מכירת חלקה בפרויקט כבישי אגרה בטקסס תניב לחברה תזרים חופשי של 1.32 מיליארד שקל – 75 מיליון שקל מעל הרף העליון של התחזית • איגרות החוב של שיכון ובינוי נסחרו היום בעליות חדות של עד כ-2%
משתמשים רבים בכביש האגרה מתלוננים על חובות שתפחו משקלים בודדים לאלפים, והתחום כבר הגיע למקום השני בשיעור התיקים בהוצאה לפועל • יש התולים זאת באופי הסכם הזכייניות מול המדינה, שמביא אותן להסתמך לא רק על אגרה, אלא גם על "ניפוח" שלה בריביות • חברת כביש חוצה צפון: "לחברה אין אינטרס כלכלי לפתיחת הליכי גבייה, ממליצים להירשם כמנויים"; חברת דרך ארץ: "פועלים עפ"י חוק ותנאי הזיכיון"
הממשלה אישרה את הארכת כביש האגרה צפונה עד מחלף בית העמק - פרויקט של 3 מיליארד שקל שיכול להקל על יישובי הגליל המערבי, ולפי ההבטחות לקצר את זמני הנסיעה בכבישים מקבילים • אבל גם התומכים מסכימים: ללא מדיניות תחבורתית בת–קיימא עלולה לחול החמרה
כחלק מתוכנית החומש בכבישים, אישרה הממשלה סלילת כביש מהיר צפונה באורך של כ-22 ק"מ, והקמת שלושה מחלפים חדשים • לפי התוכנית, עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת ל-2028
חברת הנדל"ן והתשתיות קיבלה הצעה לרכישת זכויותיה (21.6%) בפרויקט כבישי אגרה בטקסס לפי שווי כולל של קרוב ל-2 מיליארד דולר • "אם החברה תחליט להיענות להצעה, היא עשויה לרשום רווח מהותי בדוחותיה"
נחתם הסכם הארכת זיכיון בין הממשלה וחברת דרך ארץ, המפעילה את כביש 6 • תמורת שלוש שנים נוספות, החברה תבנה נתיב תחבורה ציבורית ורב-תפוסה • עדיין אין פתרונות אכיפה, וספק אם הפרויקט יפחית עומסים, על אף ההצהרות
חברת "6 חוצה צפון" גבתה דמי שימוש מנוסעים שכלל לא עשו שימוש בכביש האגרה • בשנה וחצי האחרונה, לאחר תלונות בעלי הרכבים, ביטלה החברה 52 אלף חובות, אך ניתן להעריך כי רבים כלל לא יודעים שהם חויבו בטעות
חדר תפעול של מקטע סומך בכביש עלה הלילה באש, ובשל כך נסגרו מנהרות רכסים ואיבטין לתנועה, והבוקר נרשמו באזור עומסים • טרם ידוע מתי המנהרות ייפתחו • חברת חוצה צפון הגישה תלונה במשטרה
ועדת הכלכלה היוצאת בחנה אפשרות להטיל את עלות הפיצוי לנהגים על המדינה וקיבלה באחרונה אומדן בנושא, אולם טרם התקבלה החלטה • ניסיונות להעביר חוק שיחייב את הזכיינית בפיצוי - נבלמו
שיכון ובינוי מחזיקה ב-21.6% מהזכויות בחברת הזכיין והמפעיל ו-50% מהזכויות בקבלן ההקמה • אלון רווה, מנכ"ל חטיבת הזכיינות בשיכון ובינוי: "הפרויקט מהווה פריצת דרך משמעותית שלנו לשוק האמריקאי"
היציאה ממשבר הקורונה החזירה את הפקקים לחיינו • כביש האגרה 6 חוצה צפון מאפשר לנוהגים לצפון הארץ ובחזרה למרכז להימנע מעומס מיותר ואף לחסוך בעלויות והוצאות תפעול הרכב לחברות
המציאות הנוכחית מחייבת בעלי עסקים לבחון היטב כל הוצאה קטנה כגדולה • זה הזמן לעבור על החשבוניות ולחפש אלטרנטיבות משתלמות כלכלית לתפעול שוטף של העסק
משבר הקורונה הפך לשגרת קורונה, וזה הזמן: לצמצם בהוצאות צי הרכב וליזום מהלכים שיוכלו לחסוך לכם כסף רב בהמשך הדרך
צפויה לרשום ברבעון הרביעי הפסד של כ-20 מיליון דולר עקב גידול בעלויות ההקמה של פרויקט סלילת כביש האגרה בטקסס
שר התחבורה החליט להעלות הילוך בעבודות על פיתוח הרכבת, וזו הזדמנות מצוינת לנצל את הכאוס שייווצר כדי לקדם מספר פתרונות תחבורתיים נוספים במטרופולין • דעה
החברה הודיעה כי השותפות הקבלנית המקימה את כבישי האגרה, שבה מחזיקה שו"ב 21.6%, הודיעה לה כי העיכוב נגרם "מגורמים שונים שחלקם אינם בשליטת החברה, ובכלל כך מספר אירועי מזג אוויר"
במסגרת תוכנית אגרת הגודש ישלמו הנהגים אגרה כדי לנסוע במנהטן מדרום לרחוב 60 • אך תעריפי הגודש לא יהפכו רק את הנהיגה בניו יורק סיטי ליקרה יותר - לפי מחקרים, הם יכולים גם להעלות את מחירי הנדל"ן למגורים באזור התמחור הספציפי
תמיכתם של מחזיקי שלוש סדרות האג"ח תאפשר את מכירת החזקות אפריקה ישראל לידי דור אלון • עם זאת, הודעת אישור נוספת שקיבלה קרן קיסטון לרכישת החזקות קבוצת אלון בחברת המפעיל, מקרבת אפשרות שגם היא תזכה לנתח בחברה
המקטע החדש שייפתח מחר, באורך 16 ק"מ, מצטרף למקטע מיקנעם לתל-קשיש שנפתח לפני כ-4 חודשים, ובכך יושלמו 21 ק"מ חדשים שמצטרפים לכביש חוצה ישראל • כעת אפשר לנסוע מקריית אתא לבאר-שבע, לאורך 188 ק"מ, ללא רמזורים
האם הקנסות המוטלים על הנהגים שהפרו את התקנות בנסיעה בכבישי אגרה הם מופרזים? ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בנושא ■ ח"כ איתן כבל: "המדינה צריכה לשנות את מערכת יחסיה עם הכביש"