יבוא מקביל של המשקה שוופס לישראל הוא חוקי – כך קבע השבוע בית משפט המחוזי מרכז • בית המשפט קבע כי העובדה שיפאורה-תבורי מייצרת את משקאות השוופס בישראל ומחזיקה בבעלות על סימן המסחר, אינה הופכת את היבוא של המשקה לבלתי חוקי
לדברי חברת בן שלוש יבוא ויצוא המייבאת משקאות שוופס מאוקראינה, יפאורה מנסה למנוע יבוא מקביל בטענה כי סימן המסחר בבעלותה • יפאורה: "בית המשפט יקבע האם הוא מגן על רכוש של חברות או שרכושן הפקר"
ל"גלובס" נודע כי הסכסוך בין יפאורה-תבורי ושופרסל החל לפני כמה חודשים, כשהמשקה המוגז קריסטל, המיוצר ע"י יפאורה ונחשב לפופולרי במיוחד בקרב האוכלוסייה החרדית, נעלם מהמדפים ברשת "יש חסד" • בשבוע האחרון עלה הסכסוך מדרגה, וכל מוצרי יפאורה-תבורי, שנחשבת למובילת שוק במגזר, הוסרו ממדפי הרשת
גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת המושקעת ביותר השבוע הייתה של שוופס באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, בעלות של 462 אלף שקל
עם זאת, ערכי הסוכר במותגיה הפופולריים של יפאורה עדיין גבוהים ■ בעבר השיקה החברה קולה על בסיס סטיביה, אך המוצר לא הצליח וירד מהמדפים בתוך פחות משנה
שוופס הצליחה להעמיק את האסטרטגיה שלה לרגע מעורר הזדהות אחד בתחום שהמפרסמים בדרך-כלל נמנעים ממנו ■ סמנכ"לית השיווק של יפאורה תבורי: "עשרות אנשים תייגו את חבריהם עם מסרים בסגנון של 'תראה, זה בדיוק אתה/אני'"