"רבים היו בוחרים להישפט לו ידעו כמה קל לבטל כך נקודות", אומר ד"ר רביע עאסי מאוניברסיטת חיפה • המחקר שערך נועד לבדוק את השפעת הייצוג המשפטי, ומצא כי כשנעזרים בעו"ד עולה הסיכוי לביטול נקודות - אך גם להגדלת קנס • וגם: מי לוקח עו"ד ומי הולך לבד
מהדוח האחרון של מבקר המדינה, שעוסק במינהל הרכב הממשלתי, עולה תמונה בעייתית ביחס המדינה לעבירות התנועה של כ־5,000 כלי הרכב בצי
בשבוע האחרון נהרגו שני רוכבי קורקינט חשמלי, ועוררו את השיח הציבורי • רכיבה בגיל צעיר, כלים שלא עומדים בתקן, חוסר אכיפה ותשתיות לא מספקות: אלו רק חלק מהבעיות של הקורקינטים והאופניים החשמליים בישראל
ביהמ"ש זיכה 21 נהגים מעבירות תנועה, לאחר שנקבע כי לא הוכחה אמינותן של מצלמות המהירות מסוג א-3 • מכון התקנים פרסם היום את הדוח המסכם לפיו בדיקה מיוחדת שנערכה במכון בהולנד קבעה כי המצלמות תקינות
משטרת ישראל הודיעה כי מבדיקות שעורכים מהנדסי הטכניון למצלמות א-3 עולה כי אמינותן גבוהה • עם קבלת הדוח הסופי, צפויה להתחדש האכיפה והנפקת הדוחות • הוארך המועד האחרון לתשלום קנסות ל-15 באוקטובר • עו"ד תומר גונן, פרקליט העותרים: "לא הגיעה ולו בדיקה אחת המאמתת את אמינות המצלמה"
בדיון שהתקיים בין פרקליטות המדינה לאגף התנועה הוחלט כי המועד לתשלום דוחות מהירות שהנפיקה המערכת, אשר המועד לתשלומם טרם חלף, יוארך עד ספטמבר 2018 • המשטרה: "ההחלטה לגבי המשך אכיפה תתקבל בתום הבדיקות"
מחשיפת "גלובס" עולה כי בשנים 2012-2016 הנפיקו המצלמות דוחות ביותר מחצי מיליארד שקל • על פי הערכות הן הובילו לשלילת עשרות אלפי רישיונות נהיגה, חלקם לתקופה ממושכת, וגרמו לנזקים כלכליים שהמדינה עלולה כעת להיתבע עליהם באופן פרטני או ייצוגי
במסמך פנימי הנחשף לראשונה, מודה המשטרה כי תו התקן שקיבלו מצלמות מהירות מסוג א3 אינו תקף ■ לאחר הפצת המסמך פנה המפכ"ל למנכ"ל משרד התקנים על-מנת שזה יפרסם מכתב המאושש את אמינות המצלמות, למרות שלא נבדקו כנדרש
הנתונים מתייחסים לשנים 2012-2016 ■ עבירות תנועה חמורות מהוות חלק זעיר מהדוחות ■ ב-2018 צפוי זינוק משמעותי בהכנסות, בין היתר בשל העלאת סכומי הקנסות
בתגובה לדוח המבקר, המשטרה מבשרת בגאווה על הכפלה "בתפוקות" מערכת מצלמות המהירות החדשה ל-12 אלף דוחות בחודש ■ 40% מהדוחות הן דוחות קנס על חריגות קלות מהמהירות
לכל אורך הדרך נלחמנו בטחנות רוח ■ שנה אחרי שנה המשיכה המדינה להזרים תקציבים להרחבת המערכת ולתפעולה, מבלי שמישהו בקרב הפוליטיקאים והפקידים התעכב לחשוב שמא המלך הוא עירום ■ אז מה יקרה עכשיו?
בלוף מצלמות המהירות: המשטרה ביטלה לקצינים בכירים מאות דוחות תנועה בניגוד לנהלים ■ וגם: הסיפור על ביטול הדוחות של הקצין ב'
המבקר שפירא מצא כשלים חמורים בפרויקט שבו השקיעה המדינה כ-100 מיליון שקל ■ בשל התנהלות לקויה של המשטרה המצלמות לא מילאו את ייעודן, ועבירות תעבורה חמורות נמחקו ■ יותר ממחצית מהמצלמות לא תיעדו עבירות שהעונש בגינן הוא קנס בלבד
תיאורטית, עם המצלמות החדשות שיוצבו, הנהגים עלולים לקבל שני דוחות על אותו "צילום", קנס מצטבר של כ-1,000 שקל ולפחות 18 נקודות חובה
כל מצלמה עולה למדינה 157 אלף שקל - ממש כמו ניידת חדשה ומאובזרת ■ בשבועיים האחרונים חידשה המשטרה את הצבת מצלמות המהירות
בשנתיים הראשונות להפעלתה הפיקה מערכת א-3 204 אלף דוחות, רובם דוחות קנס
סיכום שנת תשע"ד בענף הרכב: המיסוי הכבד נותר, סוכנויות הרכב גלגלו לכיסן את "פירות" הרפורמה והנהג הישראלי נעשק על ידי מצלמות המהירות ■ "גלובס" מגיש: כמה איחולים לשנה החדשה
מצגת של המשטרה בפני לשכת עוה"ד חושפת נתונים על מצלמות המהירות החדשות: רק 15% מהדוחות היו על עבירות חמורות במיוחד כמו נסיעה באור אדום ומהירויות חריגות ■ בקרוב על הכבישים: 40 מצלמות נוספות
רפ"ק גדעון גואלי, ששימש כראש מעבדת צילום רמזורים, מואשם כי המליץ על ביטול דוחות לנהגים שהכיר בטענה כי הצילום מטושטש, אף שהתמונות היו ברורות
דוחות מופקים בשעות חושך, כשמצלמות המהירות "נעלמות"