בשבוע שעבר פורסם תזכיר חוק השידורים החדש להערות הציבור, וזו הזדמנות לבחון מדוע הצעות שר התקשורת מעוררות זעם בשוק • סמכויות הרגולטור החדש לא ברורות, ערוצי הברודקאסט הם הנפגעים העיקריים, והתאגיד יאבד הכנסות - אך יש מי שנהנה משימור המצב
בין השינויים שמתכנן השר שלמה קרעי בחוק השידורים החדש: סגירת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין ופתיחת רגולטור חדש בעל סמכויות פחותות; מודל עסקי חופשי ללא התערבות בפרסומות והגבלתן; ושימוש חופשי בתכני התאגיד • אגודת העיתונאים בתגובה: "קרעי מנסה לחסל את העיתונות" • רשת, קשת והתאגיד: "שלב נוסף במהלך הכולל לריסוק התקשורת החופשית"
בג"ץ דחה את עתירת הוט נגד הרשות השנייה בעניין מיזם הטלוויזיה החדש FreeTV של קשת ו-RGE • השופטים: "התרשמותנו היא שאין לומר בעת הזו כי תהליכי קבלת ההחלטות או תוכנן היו פגומים באופן שמצדיק את התערבותנו" • הוט בתגובה: "משמעות ההחלטה - פירוק מוחלט של המבנים הקיימים בשוק השידורים"
השירות שנועד להתחרות בשוק הטלוויזיה הרב־ערוצית אינו מצריך רכישת ממיר, הוא יכלול כ־50 ערוצים ו־30 אלף שעות VOD, והמחיר צפוי לעמוד על כ־40 שקל בחודש • המהלך יצא לדרך למרות שעתירת הוט לבג"ץ נגד אישור המיזם ע"י הרשות השנייה - עדיין מתנהלת
שר התקשורת מעוניין להוביל מהלכים שקודמיו בתפקיד ניסו להתניע ללא הצלחה, ובהם סגירת הגופים הרגולטוריים הקיימים וחיוב השחקניות הבינלאומיות בהפקות מקור • קרעי: "נפחית למינימום את ההתערבות בתוכן, במודל העסקי, בסוג ההכנסות ובלוח השידורים"
מועצת הכבלים והלוויין אישרה את בקשת FREE TV להירשם כספק תכנים רשום • כתוצאה מכך יתאפשר לערוצים המסחריים להעביר את שידוריהם באמצעותה
חברת הוט דורשת לפסול את ההחלטה המאפשרת לקשת ול-RGE לעלות עם מיזם טלוויזיוני חדש • טוענת כי האישור שניתן למיזם FREE TV הוא תולדה של חולשת הרשות השנייה מול קשת ועומד בסתירה חזיתית לדיני התקשורת ולחוק הריכוזיות
מועצת הרשות השנייה החליטה סופית לאפשר לערוצים להמשיך לשדר את המהדורות עד השעה 21:15 • במועצה השתכנעו מהבטחות הערוצים, לפיהן ברצועות האקטואליה המשודרות מהשעה 15:00 יגוונו התכנים, ויועשר הנפח שניתן לתחומים כמו חברה, פריפריה, חינוך ותרבות
הפרסומת של מותג תחתוני המחזור "מודיבודי", שמציגה לראשונה את הדם בווסת בצבעו האמיתי - אדום, עוררה תגובות קיצוניות: לרשות השנייה הגיעו 70 תלונות וגם 800 פניות של נשים וארגוני נשים שהביעו תמיכה בשידורה של הפרסומת • "באיזון שבין אי הנוחות שמעוררת הפרסומת למודיבודי לחשיבות המסר כי המחזור הנשי הוא דבר טבעי, גובר המסר", הודיעה הרשות השנייה
מועצת הרשות השנייה מאמצת כמה מקווי המתאר שהציגה מועצת הכבלים והלוויין, שאמורים להבטיח שהצרכנים והתחרות לא ייפגעו כתוצאה משיתוף הפעולה בין החברות, ובתוך כך שלא תהיה עליית מחירים בשידורי הספורט ועוד
מועצת הכבלים והלווין התבקשה לחוות את דעתה בנוגע למיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE, ונמנעה מהצגת עמדה חד משמעית בנוגע לאישורו • ההמלצה שלה הייתה שבמידה והמיזם יאושר, צריך להוסיף לו תנאים שיאפשרו תחרות שוויונית בין השחקנים
לטענת קשת, לאחר 15 חודש של עיכובים לא נותרה לה ברירה אלא לפנות לבג"ץ כדי שיורה למועצת הרשות השנייה לאשר את המיזם שכבר אושר על ידי רשות התחרות
במכתב חריף ששלחה קשת למועצת הרשות השנייה, היא טוענת כי העיכוב בקבלת ההחלטה בנוגע למיזם הסטרימינג שלה FREETV נגוע בהתערבות פסולה מצד פוליטיקאים • בשבועות האחרונים התחרות בתחום השידורים באינטרנט בארץ עולה מדרגה, לאחר שהוט ו-yes הגבירו את מאמצי השיווק שלהן בתחום
בעקבות בקשת היועצת המשפטית לממשלה, מועצת הרשות השנייה פנתה למועצת הכבלים והלוויין וביקשה ממנה לקבל את התייחסותה לשיתוף-הפעולה החדש בשוק השידורים בין קשת ו-RGE
מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE אמור לקבל את אישור מועצת הרשות השנייה בהיבט צר של איתנותה הפיננסית של קשת • היועץ מבקש להרחיב הבדיקה • קשת: הניסיון של גורמים פוליטיים והמונופולים המסחריים של הוט ובזק לעכב את המיזם לא יצלח ומשול לניסיונות של קודאק להילחם בצילום דיגיטלי
הערכות: המועצה לא תעצור את הפרויקט ותגלגל את הכדור לפתחם של המתנגדים ליוזמה כדי שיפנו לבג"ץ
מועצת הרשות השנייה תקיים את השימוע היום, אך בשל הודעתו של שר התקשורת יועז הנדל מסוף השבוע על כוונתו לתקן את חוק השידורים, הוחלט במועצה ללמוד את הנושא מחדש ולגבש החלטה לאור זאת
החברות יופיעו בפני מועצת הרשות השנייה בניסיון לעכב את עליית חברת הסטרימינג החדשה FREETV • הוט טוענת שמדובר במיזם לא חוקי, בעוד ש-FREETV הציגה חוות דעת הטוענת שתחסוך עד 2,200 שקל בשנה למשק בית
על רקע גל הפיגועים, מנכ"לית הרשות השנייה שיגרה מכתב למנכ"לי חברות החדשות בבקשה "לגלות תשומת-לב ורגישות לחומרים המשודרים, לערוך ככל שניתן חומרים מזירות האירוע, לשמור על פרטיותם של הנפגעים ולהסיר תכנים קשים לצפייה"
הכללים החדשים של התוכן השיווקי בשידורי הטלוויזיה, שנכנסו החודש לתוקף, עשויים להיתפס לא רלוונטיים לשוק העכשווי בישראל • עד כמה המהלך ישפיע על ההתנהלות הכלכלית של הענף, מה אפשר ללמוד מהניסיון במדינות אירופה, האם הצופים יחושו בהבדל, ומי יהיו המרוויחים הגדולים