גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חוצה ישראל

עוד כתבות

מירי רגב, שרת התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רגב נאבקת בהקמת תחנת כוח בשרון בניגוד לעמדת אנשי משרדה

ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה, שהתפטר השבוע מתפקידו, הודיע היום כי התוכנית להקמת תחנת הכוח ריינדיר בדרום השרון לא תפגע בהכרח בתוכניות משרד התחבורה • עמדה זו שהציג, מנוגדת בתכלית לזו של שרת התחבורה מירי רגב, שמבקשת להביא את תוכנית תחנת הכוח לדיון מחודש בממשלה

דן שנבך, מנכ''ל חברת חוצה ישראל / צילום: יונתן בלום

מועד הפתיחה מוטל בספק: המכרז התחבורתי שלא מפסיק להסתבך

הרכבת הקלה חיפה-נצרת אמורה לצאת לדרך בשנת 2027, אך מועד פתיחתה לציבור מוטל בספק • לאחר דחיות בפרסום תוצאות שלב המיון המוקדם במכרז ופרישת חברות רוסיות וסיניות מהקבוצות המתמודדות, רשות התחרות מבקשת כעת להתייעץ לגבי חלק מהמשתתפות • המשמעות: מועד ההגשות למכרז יידחה, מה שישרת את חוצה ישראל

כביש 6 / צילום: שלומי יוסף

כביש 6 מתרחב בנתיב ובמחלף חדש. רק אל תצפו שזה יפתור את בעיית הפקקים

נחתם הסכם הארכת זיכיון בין הממשלה וחברת דרך ארץ, המפעילה את כביש 6 • תמורת שלוש שנים נוספות, החברה תבנה נתיב תחבורה ציבורית ורב-תפוסה • עדיין אין פתרונות אכיפה, וספק אם הפרויקט יפחית עומסים, על אף ההצהרות

בתוך תחנות הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר

מכרז הרכבת הקלה בצפון: חברות רוסיות וסיניות פרשו מהתמודדות

שינויים בהרכב הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם: חברת דן נפרדה משותפותיה הסיניות, בעוד שחברה רוסית פרשה מקבוצה אחרת • ברקע: פסילת חברות סיניות בקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א

המטרונית בחיפה / צילום: שלומי יוסף

בלי נתיבים בלעדיים: המטרונית בחיפה הפכה למערכת של פשרות

מערכת התחבורה המתקדמת הייתה אמורה להיות פרויקט הדגל של חיפה והקריות • בפועל, זמני הביצוע מתאחרים, חלק מהקווים נפתחים ללא העדפה בתשתיות, והגופים האמונים עליהם לא מפסיקים להתכתש • כעת, במשרד התחבורה עובדים על עדכון התוכניות

כביש 6 / צילום: תמר מצפי

הרחבת כביש 6: מיכאלי לא הופכת את הפירמידה, היא מנציחה אותה

הצגת הפרויקט ככזה שמקדם את התחבורה הציבורית הוא שגוי. בכביש 6 אין די אוטובוסים שמצדיקים הקמתו של נת"צ, ולכן כדי להצדיקו מוסיפים אליו כלי רכב רבי-תפוסה • אם באמת הייתה כוונה להפוך את הפירמידה, כבר היום ניתן היה לסמן את הנתיב לתחבורה ציבורית ולכל רכב שיתופיים

כביש חוצה צפון / צילום: בר - אל

בשל טעות בקריאת לוחית הזיהוי: כביש 6 ביטל את החיוב על אלפי נסיעות

חברת "6 חוצה צפון" גבתה דמי שימוש מנוסעים שכלל לא עשו שימוש בכביש האגרה • בשנה וחצי האחרונה, לאחר תלונות בעלי הרכבים, ביטלה החברה 52 אלף חובות, אך ניתן להעריך כי רבים כלל לא יודעים שהם חויבו בטעות

רוני מילוא / צילום: אביב חופי

תפקיד יו"ר חברת חוצה ישראל הוצע לרוני מילוא; המינוי נבדק

מילוא השיב בחיוב להצעה שהגיעה מסביבתו של שר האוצר אביגדור ליברמן והמינוי נבדק כעת

דן שנבך, מנכ''ל חברת חוצה ישראל / צילום: יונתן בלום

לאחר תחקיר גלובס על הסחבת: פורסמו החברות שעברו את שלב המיון המוקדם ברק"ל נופית

באיחור של יותר מחצי שנה, חברת חוצה ישראל פרסמה את תוצאות שלב המיון המקדים למכרז ביצוע השלב השני של עבודות הרכבת הקלה חיפה-נצרת • כל הקבוצות שהתמודדו עברו • אמדן הפרויקט קפץ בשנים האחרונות והגיע ל-7.6 מיליארד שקל ושנת היעד הרשמית היא 2027, אך ספק אם הפרויקט יבשיל עד אז

דן שנבך, מנכ''ל חברת חוצה ישראל / צילום: יונתן בלום

סחבת וחוסר עמידה בזמנים: מה קורה במכרז של הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת?

חברת חוצה ישראל הודיעה לפני כשנה כי בכוונתה לפרסם את תוצאות מכרז ביצוע השלב השני של פרויקט קו הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת ברבעון השני של שנת 2021, לפני יותר מחצי שנה - אך מאז לא פורסם דבר • הסחבת פוגעת בחברות המתמודדות, ובחברות בינלאומיות אף יכולה להתקבל החלטה לוותר על המכרז ולגשת למכרזים במקומות אחרים בעולם, מהלך שעשוי לפגוע בתחרותיות במכרז בארץ

כביש חוצה צפון / צילום: בר - אל

בלעדי הפעם לא הצליח לה: תביעת מיליונים של שפיר הסתיימה בפיצוי סמלי

קבוצת שפיר, שמשמשת זכיינית בכמה מקטעים בצפון כביש 6, תבעה מספר פעמים את חברת חוצה ישראל בשל שינויים במהלך העבודה על הפרויקט • הפעם היא דרשה 80 מיליון שקל, אך זכתה רק ב־650 אלף שקל • חוצה ישראל: "פסק דין חשוב", שפיר:"הפרויקט הסתיים בהקדמה משמעותית בלוח הזמנים"

פקק בנתיבי איילון, ת"א / צילום: איל יצהר

בלעדי חוצה ישראל מגייסת את משרד גיתם BBDO להרגעת נהגים עצבנים

היקף התקציב של חוצי ישראל מוערך בכ-3-4 מיליון שקל • וגם: שמוליק אנצ'ל מונה למנכ"ל ריקושט • מינויים ואירועים

שערי הרכבת בנתב”ג. לא עוצרים בתחנה / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

השמיים נפתחים, אבל הרכבת לא מגיעה לנתב"ג

מאז מרץ 2020 רכבת ישראל לא עוצרת בתחנת נתב"ג • וגם: סמנכ"ל הכספים של חברת "חוצה ישראל" שלמה זומר הודיע על פרישתו מהתפקיד והחברה

פריקת קרונות חדשים. /  צילום: דוברות רכבת ישראל

בלעדי מחיר תוספת הקרונות לרכבת: עיכוב בסלילת כבישים

חברת בומברדייה תספק לרכבת ישראל 74 קרונות דו קומתיים חדשים שיקלו על העומס ועל תחזוקת הקרונות הקיימים • כדי לממן את העסקה, במשרד התחבורה החליטו לקצץ בתקציב פיתוח הכבישים • הנפגע העיקרי: פרויקט ההארכה של כביש 6 דרומה

רכבת ישראל, נתיבי איילון - תל אביב / צילום: איל יצהר

מתקרבים לביצוע: סולל בונה זכתה במכרז הראשון להקמת המסילה המזרחית של הרכבת

המכרזים להקמת המסילה המזרחית, שתקשר בין חדרה ללוד במסלול עוקף תל-אביב באורך של 65 ק"מ, חולקו להרבה חלקים קטנים יחסית- תוואי המסילה חולק לארבעה מקטעים ולשלוש "שכבות" • סולל בונה זכתה בהקמת השכבה התחתונה במקטע הצפוני, שאורכו 22 ק"מ

כביש 6 / צילום: תמר מצפי

מרחיבים לחג: נתיב נוסף בכביש 6 בין עין-תות ליקנעם

הסימון החדש הוא שלב ראשון בהרחבה של הכביש בקטע המדובר, שאורכו 6.5 ק"מ, משני נתיבים לארבעה בכל כיוון • הנסיעה בנתיב תהיה ללא תשלום

כביש 6 חוצה צפון / צילום: חברת שפיר הנדסה

הושלמה הארכת כביש חוצה ישראל מיקנעם לקריית אתא; מקטע חדש ייפתח מחר

המקטע החדש שייפתח מחר, באורך 16 ק"מ, מצטרף למקטע מיקנעם לתל-קשיש שנפתח לפני כ-4 חודשים, ובכך יושלמו 21 ק"מ חדשים שמצטרפים לכביש חוצה ישראל • כעת אפשר לנסוע מקריית אתא לבאר-שבע, לאורך 188 ק"מ, ללא רמזורים

דני שנבך  / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל חוצה ישראל חונך קטע כביש חדש אבל מודה שעוד כבישים לא ישחררו את הפקקים

הפקקים ("הלוואי שאפשר היה לפתור בלחיצת כפתור"), התאונות ("זה הכביש הבטיחותי ביותר בארץ לפי כל מדד") והאגרה ("משתמשי הדרך לא חייבים לעלות על הכביש, יש להם אופציה") • דני שנבך, מנכ"ל חברת חוצה ישראל, שחולשת על כמה מפרויקטי התחבורה הגדולים בארץ, חנך בשבוע שעבר את המקטע הצפוני החדש של כביש 6, וכן, הוא יודע שהדרך עוד ארוכה • ראיון בלעדי

המקטע הצפוני של כביש 6 מיקנעם למחלף תל קשיש ייפתח לתנועה ב-14 בנובמבר

אורך המקטע החדש שייפתח לתנועה הוא כ-5 ק"מ, והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם בעלת 3 נתיבים בכל כיוון, מעבר במחלף התלת-מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר ויאדוקט באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח

חיפה / צילום: תמר מצפי

פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת יוצא לדרך

חברת כביש חוצה ישראל פרסמה הבוקר מכרז לבחירת חברת ניהול לפרויקט הרכבת הקלה, שתחבר בין מטרופולין חיפה לבין הגוש העירוני נצרת-נצרת עילית • עלות הפרויקט נאמדת בכ-6 מיליארד שקל