גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לפ"מ

לשכת הפרסום הממשלתית

עוד כתבות

אביב אלוש במערך ההסברה הלאומי / צילום: צילום מסך מערוץ היוטיוב של לפ''מ

משרד ראש הממשלה אחראי להוצאה הגבוהה ביותר על פרסום: 4.2 מיליון שקל

מנתוני חברת יפעת עולה כי ההשקעה של לשכת הפרסום הממשלתית מפרוץ המלחמה עומדת על כ-22 מיליון שקל, ובשליש הראשון של נובמבר מדובר בסכום כמעט כפול מזה של ספטמבר • יותר מ־20 גופים ומוסדות מדינה עלו החודש בקמפיינים

פרסומת לחופשה בירושלים למגזר הכללי / צילום: לפ''מ - צילום מסך מתוך יוטיוב

בלעדי לשכת הפרסום הממשלתית רושמת שנת שיא, אבל לא כולם נהנים מההשקעה

לפי מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בשנת 2022 השקיעה לפ"מ - האמונה על פרסום קמפיינים ומודעות למשרדי הממשלה ולגופים ציבוריים - 245 מיליון שקל • מפילוח הנתונים עולה כי החברה הערבית והחרדית קיבלו פחות מחלקן היחסי באוכלוסייה

רשתות חברתיות / אילוסטרציה: Shutterstock

אינסטגרם מנצחת את טיקטוק: כך נראית צריכת המדיה בחברה הערבית

בשנים האחרונות עלה מספר הגולשים באינטרנט מקרב החברה הערבית, אולם נרשמת ירידה בתדירות הגלישה ברמה היומית • גם בטלוויזיה נרשמת מגמה דומה: מספר הצופים עלה, אך הם נמצאים מול המסך פחות דקות • הרדיו מתחזק בשיעור נמוך, והמקומונים רושמים ירידה משמעותית

שלמה קרעי, הליכוד / צילום: אמיל סלמן-הארץ

האם המדינה חייבת להוציא מאות מיליונים בשנה על מודעות בעיתונים?

כמה כסף יכול לחסוך למדינה חוק שיעביר "פרסומי חובה" לאינטרנט? בדקנו • המשרוקית של גלובס

מוריה שלום / צילום: אריק סולטן

בלעדי ועדת האיתור בחרה: זו המנהלת החדשה של לשכת הפרסום הממשלתית

מוריה שלום, מנהלת העיתון "מקור ראשון", תמונה למנהלת לפ"מ הבאה • ההחלטה, שהתקבלה לאחר שוועדת האיתור ערכה סדרת ראיונות עם מספר מועמדים, תובא לאישור הממשלה באחת הישיבות הקרובות

בועז סטמבלר / צילום: לפ''מ

בלעדי מה מתרחש מאחורי הקלעים של המכרז לבחירת מנכ"ל לפ"מ?

המתמודדים מתלוננים על הליך משפיל, ובממשלה מתארים "משיכות חבל" בין שני מועמדים עיקריים שכל אחד מהם נדחף ע"י אגף אחר • ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל חדש ללשכת הפרסום הממשלתית העבירה לרה"מ בנט המלצה לשתי מועמדות אחרונות

קמפיין של לפ''מ עם דודו ארז / צילום: צילום מסך

האם המדינה משקיעה מספיק בפרסום למגזרים?

דפוסי צריכת המדיה השתנו בשנים האחרונות, אך התקציב שמשקיעה לשכת הפרסום הממשלתית במגזרים השונים נותר נמוך - כך עולה מנתוני מכון המחקר של הכנסת, שהזמינה ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי • הקורונה הגדילה את ההשקעה רק במעט

בועז סטמבלר / צילום: לפ''מ

מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית בועז סטמבלר פורש מתפקידו

סטמבלר הודיע למנכ"ל משרד רה"מ כי החליט שלא לממש את האופציה לקדנציה נוספת • בתקופה הקרובה צפויה לקום ועדת איתור שתבחר את המנכ"ל החדש

אולפן ערוץ 20 / צילום: איל יצהר

בלעדי משבר זמני? לפ"מ הפסיקה לפרסם בערוץ 20

בערוץ 20 רומזים כי העלאת המחיר היא תירוץ בלבד, וכי מאחורי ההקפאה מסתתרים מניעים זרים; ואילו בלפ"מ טוענים כי הערוץ העלה את מחירי הפרסום מבלי שעדכן את אותם ומבלי לנהל על כך דיון מסחרי

שחר בן מאיר/ צילום: יונתן בלום

לפ"מ פועלת לגיבוש כללי גילוי נאות ביחס לתוכן שיווקי ופרסום סמוי

ההודעה ניתנה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, שביקש להורות ליועמ"ש וללפ"מ להסביר מדוע לא יורו לכלל משרדי הממשלה ולגורמים ממשלתיים נוספים שלא להתקשר עם כל גורם תקשורתי בעסקאות תוכן שיווקי

הפרסומת של ועדת הבחירות המרכזית. מנגישים גם מסר יבש / צילום: לפ"מ

ברוח הבחירות והמלחמה בקורונה: לפ"מ מעבירה מסרים בהצלחה

הפרסומת של ועדת הבחירות המרכזית היא הזכורה ביותר בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של yes+ עדיין אהודה • פסח בפתח, ורק שתי פרסומות ברוח החג נכנסו לדירוג

יולי אדלשטיין + בנימין נתניהו מתחם חיסוני קורונה קופת חולים לאומית אשדוד / צילום: אבי רוקח ידיעות אחרונות

משרד הבריאות משקיע חצי מיליון שקל בקמפיין משפיענים המעודד צעירים להתחסן

כמו כל הקמפיינים של משרד הבריאות, גם קמפיין המשפיענים נוצר ע"י לפ"מ, אולם המשרד לא פנה ישירות לסלבריטאים, אלא התקשר עם שתי סוכנויות משפיענים שגייסו כ-100 איש

חרדי תושב בני ברק עם מסכת פנים סוחב עגלת קניות  / צילום: Oded Balilty, AP

עתירה לבג"ץ: "הפרסום הממשלתי למגזר החרדי חסר, מוגבל ובלתי מונגש"

יו"ר פורום הערים החרדיות מבקש כי המדינה תנמק מדוע תקציבי הפרסום הממשלתיים אינם מוקצים באופן שוויוני בהתאם לחלקו היחסי של כל אחד מהמגזרים תוך בחירת המדיה האפקטיבית והרלוונטית למגזר • "הפרסום הממשלתי למגזר החרדי מביא לפערים קשים של מידע לציבור זה אשר מובילים אף לסיכון חייו"

ביטוח, בריאות: 9 מיליון והקורונה כובשות את טבלת הפרסומות

הפרסומת של משרד הבריאות באמצעות לפ"מ היא הזכורה ביותר • 9 מיליון - האהובה • הקמפיין של Quik - סופרמרקט אונליין הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית

הפרסומת של משרד הבריאות להגברת השימוש במסכות / צילום: משרד הבריאות

בריאות מעל לכל: פרסומות הקורונה כובשות את ראשות הטבלה

גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין של משרד הבריאות הוא הזכיר ביותר וגם המושקע ביותר תקציבית • פרסומת פריגת - האהובה ביותר

קטורזה והבוזגלוס כובשים את צמרת הפרסומות הזכורות והאהובות

אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה: "הפרסומת לבזק אינטרנט בכיכובם של גידי גוב ומשפחת בוזגלו מציגה שיעורי זכירה הגבוהים ב-81% מהממוצע" • הפרסומת של משרד הבריאות לחבישת מסכות - האהודה ביותר

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

למרות עצירת התיירות הנכנסת, בלפ"מ האריכו את האופציה לפרסום בגוגל ופייסבוק בחו"ל

לאחרונה מימשה לשכת הפרסום הממשלתית את האופציה להארכת ההתקשרות עם חברות הדיגיטל מייפל ופודיום שנותנות את שירותי ניהול הקמפיינים בחו"ל • אלא שבחודשים האחרונים אין קמפיינים של לפ"מ לחו"ל

מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר / צילום: לפ"ם

משרד התיירות עלה בקמפיין לנופש בישראל; מדוע בלפ"מ מיהרו לעצור אותו?

וגם: לוויה בשידור חי, על מסכות והסחות, מצנח הזהב וחדשות טובות • השיחה

מתוך קמפיין ההסברה של משרד הבריאות על הדבקה בתקופת הקורונה / צילום: לפ"ם

שיהיה להן לבריאות: פרסומות הקורונה ממשיכות לככב

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של משרד הבריאות "מפגשים הם סכנת חיים" עומדת בראש טבלת הפרסומות הזכורות והאהובות ביותר גם השבוע

בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, גלובס

300 מיליון שקל בשנה: האחריות על לשכת הפרסום הממשלתית חוזרת לנתניהו

עפ"י ההסכם הקואליציוני שנחתם אמש, האחריות על לשכת הפרסום הממשלתית תהיה תחת משרד רה"מ ולא תחת משרד התרבות • המשמעות: מאות מיליוני השקלים שאמורים לשמש לדברור פעולותיו של רה"מ יהיו נתונים למרותו הישירה של נתניהו