ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה, שהתפטר השבוע מתפקידו, הודיע היום כי התוכנית להקמת תחנת הכוח ריינדיר בדרום השרון לא תפגע בהכרח בתוכניות משרד התחבורה • עמדה זו שהציג, מנוגדת בתכלית לזו של שרת התחבורה מירי רגב, שמבקשת להביא את תוכנית תחנת הכוח לדיון מחודש בממשלה
הרכבת הקלה חיפה-נצרת אמורה לצאת לדרך בשנת 2027, אך מועד פתיחתה לציבור מוטל בספק • לאחר דחיות בפרסום תוצאות שלב המיון המוקדם במכרז ופרישת חברות רוסיות וסיניות מהקבוצות המתמודדות, רשות התחרות מבקשת כעת להתייעץ לגבי חלק מהמשתתפות • המשמעות: מועד ההגשות למכרז יידחה, מה שישרת את חוצה ישראל
נחתם הסכם הארכת זיכיון בין הממשלה וחברת דרך ארץ, המפעילה את כביש 6 • תמורת שלוש שנים נוספות, החברה תבנה נתיב תחבורה ציבורית ורב-תפוסה • עדיין אין פתרונות אכיפה, וספק אם הפרויקט יפחית עומסים, על אף ההצהרות
שינויים בהרכב הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם: חברת דן נפרדה משותפותיה הסיניות, בעוד שחברה רוסית פרשה מקבוצה אחרת • ברקע: פסילת חברות סיניות בקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א
מערכת התחבורה המתקדמת הייתה אמורה להיות פרויקט הדגל של חיפה והקריות • בפועל, זמני הביצוע מתאחרים, חלק מהקווים נפתחים ללא העדפה בתשתיות, והגופים האמונים עליהם לא מפסיקים להתכתש • כעת, במשרד התחבורה עובדים על עדכון התוכניות
הצגת הפרויקט ככזה שמקדם את התחבורה הציבורית הוא שגוי. בכביש 6 אין די אוטובוסים שמצדיקים הקמתו של נת"צ, ולכן כדי להצדיקו מוסיפים אליו כלי רכב רבי-תפוסה • אם באמת הייתה כוונה להפוך את הפירמידה, כבר היום ניתן היה לסמן את הנתיב לתחבורה ציבורית ולכל רכב שיתופיים
חברת "6 חוצה צפון" גבתה דמי שימוש מנוסעים שכלל לא עשו שימוש בכביש האגרה • בשנה וחצי האחרונה, לאחר תלונות בעלי הרכבים, ביטלה החברה 52 אלף חובות, אך ניתן להעריך כי רבים כלל לא יודעים שהם חויבו בטעות
מילוא השיב בחיוב להצעה שהגיעה מסביבתו של שר האוצר אביגדור ליברמן והמינוי נבדק כעת
באיחור של יותר מחצי שנה, חברת חוצה ישראל פרסמה את תוצאות שלב המיון המקדים למכרז ביצוע השלב השני של עבודות הרכבת הקלה חיפה-נצרת • כל הקבוצות שהתמודדו עברו • אמדן הפרויקט קפץ בשנים האחרונות והגיע ל-7.6 מיליארד שקל ושנת היעד הרשמית היא 2027, אך ספק אם הפרויקט יבשיל עד אז
חברת חוצה ישראל הודיעה לפני כשנה כי בכוונתה לפרסם את תוצאות מכרז ביצוע השלב השני של פרויקט קו הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת ברבעון השני של שנת 2021, לפני יותר מחצי שנה - אך מאז לא פורסם דבר • הסחבת פוגעת בחברות המתמודדות, ובחברות בינלאומיות אף יכולה להתקבל החלטה לוותר על המכרז ולגשת למכרזים במקומות אחרים בעולם, מהלך שעשוי לפגוע בתחרותיות במכרז בארץ
קבוצת שפיר, שמשמשת זכיינית בכמה מקטעים בצפון כביש 6, תבעה מספר פעמים את חברת חוצה ישראל בשל שינויים במהלך העבודה על הפרויקט • הפעם היא דרשה 80 מיליון שקל, אך זכתה רק ב־650 אלף שקל • חוצה ישראל: "פסק דין חשוב", שפיר:"הפרויקט הסתיים בהקדמה משמעותית בלוח הזמנים"
היקף התקציב של חוצי ישראל מוערך בכ-3-4 מיליון שקל • וגם: שמוליק אנצ'ל מונה למנכ"ל ריקושט • מינויים ואירועים
מאז מרץ 2020 רכבת ישראל לא עוצרת בתחנת נתב"ג • וגם: סמנכ"ל הכספים של חברת "חוצה ישראל" שלמה זומר הודיע על פרישתו מהתפקיד והחברה
חברת בומברדייה תספק לרכבת ישראל 74 קרונות דו קומתיים חדשים שיקלו על העומס ועל תחזוקת הקרונות הקיימים • כדי לממן את העסקה, במשרד התחבורה החליטו לקצץ בתקציב פיתוח הכבישים • הנפגע העיקרי: פרויקט ההארכה של כביש 6 דרומה
המכרזים להקמת המסילה המזרחית, שתקשר בין חדרה ללוד במסלול עוקף תל-אביב באורך של 65 ק"מ, חולקו להרבה חלקים קטנים יחסית- תוואי המסילה חולק לארבעה מקטעים ולשלוש "שכבות" • סולל בונה זכתה בהקמת השכבה התחתונה במקטע הצפוני, שאורכו 22 ק"מ
הסימון החדש הוא שלב ראשון בהרחבה של הכביש בקטע המדובר, שאורכו 6.5 ק"מ, משני נתיבים לארבעה בכל כיוון • הנסיעה בנתיב תהיה ללא תשלום
המקטע החדש שייפתח מחר, באורך 16 ק"מ, מצטרף למקטע מיקנעם לתל-קשיש שנפתח לפני כ-4 חודשים, ובכך יושלמו 21 ק"מ חדשים שמצטרפים לכביש חוצה ישראל • כעת אפשר לנסוע מקריית אתא לבאר-שבע, לאורך 188 ק"מ, ללא רמזורים
הפקקים ("הלוואי שאפשר היה לפתור בלחיצת כפתור"), התאונות ("זה הכביש הבטיחותי ביותר בארץ לפי כל מדד") והאגרה ("משתמשי הדרך לא חייבים לעלות על הכביש, יש להם אופציה") • דני שנבך, מנכ"ל חברת חוצה ישראל, שחולשת על כמה מפרויקטי התחבורה הגדולים בארץ, חנך בשבוע שעבר את המקטע הצפוני החדש של כביש 6, וכן, הוא יודע שהדרך עוד ארוכה • ראיון בלעדי
אורך המקטע החדש שייפתח לתנועה הוא כ-5 ק"מ, והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם בעלת 3 נתיבים בכל כיוון, מעבר במחלף התלת-מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר ויאדוקט באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח
חברת כביש חוצה ישראל פרסמה הבוקר מכרז לבחירת חברת ניהול לפרויקט הרכבת הקלה, שתחבר בין מטרופולין חיפה לבין הגוש העירוני נצרת-נצרת עילית • עלות הפרויקט נאמדת בכ-6 מיליארד שקל