האדם הקודם בארה"ב פרש מהחברה ביוני.

"מכמה סיבות, ולרוע המזל אני לא יכולה לפרט, החלטנו שפרישתה של סטיינבך תשרת את האינטרסים של החברה", אמרה קאפוצי במפגש אונליין עם כמה עובדים, שהקלטה שלו הגיעה לידי הוול סטריט ג'ורנל. קאפוצי אמרה שהחברה החלה לחפש תחליף לסטיינבך.

דניאל הר, פרקליטו של איסטרברוק בדלאוור, אמר בתצהיר לבית המשפט שלמקדונלד'ס אין את היכולת המשפטית לטעון שהמנכ"ל לשעבר הפר את הסכם הפרישה שלו עם החברה, מפני שהיא הודתה שהיה ברשותה חומר מהותי שיכול היה לשנות את הדיונים הללו.

הר הוסיף שאיסטרברוק התחייב בהסכם הפרישה לא לתבוע את מקדונלד'ס או להשמיע הערות מזלזלות בה, ולכן הוא אינו יכול להגיב בפומבי על תביעת החברה להחזרת דמי הפרישה שקיבל. לפי חברת ניתוחי השכר Equilar, השכר ומענקי המניות שהוא קיבל נאמדים כעת ב-57.3 מיליון דולר. מניית מקדונלד'ס עלתה ב-7% מאז פיטוריו בנובמבר.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

מגמה חיובית בוול סטריט; מניות השבבים מטפסות

הנאסד"ק עולה ב-0.6% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל מתחזק לאחר שחמאס הודיע על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

אסמעיל הנייה / צילום: ap, Dalati Nohra

חמאס בהודעה רשמית: מסכימים לעסקה להפסקת אש

נשיא ארה"ב ורה"מ שוחחו כחצי שעה, בבית הלבן מבהירים: "עסקה היא הדרך הטובה ביותר להימנע ממבצע ברפיח" • מקור בחמאס: דוחים את חזרת המשלחת לקהיר - עד לתוצאות מאמצי המתווכות • בני משפחות חטופים לגנץ ואיזנקוט: מתבוננים באימה, תגידו את האמת על המו"מ • פגיעה ישירה של כטב"ם חיזבאללה במטולה, חיל האוויר תקף בעומק דרום לבנון • עדכונים שוטפים

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל"ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

החוכמה של וורן באפט היא יותר מאשר רק בחירת מניות נהדרות

המבנה החדשני של ברקשייר האת'ווי יוצא דופן — ומועיל לבעלי המניות

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"