גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפגישה הסודית בהרצליה והתדהמה בשוק: מאחורי הקלעים של מאבק השליטה בישראכרט

מהפגישה בין בכירי קבוצת דלק ומנורה לצורך רכישה משותפת של חברת כרטיסי האשראי, דרך המהלך שנרקם בחשאי מול בנק ישראל, ועד להצעה שטרפה את הקלפים ומעמידה את יצחק תשובה ועידן וולס כפסע מהשליטה בישראכרט ● גלובס מספק מבט מבפנים על העסקה שמסעירה את שוק ההון

יצחק תשובה / צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה / צילום: גדעון לוין

אנחנו מפרסמים מחדש את הכתבה הזו מחודש ינואר לאחר שבנק ישראל העניק ליצחק תשובה היתר שליטה בחברת ישראכרט. בכתבה בוצעו עדכונים קלים על מנת להתאימה לימינו.

אי־שם סביב חודש אפריל 2024, כשמלחמת "חרבות ברזל" עדיין ניטשת בכמה חזיתות ושוק ההון המקומי "על הקרשים", נטמנו הזרעים לעסקה הגדולה והמדוברת ביותר בשוק כיום: רכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט בידי קבוצת דלק של יצחק תשובה.

תשובה יהפוך לבעל השליטה בישראכרט. איך תיראה החברה תחתיו?
חשיפת גלובס: בבנקים מקדמים תיקון לחוק שכר הבכירים ולהעלאת שכר המנכ"לים

ניצניה בפגישה שהתקיימה במשרדי קבוצת דלק בהרצליה, שבה הציע ככל הידוע ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת הביטוח מנורה מבטחים, לעידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, השקעה משותפת ברכישת שליטה בחברת כרטיסי אשראי, ככל הידוע ישראכרט (בסביבת מנורה לא מתכחשים לפגישה אך טוענים כי דובר אז דווקא על רכישת כאל). זמן קצר קודם לאותה פגישה פסלה רשות התחרות עסקה לרכישת ישראכרט בידי קבוצת הראל, שמנורה התחרתה מולה והפסידה.

הפגישה הסתיימה ללא הבנות בין הצדדים, אבל כמו שקורה לא אחת עם כדור שלג שמתחיל להתגלגל - הרעיון להשתלט על ישראכרט החל לצבור תאוצה אצל ראשי קבוצת דלק, המנכ"ל וולס ובעל השליטה תשובה, בבחינת "מה שטוב לעשות עם מנורה, טוב לעשות גם בעצמנו". וכשתשובה רעב לרכישה, כידוע, קשה לעצור אותו.

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

כך, בעוד מנורה מתניעה מחדש את הצעתה להשתלט על ישראכרט לבדה, בשלהי אוגוסט האחרון, בקבוצת דלק קידמו מתחת לרדאר מהלך משלהם, עם רכישת 4.9% ממניות ישראכרט מחוץ לבורסה תמורת יותר מ־100 מיליון שקל במהלך חודש מאי (שנחשפה בגלובס). חודש לאחר מכן, כך התברר בדיעבד, פנתה קבוצת דלק לבנק ישראל כדי לבחון קבלת אישור שלו למהלך רכישת השליטה.

בסוף חודש אוקטובר חתמה מנורה על הסכם השקעה מול דירקטוריון ישראכרט, שנקב בשווי של 3.15 מיליארד שקל לחברת כרטיסי האשראי (ברכישת 32% מהמניות). כמה ימים לפני שבעלי המניות של ישראכרט אמורים היו להתכנס לצורך אישור ההסכם, במהלך דצמבר האחרון, הונחו על שולחנם שתי הצעות חדשות ומפתיעות: זו של קבוצת דלק ובמקביל גם מצד בנק ירושלים.

ההצעה של דלק (לרכישת 37% מהמניות) נקבה תחילה בשווי של 3.3 מיליארד שקל לישראכרט ובהמשך שופרה ל־3.56 מיליארד שקל. בנק ירושלים הציע עסקה למיזוג ישראכרט לתוכו. דירקטוריון ישראכרט שדן באריכות בהצעות החליט בסופו של דבר כי זו של קבוצת דלק עדיפה לבעלי המניות. הוא ביטל את העסקה עם מנורה, וחתם על עסקה חדשה עם דלק. בימים הקרובים תזומן אסיפת בעלי מניות בישראכרט לאישור העסקה, ולא מן הנמנע כי בתוך חודשים ספורים היא תושלם (בכפוף לאישורם של בעלי המניות והרגולטורים הנוגעים בדבר).

הולכים יחד 18 שנה

בחזית מהלך ההשקעה של קבוצת דלק בישראכרט עומד עידן וולס (48), שמלווה את יצחק תשובה באופן צמוד כבר 18 שנה, מהן חמש כמנכ"ל הקבוצה. מקורבים מדברים על סימביוזה כמעט מוחלטת בין השניים, שיחד צלחו את המשבר הקיומי שאיים על דלק בעקבות פרוץ מגפת הקורונה.

לעסקת ישראכרט, שנועדה להחזיר לדלק את הרגל הפיננסית שחסרה לה בשנים האחרונות (מאז נפרדה בעל-כורחה מהשליטה בהפניקס), מגיעה הקבוצה כשהיא בשיא כוחה, נהנית מהגאות בעסקי הגז והנפט שלה בארץ ובחו"ל ונסחרת בשווי של 9.4 מיליארד שקל.

וולס, מספרים מקורבים למהלך ההשתלטות על ישראכרט, הוא הרוח החיה במגעים - ממוקד מטרה, יורד לפרטים, מתכנן את הצעדים קדימה ולא חושש מעימות עם שחקנים אחרים בשוק.

בשוק מכירים באמון המלא שנותן תשובה בוולס, ומהצד השני בנאמנותו של וולס לאיש שטיפח אותו, מעורך דין צעיר (ומשתתף בריאליטי הטלוויזיוני "השגריר") עד למנכ"ל הקבוצה, תפקיד שאליו מונה בינואר 2020. בחמש השנים בהן הוא משמש בתפקיד הצטבר שכרו של וולס לכ־30 מיליון שקל.

כמה חודשים לאחר שנכנס וולס לתפקיד המנכ"ל, פרצה מגפת הקורונה, מחירי הנפט בעולם קרסו ודלק נקלעה למשבר חריף. "בשנת 2020 עבדו מאוד קשה בדלק כדי לייצב את המצב", אומר גורם שעבד בקבוצה. "הפאניקה הזכירה את המשבר העולמי של 2008, ודלק נכנסה לאירוע עם המון נכסים במינוף גבוה".

קבוצת דלק נסחרה אז בשפל לפי שווי של פחות מ־700 מיליון שקל, וגם איגרות החוב שלה צללו ונסחרו בתשואות דו ותלת־ספרתיות, שביטאו את חוסר אמון המשקיעים ביכולתה לשרת את התחייבויותיה העתידיות. לדוחותיה אף צורפה הערת "עסק חי" מצד רואי החשבון.

בקבוצה הגיבו במהירות ובנחישות, ולאחר עבודה מאומצת שהוביל וולס, שכללה מכירת נכסים מרכזיים תמורת מיליארדי שקלים (לצד מכירת נכסים של תשובה באופן פרטי), נותרה דלק עם שתי החזקות מרכזיות - ניו־מד (אז דלק קידוחים) שמחזיקה במאגר הגז לוויתן, ואיתקה הפועלת בתחום הנפט בים הצפוני.

ייצוב העסקים, שהרגיע את השוק והוביל לזינוק של מאות אחוזים במחירי ניירות הערך של קבוצת דלק, מציין אותו גורם, "גרם לצמרת שוק ההון להעריך את העבודה הקשה".

בשלהי שנת 2024 דלק ותשובה נמצאים כאמור במקום אחר, שככל הנראה איפשר להם לגבש את ההצעה בישראכרט. "כשמסתכלים על המהלך שקבוצת דלק עשתה, אפשר להגיד שהוא היכה את שוק ההון בתדהמה", אומר הבכיר בשוק. "היו שם כל המרכיבים של סרט מתח: גוף פיננסי חזק כמו מנורה מצד אחד, שכבר ראה את העסקה כסגורה, אחרי שבכיריו כיתתו רגליהם בין המוסדיים כדי לקבל את תמיכתם. מהצד השני ניצבה קבוצת דלק, שברגע האחרון הגישה הצעה מתחרה.

"ואז דלק נכנסה למשא־ומתן אינטנסיבי מול דירקטוריון ישראכרט, והצליחה בכמה מהלכים להפוך את ההצעה שלה לעדיפה. מנורה ויתרה על הזכות להתמחרות, כי הבינה כנראה עד כמה דלק נחושה להשלים את העסקה", הוסיף הבכיר בשוק.

מה מנע מכירה להראל

ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, מתנהלת מאז שנת 2019 כחברה ללא שליטה, לאחר שבנק הפועלים נאלץ להיפרד מהבעלות עליה, כחלק מיישום מסקנות ועדת שטרום להגברת התחרות בשירותים הבנקאיים.

בראש הדירקטוריון של החברה עומדת תמר יסעור, שבעבר ניהלה את חברת לאומי קארד (כיום מקס), ומנכ"ל ישראכרט הוא רן עוז, בעברו מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל. מניית החברה עלתה בכ־60% בשנתיים האחרונות, מאז החלו מאבקי השליטה בה, לשווי נוכחי של 3.24 מיליארד שקל (מתחת להצעת דלק).

כאמור רק לפני כשנה נראה היה שמי שתרכוש את ישראכרט היא קבוצת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר. הראל, שגברה לאחר חודשים ארוכים של התמחרות על הצעה מתחרה של מנורה, הציעה לקנות את ישראכרט ולמחוק אותה מהמסחר לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל. אלא שרשות התחרות טרפדה כאמור את המהלך, מחשש לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום ביטוח הבריאות שהראל היא דומיננטית בו.

גם במקרה של קבוצת דלק היה אתגר רגולטורי, של קבלת היתר מבנק ישראל. בעת הגשת ההצעה שלה לישראכרט (ב־12 בדצמבר) ציינה דלק כי להערכתה "ישנה סבירות גבוהה להשלמת העסקה המוצעת לעיל ולקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים". הקבוצה חשפה אז במכתבה כי הגישה בחודש יוני האחרון בקשה פורמלית לבנק ישראל לקבלת היתר שליטה בישראכרט, וכי היא נמצאת בהליך מתקדם מולו לקבלת ההיתר.

הסיבה לאתגר הוא הסדר החוב שביצע תשובה בתחילת העשור הקודם בחברת דלק נדל"ן, שכלל תספורת של מאות מיליוני שקלים למחזיקי האג"ח של החברה שקרסה. באתר בנק ישראל מוסבר כי עליו לבדוק בעלי מניות המבקשים להחזיק שליטה בתאגידים הנמצאים תחת פיקוחו, וישראכרט ביניהם, כולל בחינת התאמה וכשירות (fit & proper). "בדלק עבדו מול בנק ישראל כדי לתת מענה לכל הדרישות לצורכי הרישיון", מעריך גורם בכיר בשוק. "המטרה שלהם הייתה שמרגע שבעלי המניות של ישראכרט מאשרים את ההשתלטות, בדלק לא יידרשו לבדיקה ממושכת מדי על ידי בנק ישראל".

בין הגורמים שמייעצים לוולס במהלך נמנה רוני חזקיהו (74), בעברו המפקח על הבנקים. חדי העין יכלו להבחין בחזקיהו בקהל בעת הנחת אבן פינה למלון שתשובה מקים בנתניה, עיר נעוריו, באוקטובר האחרון. באירוע נכח גם וולס, לצד מנהלים בכירים בעבר ובהווה בדלק. בצמרת החברה הקפידו לשדר שגרת עסקים; התוכנית להשתלט על חברת ענק מקומית בשווי של מיליארדים הוסוותה היטב.

ערך מוסף או עוגן סולידי

רבים תוהים מדוע בער בהם לרכוש את חברת כרטיסי האשראי. בקבוצה עונים כי מדובר במהלך טבעי עבורה כמי שהחזיקה בעבר רגל פיננסית חזקה (קבוצת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות אקסלנס), שממנה נאלצה להיפרד בשל חוק הריכוזיות, עד שהוחרגה ממנו בתחילת השנה שעברה. "זה תחום סולידי שדלק מכירה היטב והניב לה הישגים מאוד מרשימים בעבר", אומר גורם המקורב לקבוצה.

נזכיר שב־2019 נאלצה דלק למכור את החזקותיה בהפניקס לידי שתי קרנות השקעה זרות בשל חוק הריכוזיות, לאחר שתחת שליטתה הפכה קבוצת הביטוח למובילת הענף במונחי רווח ושווי - הובלה עליה היא שומרת גם כיום.

ועדיין, ישראכרט היא כבר כיום חברת האשראי הגדולה במשק, עם נתח שוק מוערך של כמעט 50%. מה האפסייד הטמון בהשקעה בה?

"ישראכרט היא לא חברה שתכפיל את עצמה", מעריך הגורם שעבד בעבר בדלק. "אני מתקשה לראות את הערך המוסף שלה לחברת החזקות. את הרציונל אצל חברות הביטוח שמעוניינות לקנות אותה, לצורך גיוון עסקיהן, אני יכול להבין. אך עבור דלק הערך המוסף לא כזה חד משמעי. אני מניח ששם רואים זאת בתור עוגן סולידי לימי משבר בענף האנרגיה".

בכיר אחר בשוק המנתח את מהלכי דלק מעריך כי בקבוצה רואים בעסקה מהלך אסטרטגי לטווח ארוך: "היא מגוונת להם את הפורטפוליו, בלי להגדיל יותר מדי את המינוף, לאור יתרות הנזילות והמצב הפיננסי המצוין של דלק". עוד להערכתו, "אין לדלק מחויבות לבנקים והיא יכולה לקחת את ישראכרט ולהפוך אותה לגוף תחרותי: גם יעיל וגם רווחי".

בעסקה תשלם הקבוצה כ־1.3 מיליארד שקל עבור 37% ממניות ישראכרט (לאחר חלוקת דיבידנד שמן לבעלי המניות בחברת כרטיסי האשראי), ותגיע להחזקה של כ־40% הודות למניו ת שרכשה אשתקד. "גם אחרי שהם ישלימו את רכישת השליטה בישראכרט, עדיין 90% מהפעילות שלהם תהיה בתחום אנרגיה", אומר הגורם הבכיר.

עוד כתבות

שחרור חטופים בעסקה האחרונה / צילום: ap, Abdel Kareem Hana

חמאס בהצהרה רשמית: נתניהו מציב מכשולים בפני הגעה להסכם

הותר לפרסום: שליו זבולוני הוא הנרצח בפיגוע בגוש עציון ● רס"ר אברהם אזולאי הוא הלוחם שנפל בתקרית הקשה בח'אן יונס: הוא נאבק במחבלים שניסו לחטוף אותו - ונורה; כוחות במרחב הצליחו לסכל את החטיפה ● טיל שנורה מתימן יורט ע"י חיל האוויר מחוץ לשטח הארץ ● גורם ישראלי: "הסכם הפסקת אש בעזה עשוי להיות אפשרי תוך שבוע או שבועיים - אך לא תוך יום" ● 50 חטופים - 643 ימים בשבי • עדכונים שוטפים

משה פתאל / צילום: דוברות משרד הביטחון

מתכנן מערך ההגנה האווירית: "ההישגים מעבר לציפיות, אבל איומי העתיד כבר כאן"

משה פתאל, שעומד בראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, פגש לראשונה את מערכת החץ לפני כמעט 30 שנה, אז לא האמין שישראל תצטרך להשתמש בה ● כעת, אחרי שהמערכת הפגינה ביצועים חסרי תקדים במהלך הלחימה עם איראן, פניו קדימה להתמודדות עם האיום ההיפרסוני ● מה נדרש כדי לשמר את היתרון של ישראל בתחום?

משאית של אמזון פריים בארה''ב / צילום: Shutterstock

אמזון הרחיבה את ה"פריים דיי" ל-4 ימים, אבל לישראלים יהיה קשה ליהנות ממנו

ימי הקניות של אמזון פריים, ה"בלאק פריידיי" של הקיץ, מתקיימים השבוע ויימשכו לראשונה ארבעה ימים ● ההערכות מדברות על מכירות שיא, אבל מדיניות המכסים החדשה פוגעת בעומק המבצעים ● והישראלים יגלו שממילא עלות המשלוח מבטלת לא פעם את פער המחירים

רכב חשמלי בהטענה / צילום: Shutterstock

האם ישראל מוכנה למהפכת הרכבים החשמליים?

הממשלה קבעה יעד: עד 2030, 100% מהרכבים הנמכרים יהיו חשמליים ● קצב החדירה לשוק מרשים, אבל הפוליטיקאים לא ממהרים להכין כראוי את המדינה ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחרי היערכות המשק למעבר לתחבורה חשמלית

השקל מתחזק בחדות מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

השקל מתחזק מול הדולר. האם הוא יגיע לרמה של 3 שקלים?

התיסוף החד של השקל מול המטבעות הזרים ממשיך גם הבוקר, כאשר שער הדולר-שקל נסחר מתחת לרמה של 3.31 שקלים ● הכלכלנים הבכירים מסבירים מה עומד מאחורי המגמה, האם היא תימשך, ומה הסיכוי שהדולר יגיע לרמה של 3 שקלים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה שלילית בוול סטריט; לוי שטראוס זינקה בכ-11%

S&P 500 נסוג מהשיא כשטראמפ מחריף את מדיניות המכסים ● וול סטריט ירדה אחרי שטראמפ הטיל מכסים על קנדה ופיזר איומים לגבי מדינות נוספות ● נעילה שלילית גם באירופה ● אתמול, וול סטריט ננעלה בשיאים: נאסד"ק עלה ב-0.1%, S&P 500 ב-0.3%, דאו ג'ונס עלה ב-0.4% ● הביטקוין מוסיף לטפס והגיע מוקדם יותר לשיא של מעל 118 אלף דולר

בני  לנדא / צילום: עינת לברון

ביהמ"ש אישר: הקפאת הליכים בחברת הדפוס של בני לנדא

התקבלה בקשתה של לנדא דיגיטל פרינטינג להקפיא תביעות של נושים נגדה עד סוף אוגוסט, על-מנת לאפשר לה לגבש הסדר חוב ● ביהמ"ש מינה מנהלי הסדר לחברה, אשר נקלעה לחובות של 1.7 מיליארד שקל – רובם למשקיעים שהעניקו לה הלוואות

פגיעת הטיל האיראני במפעל בזן. הכל מסובך / צילום: ap, Ariel Schalit

מי שרוצה לפנות את מאגרי הנפט מחיפה, צריך למצוא קודם לאן

הטיל האיראני שפגע בבזן אולי הגביר את תחושת הדחיפות של הזזת המפעלים מחיפה, אבל השאלה הגדולה היא להיכן ● אף אחד לא רוצה מזהם בחצר שלו, ועוד אחד ששם אותו על הכוונת של האיראנים ● וכמובן שהמתקנים באים על חשבון בנייה של שכונות חדשות

זאב אלקין, הימין הממלכתי הבוקר הזה, כאן ב', 12.6.25 / צילום: ראובן קופיצ'נסקי

איום בלי שיניים? המספרים שמאחורי הסנקציות במתווה לגיוס חרדים

חוק הגיוס שעל הפרק כולל גזירות דרקוניות על חרדים שלא יתגייסו ● ביניהן: איסור הוצאת רישיון נהיגה, אי־סבסוד לימודים אקדמיים וביטול העדפה מתקנת בשירות המדינה ● אלא שצלילה לנתונים מגלה שרק מיעוט של אנשים יושפע מכך, ויש ספק לגבי האפקטיביות של הצעדים

דונלד טראמפ ומארק קרני / צילום: ap, Evan Vucci

טראמפ מכריז על מכס של 35% על יבוא מקנדה החל מה-1 באוגוסט

"במקום לשתף פעולה עם ארצות הברית, קנדה השיבה במכסים משלה", כתב טראמפ לראש ממשלת קנדה, מארק קרני, במכתב שפורסם ברשת Truth Social ● עוד מאיים טראמפ, על פי דיווח ב-NBC, בהטלת מכסים גורפים של 15% או 20% על רוב שותפות הסחר של ארה"ב

משה (שיקו) זאנה, מנכ''ל רכבת ישראל, בכנס התשתיות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

החזון ל־300 מיליון נוסעים לא יתממש אם רכבת ישראל תמשיך לנהל את עצמה

בענף התחבורה גוברות ההערכות כי מנכ"ל הרכבת יצטרף בקרוב לשושלת קודמיו אשר לא הצליחו לסיים את כהונתם בחברה הממשלתית ● כשאותו הגוף אחראי גם על תפעול יומיומי וגם על בניית תשתיות בעשרות מיליארדי שקלים - הכישלון לא מפתיע, וכולנו סובלים ממנו

מלגו ומלבר / צילום: רן בירן

השעות המתות של המסעדות נהפכו לשעות הכי יציבות

המלחמה דחפה יותר ויותר מסעדות להפוך את ההפי האוור (16:00-19:00) לשעות פעילות, מניבות ושמחות מאוד - להן ולסועדים

ח''כ טלי גוטליב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ טלי גוטליב עשויה לעמוד לדין בכפוף לשימוע על חשיפת פרטי עובד שב"כ

הפרקליטות הודיעה לח"כ טלי גוטליב כי היועמ"שית שוקלת להעמידה לדין פלילי, בכפוף לשימוע, לאחר שפרסמה בלא היתר מידע חסוי על זהותו של עובד שב"כ, בן זוגה של פרופ' שקמה ברסלר ● גוטליב בתגובה: "כפי שלא התייצבתי לחקירה, כך אין בדעתי להתייצב לשימוע; היועמ"שית מוזמנת לפעול כרצונה"

מגדל ביונד בגבעתיים / הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

בדרך לעסקה גדולה בגבעתיים: חברת ההייטק שתכפיל את שטח המשרדים

בהתאם לתוכניות ההתרחבות של החברה, אקמאי במשא ומתן מתקדם לשכירת שטח משרדים של במגדל ביונד בגבעתיים ● התוכנית לקירוי שדרות בגין בירושלים אושרה על ידי הוועדה המחוזית ● וגם: חברת הנדל"ן המניב שנכנסת לתחום המגורים ● חדשות השבוע בנדל"ן

סקודה אוקטביה / צילום: יח''צ

המכונית שעברה השקה חדשה והשאירה מאחור את התדמית העממית וגם את התמחור העממי

הגרסה המחודשת של אוקטביה נעימה לנהיגה, זריזה, בנויה היטב וחסכונית ● אלא שהמחיר מרחיק אותה מהמיצוב העממי המסורתי של המותג ● מבחן דרכים

משאיות סיוע הומניטרי בעזה / צילום: Reuters, Gaza Humanitarian Foundation

אחרי הלחץ האירופי: ישראל הסכימה להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה

ההודעה מגיעה ימים לפני ששרי החוץ של האיחוד האירופי יתכנסו לדון במצב ההומניטרי ברצועת עזה ובשאלה כיצד להגיב על בדיקה משפטית של שירות החוץ, שמצאה כי יש "אינדיקציות" למעבר של ישראל על מחויבותה לחוק הבינלאומי, במסגרת הסכם הבסיס בין האיחוד לישראל

ג'אקו. אחד המותגים שכלמוביל תשווק באוסטריה / צילום: יח''צ

מתרחבת לאירופה: כלמוביל תתחיל לשווק רכבים שהיא מייבאת גם באוסטריה

כלמוביל הודיעה כי תתחיל לשווק השנה את המותגים ג'אקו ו־OMODA של צ'רי גם באוסטריה, לאחר שרשמה הצלחה בשיווק של ג'אקו בישראל ● הקרוס־אובר אאודי Q5 נחת בישראל ● מותג הפרימיום הסיני החדש שבדרך לארץ ● וגם: דלק רכב משלימה את רכישת חברת סחר הרכב "יורודרייב" ● השבוע בענף הרכב

חזית המדע / צילום: מכון ICRAR

החוקר שיצא לחפש תדרי רדיו וגילה משפחה חדשה של כוכבים בגודל של רעננה

פרופ' פז בנימיני חוקר אנרגיות הנפלטות באירועים בעלי עוצמות אפיות כמו התנגשות בין כוכבים ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך מתרחשת רעידת אדמה בלי אדמה, מדוע כוכב קטן מנצנץ ומה הופך את קבוצת גרמי השמים שחקר לעוצמתית במיוחד ● "בכל פעם אנחנו מגלים שהטבע יכול לעשות דברים שחשבנו שהם בלתי אפשריים"

רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי

פרשת רותם שני: מנכ"ל חברת-הבת נחקר בחשד להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

עפ"י החשד, גיל מאסטי, המשמש כמנכ"ל חברת-הבת רותם שני אלה, גייס שלא כחוק עשרות מיליוני שקלים תוך הסתרת מידע מהמשקיעים ● בנוסף, בכירים בחברה נחקרו בחשד שגרמו להכללת פרטים מטעים בדיווחיה של חברת הנדל"ן הציבורית

שיפוצים / צילום: מד''א

הוויכוח על הכסף הגדול: מי ישפץ את עשרות אלפי הדירות שנפגעו?

הממשלה החליטה על תוכנית שבה הקבלנים הגדולים הם שיהיו אחראים לשיפוץ הדירות שנפגעו במבצע "עם כלביא" ● יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, זועם: "יש כאן קומבינה על קומבינה. בסוף הקבלנים יעסיקו את קבלני השיפוצים ויגזרו קופון" ● בממשלה טוענים בתגובה: "יש עבודה לכולם" ● הזדמנות לבנות מחדש, פרויקט מיוחד