חברה שניהלה במשך שנים תביעה על מיליונים נגד yes, הגישה סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם • גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האישה פנתה לביהמ"ש • אושרה תביעה ייצוגית נגד אל על
תביעות סרק ייצוגיות שעוסקות בהפרות של תקנות הגנת הצרכן נגד עסקים, הפכו בשנים האחרונות לתעשייה של ממש • במקרים רבים חברות יעדיפו להתפשר, פשוט כי ההליך יעלה להן יותר • בדיקת גלובס המבוססת על נתוני "תולעת המשפט" חושפת את התובעים הסדרתיים
ביהמ"ש קבע כי לחברה ישראלית קיים חוב של 942 אלף שקל לטובת חברה סינית, וחייב את בעל החברה לשלם אישית כ-250 אלף שקל ממנו • אישה רכשה תוכנה המסייעת בהכנת מסמכים משפטיים, והגישה תביעה ייצוגית בטענה להפרה של חוק הגנת הצרכן • 3 פסקי דין בשבוע
הייצוגית נדחתה גם בבג"ץ: קופות החולים יוכלו להמשיך לגבות דמי השתתפות עצמית מנפגעי תאונות דרכים
תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חנות ירקות שהציגה מחיר לפי סלסלות, ללא מחיר לק"ג, הסתיימה בהפיכת החלטה של ביהמ"ש המחוזי • מלון שיצר לעצמו "חוף פרטי" בכנרת ערער על צו פינוי של המשרד להגנת הסביבה - והפסיד • והאם צריך לשלול רישיון מחוקר פרטי שנחשד בעבירה פלילית? • 3 פסקי דין בשבוע, מדור חדש
נקבע כי נותני שירות מחויבים למסור הודעה נפרדת ועצמאית לפני סיום תקופת ההנחה - בנוסף להודעה במסרון, בחשבונית ובחוזה ההתקשרות. אם לא עשו כן - לא יוכלו להעלות את המחיר • בכך התקבל ערעורם של שני לקוחות שהגישו תביעה ייצוגית נגד סלקום ב-2018 • ההחלטה מציבה סטנדרט גבוה של חובת יידוע • השופט עופר גרוסקופף: "לעתים נדרש סעד מרחיק לכת כדי להבטיח ציות לחוקי הגנת הצרכן"
הרשות להגנת הצרכן פותחת את ההרשמה למאגר "אל תתקשרו אליי", שנועד למנוע ממשווקים בטלפון להתקשר ללקוחות שנרשמו אליו • החל מ-1 בינואר 2023, משווקים יידרשו לבדוק אם המספר אליו הם מחייגים מופיע במאגר, ומפירי החוק ייקנסו ביותר מ-46 אלף שקל
מתווכת שהחתימה לקוחות מבוגרים על הסכם הזמנת שירותי תיווך בעברית, אף שהם אינם דוברים את השפה, תבעה אותם לאחר שסירבו לשלם לה • אלא שבית המשפט קבע כי אם המתווך מגיע ללא הזמנה ניתן לבטל את העסקה לפי חוק הגנת הצרכן
המחוזי בת"א אישר לנהל תובענה ייצוגית נגד אתר הזמנת המלונות "אגודה", המשתייך לקבוצת בוקינג, לפי הדין הישראלי, ולא הסינגפורי כפי שנקבע בתנאי המשתמש • השופטת עמית-אניסמן: "תנאי מקפח בחוזה אחיד"
ערעור שהוגש לבית המשפט העליון גרם לפסיקה שקבעה: חברת תעופה שאין לה נציגות בישראל אינה כפופה לחוק הגנת הצרכן הישראלי • המשמעות: צרכנים שהזמינו טיסה ישירות מאתר איזי ג'ט, ריאנאייר או וויז אייר, למשל – לא יוכלו לבטל את העסקה בטווח של 14 ימים (ועד 7 ימים ממועד הטיסה)
תיקון לחוק הגנת הצרכן מבקש להציע לצרכן שתי חלופות: האחת זולה יותר שלא ניתנת לביטול והשנייה יקרה הניתנת לביטול • משרד האוצר, המשפטים והתיירות כבר הביעו תמיכתם בחוק
טורקיה היא היעד המוביל של הישראלים לחופשות הקיץ, אך עם אזהרת המסע שפרסם המל"ל, הציבור התחיל לשקול שנית אם לטוס לשם • "אנחנו מרגישים האטה משמעותית בהזמנות החדשות לטורקיה וגם לא מעט ביטולים לחודש הקרוב", אמרה שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס • בינתיים, יוון וקפריסין מרוויחות מהמצב
מאחורי החוק להסדרת הארנקים הדיגיטליים מסתתר מאבק על תנאי השימוש בתווי השי, כמו מתי לקוח יוכל לקבל החזר על מוצר שלא הגיע או על חיוב בטעות • מנפיקות תווי השי המובילות מפעילות לחץ בכנסת כדי להמשיך לפטור אותן מכללי הגנת הצרכן
לפי עמדת היועמ"ש והרשות להגנת הצרכן, הסדר הפשרה המוצע בייצוגית נגד סמסונג מקבע התנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם הוראות הדין, כאשר לחברות ניתנת רשות לגבות תשלום גם במסגרת שנת האחריות הראשונה, ולכן מדובר באי-עמידה בחוק הגנת הצרכן
במשרד המשפטים בוחנים האם להחיל את חוק הגנת הצרכן על חברות בינלאומיות שאין להן נציגות בארץ • מהלך כזה עשוי גם לייקר את כרטיסי הטיסה שלהן, וגם לגרום להן לצאת מהשוק המקומי ולפגוע בתחרות • והחברות הישראליות? הן טוענות לאפליה - ומחכות לשינוי
הגיעה העת להפריט את המועצה הישראלית לצרכנות ולהעמיד את משאביה הרבים לניהול באמצעות גוף מאחד המגזרים האחרים: המגזר העסקי, המגזר השלישי (עמותות) או המגזר הרביעי (עסקים חברתיים)
טיוטה של הרשות להגנת הצרכן: המלצות שלא ניתן בהן גילוי שהמוצרים הוענקו בחינם, צפויות לקנסות שיכולים להגיע למיליוני שקלים
היועמ"ש הודיע על התייצבותו להליך אישור תובענה ייצוגית נגד שורת חברות בגין פרסום סמוי באמצעות ידוענים ומשפיעי רשת באינסטגרם • בתובענה נטען כי החברות שמשתמשות בידוענים באינסטגרם כדי לשווק את מרכולתן מפרות את חוק הגנת הצרכן בכך שאינן מציינות בפירוש כי מדובר בפרסומת מטעמן
הפסיקה ניתנה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד איזי ג'ט לפני כחמש שנים • בתביעה נטען כי החברה מפרה את החוק הישראלי כשאינה משיבה לצרכנים את כספם במקרה של ביטול • בתביעה העריכו את סכום הנזק במיליוני דולרים
ביהמ"ש קבע כי גם הטבה שניתנת ע"י נציג השירות ואינה חלק מהתוכנית המקורית של המבצע אליו הצטרף הלקוח, מחייבת משלוח הודעה ללקוח בסמוך למועד פקיעתה