השיווק הדיגיטלי יתאפיין ב-2024 בשלוש מגמות מרכזיות: היפר־פרסונליזציה הודות להעמקת המידע על הצרכנים, צ'טבוט AI שיכיר אותם יותר מהנציג האנושי ותוכניות נאמנות משוכללות
שוק יוצרי התוכן מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה, ולפי גולדמן זאקס, עד 2027 הוא צפוי להכפיל את עצמו • רבים מיוצרי התוכן לא עובדים עם מותגים, וסקר חדש של ארטליסט הישראלית מגלה מה ישנה את דעתם, ועד כמה חשוב להם החופש היצירתי
הגדלת המעורבות הרגשית של הצרכנים היא אחד האתגרים הגדולים בשיווק • בשנה הקרובה צפוי חיבור הדוק יותר בין הטכנולוגיות החדשות למאמצים האסטרטגיים, אך חשוב לא לפגוע באנושיות ובאותנטיות של המסר
מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מתמודדים מותגים עם שאלות על התנהלות נכונה ברשתות החברתיות, עבודה עם יוצרי תוכן ובניית התקציב השיווקי • לי מלאך, בעלת סוכנות הסושיאל לימה, מציעה להם כללי עשה ואל תעשה, ומשרטטת את המגמות שיובילו בשנה הקרובה
חוויית השיעמום זוכה לתשומת-לב גוברת בשנים האחרונות • לצד הסכנות שבו הוא מציג הזדמנות כרגש שיכול להניע את הצרכנים לפעולה - ויש לכך יש השלכות על האסטרטגיה השיווקית • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
דוח חדש של סוכנות השיווק רזורפיש מגלה מהן ההעדפות של הדור הבא שיחזיק את הארנק ביד • האלפא'ז הם ערכיים אפילו יותר מבני דור ה־Z, מעדיפים את אותם מותגים כמו ההורים שלהם, נמצאים בעיקר ביוטיוב ורואים בגיימינג כלי לבניית עולמות חדשים
מענקיות אופנה, דרך חברות קוסמטיקה ועד לרשתות מזון - טיקטוק מכתיבה את הטרנדים עבור מותגים רבים בארה"ב וכבר הפכה ל"קבוצת מיקוד של מיליארד איש" • כך, במרדף אחר הצרכנים הצעירים, תהליכים של חודשים נדחסים לימים, וכולם חוששים למצמץ
טל גוילי לקנר, מנכ"לית חברת המיתוג והייעוץ האסטרטגי Designit TLV, משכללת את הצעות הערך של ארגונים כמו שופרסל, yes ואל על - וגם של מתחרים כמו בנק לאומי • "אנחנו מתעסקים עם תחרות מאוד צפופה, אבל שומרים על חומות סיניות", היא מסבירה בראיון לגלובס. "הרעיון הוא להפוך מוצר או שירות קיים ליותר חכם, חד ונכון"
החברה שנוסדה בסין כקמעונאית זולה לאופנה מהירה, ממצבת את עצמה מחדש כמקור למוצרים מכל הסוגים • את הפעילות הזאת השיקה SHEIN במקסיקו, ברזיל וארה"ב - ובהמשך גם באירופה • במקביל, נכנסת החברה לתחרות ישירה מול ענקיות המסחר המקוון
חברת התוכנה AutoDS פועלת בתחום הצומח של הדרופ שיפינג, בזירות מסחר כמו איביי, שופיפיי ופייסבוק • עם מכירות של 150 מיליון דולר בשנה, לאחרונה רכשו המייסדים את המתחרים
שוק המשפיענים הגלובלי גדל בהתמדה ונאמד השנה ב־21 מיליארד דולר, אבל לא מעט מותגים מתלוננים על המחיר שלא מצדיק את עצמו • שתי שחקניות ישראליות שפועלות גם בעולם, לידרס ו־Humanz, משיקות כעת שני מהלכים שנועדו להגדיל את הוודאות ואת השקיפות בענף
חברת התוכנה סיילספורס מכניסה בימים אלה לשימוש את איינשטיין GPT - כלי בינה מלאכותית שמטרתו לסייע לחברות להגביר את האפקטיביות והפרודוקטיביות מול צרכנים • בשלב זה הכלי זמין רק באנגלית, אך בחברה מבטיחים שעד סוף השנה תושק גרסה בעברית
חנה רדו מקימה סוכנות שתעניק שירותי עיצוב ושיווק דיגיטלי, פיתוח אתרים, הטמעת סיילספורס והטמעת תוכנות ניהול לקוחות בערבית • לפי רדו, הסוכנות תענה על האתגר התרבותי והשפתי עמו מתמודדים עסקים שמעוניינים להתרחב ולפעול גם בחברה הערבית • אירועים ומינויים
שיווק באמצעות משפיעני רשת לא נעצר אצל המותגים, אלא מגיע גם לעולמות ה־B2B • אלא שרוב החברות מסתמכות על עקרונות שנכונים לתחומי הצרכנות, ואינם מתאימים לזירה הטכנולוגית • כאן חשובות המומחיות והיכולת לשכנע את האקוסיסטם שלתוכן יש ערך אמיתי
עולם שיווק המשפיענים מוערך ביותר מ־16 מיליארד דולר בשנה ונמצא במגמת עלייה - אך לא בהכרח על חשבון הפרסום המסורתי • סקר חדש שערכה ארטליסט הישראלית מצביע על גידול בשיעור הצעירים שמרוויחים יותר מ־100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי
שיעור התגובה של לקוחות להצעות שיווק הוא 0.5% ואף פחות מזה • מודל שיצליח לצפות מראש אילו מוצרים ושירותים ירצה לרכוש כל לקוח, יגדיל את התשואה הכספית • אלא שבניית מודל חיזוי כזה היא תהליך מורכב, שכן המשתנים בו הם רבים. איך בכל זאת אפשר לשפר אותו? • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
הטכנולוגיה שפיתחה טריגו מאפשרת לערוך קניות בלי לסרוק שום מוצר ובלי לעבור באף קופה • בראיון לגלובס מספר המייסד מיכאל גבאי איך נולד שיתוף־הפעולה עם טסקו, איזו עצה נתן לו ריצ'י האנטר מנכ"ל שופרסל לשעבר, ולמה העגלות החכמות לא מהוות תחרות
חברות חדשות-ישנות ירחיבו את הנתח שלהן בשוק הפרסום, בינה מלאכותית יצרנית תתפוס תפקיד משמעותי, המטאוורס יקרום עור וגידים, המשפיענים ירחיבו את פעילותם, והטיקטוק יאבד ממעמדו • השנה הדיגיטלית הקרובה תהיה יותר סוערת ומטלטלת, ורצוי להיערך אליה נכון
מה הסכום המינימלי להשקעה במיתוג ברשתות החברתיות, איפה מומלץ לכם להשקיע את הכסף, האם יש הבדל בין עסקים שונים, ומתי תראו תוצאות להשקעה שלכם? • המומחים מסבירים
ריצ'רד ג'קסון, מנכ"ל החברה הגלובלית Voxburner, פיתח התמחות בשיווק לבני דור ה־Z שבמידה רבה יהיו אחראים לעתיד הכלכלה העולמית • הוא מאפיין אותם כצעירים בטוחים בעצמם, שמעדיפים להיות חלק מקהילה מאשר לעקוב אחרי משפיענים, רוצים להניע שינויים ומאמינים בערכים - כל זמן שזה לא יקר מדי