ההאטה בענף הספנות והתחרות הגוברת הציתו מאבק שבו כל נמל מנסה להשתחרר מכבלי הרגולציה - ובמקביל להקשות על המתחרים • התוכנית שגיבשו במשרדי התחבורה והאוצר, שקרובה לסיכום, מסדירה את ההקלות שיינתנו לכל נמל, ואת המגבלות החלות עליו
בממשלה ובענף הספנות קוראים להסיר את המגבלה הוותיקה על נמל מספנות ישראל ליבוא עד 5% מהסחורות, חרף טענות לשיקולים פוליטיים • המהלך צפוי להעמיק את השבר בנמל חיפה הסמוך
קבוצת אדאני־גדות אומנם ביקשה ארכה לסגירה הפיננסית של עסקת הענק, אך מנכ"ל גדות טוען כי "הבקשה טכנית, ונובעת מהתקופה של חודשי הקיץ והחגים; בפרויקטים גדולים הסגירה הפיננסית לוקחת חודשים" • אם העסקה תיפול - צפויה מספנות ישראל לחזור לתמונה
החברה צמחה בארבעת מגזרי פעילותה - מספנה, נמלים, יבוא ושיווק מלט והובלה ימית • מאז שהצטרפה לבורסה לני"ע לפני כשנה וחצי, השלימה מניית מספנות ישראל התקדמות של 54%, ושווייה מגיע לכ-2.6 מיליארד שקל
החברה הבת סימנט רוכשת פעילות מחברת קשת פרימה, העוסקת בתחום הדבקים והאבקות לבנייה • ההכנסות של הפעילות הנרכשת הסתכמו בשנת 2021 בכ-204 מיליון שקל
לפני כארבע שנים ביטל קצב הנפקה מתוכננת של פעילותו הביטחונית, וכעת הוא בוחן את הנפקתה מחדש – כך נודע לגלובס • לפני כשנה וחצי הונפקה בבורסה חברת מספנות ישראל שבה מחזיק קצב, הנסחרת כיום בשווי של כ-2 מיליארד שקל
קבוצת גולד בונד, המחזיקה במספנות ישראל, הודיעה למשקיעים כי ככל הנראה "גורם זר חדר למערכות המחשוב והמידע של החברה ופועל לשבש את הפעלת מערכותיה" • על פי הערכות, מדובר בקבוצת האקרים איראנית שפרסמה חלק מהמידע הגנוב באתרה
החברה שהתמודדה במכרז שמקיימת רשות החברות להפרטת נמל חיפה יחד עם חברת מספנות ישראל שבשליטת שלומי פוגל הודיעה על פרישתה מההליך, לאחר שהובהר לה על ידי הרשויות כי היא לא תוכל להיות בעלת השליטה בנמל מסיבות ביטחוניות • במספנות ישראל שוקלים לרוץ לבד במכרז
חברת הספנות דיווחה על זינוק של 41% ברווח הנקי, שהסתכם ב-26.2 מיליון שקל • ההכנסות הרבעוניות עלו בקרוב ל-14% ועמדו על 234.6 מיליון שקל
רוכשת את החזקותיו של השותף בחברות סימנט ואיסקו תמורת כ-70 מיליון שקל • אשתקד היוותה פעילות המלט הרווחית יותר ממחצית מהכנסותיה של מספנות ישראל
הכנסות החברה זינקו ב-53.6% והסתכמו ב-253 מיליון שקל, כאשר מגזר המלט אחראי לכ-41% מההכנסות • עם זאת, דווקא מגזר זה רושם את שיעור הרווחיות הנמוך ביותר מבין ארבעת תחומי הפעילות של החברה
מנכ"ל נמל מספנות ישראל פנה למנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י) ולראש רשות הספנות בבקשה להפעיל את רציף הדלקים העתידי בנמל המפרץ החדש בחיפה • זאת כדי לאפשר לפרוק בו אוניות מטען ולהוריד משמעותית את התור בנמלי ישראל
במכתב ששלחו נציגי החברה בימים האחרונים לרשות החברות נטען כי בחדר המידע למשתתפי המכרז, חלק מהאינפורמציה חסומה עבורם • לפי הערכות הסיבה לכך היא ששותפתם, חברת מספנות ישראל, היא מתחרה של נמל חיפה וקיים חשש שהיא תיחשף למידע שיפגע בתחרות
למרות שהניבה למשקיעים תשואה דלה מההנפקה אשתקד, מציגה מספנות ישראל הזמנות בהיקף של מאות מיליוני שקלים לבניית כלי שיט לצד גידול מרשים בהכנסותיה מיבוא מלט • המנכ"ל: "האוניות שלנו נהנות מעליית מחירי ההובלה וההערכה שלי היא שהמחירים יישארו למעלה לפחות שנה וחצי"
מנהל הרכש של משרד הביטחון הודיע כי ירכוש ארבע ספינות שלדג סימן 5 • הספינות יצטרפו לצי ספינות הביטחון של זרוע הים • היקף העסקה מוערך ב-100 מיליון שקל
רשות התחרות פרסמה חוות-דעת בנוגע להשתתפות מספר חברות בהליך המכרזי למכירת נמל חיפה, ממנה עולה כי במקרה שמספנות ישראל תזכה במכרז, היא תיאלץ לוותר על הנמל שהיא מפעילה כיום לצד נמל חיפה • במספנות ישראל הודיעו כי בשלב זה בכוונתם להמשיך ולהתמודד במכרז
מדובר בצעד נוסף של החברה המערער על הדומיננטיות של השחקניות הוותיקות בתחום - החברות אורבונד וטמבור • המפעל החדש יעסיק כ-100 עובדים וצפוי להתחיל לפעול כבר בשנת 2023
הממונה על התחרות שוקלת לחייב את החברה להסכים למכירת הנמל הפרטי אם תזכה במכרז • קבוצת מספנות ישראל ושותפתה, DP-World מדובאי, נחשבת לאחת מארבע המתמודדות המובילות בהליך המכרזי להפרטת נמל חיפה שמנהלת המדינה
ארבע שנים אחרי שהחלה ביבוא מלט לישראל, קבוצת מספנות ישראל מכריזה על כוונתה להפוך לשחקן בינלאומי בתחום הובלת המלט הימית
מספנות ישראל תספק את כלי השיט במהלך תקופה של כ-3 וחצי שנים, על פי אבני דרך שנקבעו בין הצדדים • ההסכם כפוף להשלמת תהליכים רגולטוריים במדינה האסייתית