מניות התקשורת משכו את המעו"ף לעליות; בזק טיפסה 6%

יוון: סקרים מראים על התחזקות המפלגות התומכות בצנע ובהישארות בגוש האירו ■ החוזים בוול סטריט עולים בכ-1% - היום לא יתקיים מסחר ■ הערב: החלטת ריבית בנק ישראל

בורסת ת"א נעלה היום (ב') את המסחר בעליות שערים לאור חדשות מעודדות באירופה שמרימות את שוקי חו"ל. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזיכרון בארה"ב, אולם המסחר בחוזים העתידיים על מדדי המניות מתקיים כסדרו והחוזים עולים בכ-1%. לאחר הסגירה יפרסם אחה"צ בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש יוני. מחזור המסחר היום בשוק הסתכם ב-721 מיליון שקל.

היום לאחר הסגירה יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש יוני, כאשר ההערכה הרווחת בשוק ההון היא כי בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה ברמה של 2.5%. עם זאת, מעניין יהיה לראות האם בבנק ישראל יכריזו על צעדים חדשים בשוק המשכנתאות לאחר שבשתי החלטות הריבית האחרונות דנו חברי הנהלת הבנק להטיל מגבלות חדשות נוכח העלייה המתמשכת בסעיף הדיור במדד המחירים לצרכן. כמו כן צפוי בנק ישראל להתייחס בהודעת הריבית למצב הכלכלי בישראל ובעולם.

מלבד החלטת הריבית יפורסמו השבוע מספר נתוני מאקרו חשובים בישראל, בעיקר בתחום הנדל"ן. ביום ג' יפורסמו נתוני הביקושים ומכירות דירות חדשות בחודש אפריל. ביום ד' יפורסמו נתוני המכירות בכרטיסי אשראי בחודש אפריל, שיש בהם כדי להעיד על הצריכה הפרטית. יום לאחר מכן יפורסמו נתוני התחלות הבנייה לרבעון הראשון של השנה.

שבוע עמוס בשווקים

גם בארה"ב צפוי שבוע עמוס, כשמעל לכל ניצבים נתוני התעסוקה החשובים שיפורסמו ביום ו'. הצפי בוול סטריט הוא ליצירת 160 אלף משרות חדשות בחודש מאי, אולם בחודשיים האחרונים הנתון אכזב באופן משמעותי כך שאם גם הפעם תירשם אכזבה מהותית - הציפיות להתערבות של הפדרל ריזרב צפויות לעלות. הבנק המרכזי האמריקני לא פוסל אפשרות של QE3, כלומר השקת תוכנית נוספת של רכישת אג"ח. הפעם, מעריכים בשווקים, יתמקד הפד ברכישת אג"ח משכנתאות בהיקף של כחצי טריליון דולר.

נתוני המאקרו אמנם ישפיעו על המסחר, אך המשקיעים ימשיכו לעקוב כל הזמן אחר ההתפתחויות באירופה. במהלך הסופ"ש דיווחו כלי התקשורת בחו"ל כי גרמניה שוקלת לראשונה פשרה בעניין האירו-בונדס, אותן אג"ח כלל-אירופיות שהשווקים מקדמים בברכה. זאת, בעוד גרמניה ניצבת תחת לחץ מצד צרפת ומדינות אחרות באירופה להסכים למהלך כדי להוריד את עלויות גיוסי ההון של מדינות אירופה. במקביל, חדשות קצת טובות הגיעו מיוון, שם סקרים ראשונים לקראת הבחירות מצביעים על התחזקות של המפלגה התומכת בתוכניות הצנע ובהישארות בגוש האירו.

"אני מתקשה לראות כיצד ייושם הקמתו של מנגנון האירו-בונדס לאור העובדה שאין האחדה של המדיניות הפיסקלית בגוש", סבור עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות. "מניות התקשורת מתקנות היום לאחר הירידות החדות. אנו עדיין סבורים שרמת הסיכון בחברות התקשורת ובחברות הקשורות אליהן היא גבוהה למדי".

"בטווח הקרוב צפוי המסחר להתנהל בעיקר בהשפעת ההתפתחויות באירופה וביוון בפרט", כתבו כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שפרסמו. "מבחינה מקומית, המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים, כשגם לעונת הדוחות תהיה השפעה פרטנית".

נבלמת המפולת במניות התקשורת

אותם "מהלכים רגולטוריים" שהזכירו כלכלני לאומי נוגעים כמובן לרפורמות בשוק התקשורת שהפילו את מניות הענף בשבועיים האחרונים. בסוף השבוע נודע כי מנכ"ל פרטנר חיים רומנו הורה לספקי ציוד הקצה לקצץ 10% במחירים, כחלק מתוכנית התייעלות וצמצום הוצאות מצד החברה. היום עלו מניות התקשורת, כגון בזק , הוט וסלקום , לאחר המפולת שספגו בשבועיים האחרונים.

אסם דיווחה על תוצאותיה לרבעון. בשורה העליונה, הסתכמו מכירות אסם בכ-1.02 מיליארד שקל, גידול של 2.6% לעומת מכירות של 998 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הסתכם ברווח הנקי בכ-93.6 מיליון שקל, עלייה קלה של 0.7% לעומת רווח נקי של 93.02 מיליון שקל אשתקד.

שטראוס פרסמה גם היא את דוחותיה. בשורה התחתונה החברה מדווחת על עלייה של 4.1% ברווח הנקי לרמה של 57 מיליון שקל. נראה כי השפעות המחאה החברתית ומבצעי החגים לא ניכרות, שכן בשורה העליונה החברה מדווחת על גידול של 16.5% לרמה של 2.06 מיליארד שקל זאת לעומת 1.77 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסקטור התרופות, טבע המשיכה לבלוט לאחר שפרסמה תחזיות לשנת 2012, שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים בשוק. המניה חוזרת לת"א עם פער ארביטראז' שלילי של 2.1%.

בסקטור הגז-נפט, לאחר שדיווחה על קידוחים ללא תוצאות בבארות "אופק 1" ו"אופק 2" באזור לוד, דיווחה הלילה שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן כי היא נוטשת את באר הקידוח "אופק 1" ברישיון 381/אופק. הסיבה להחלטה, לפי הדיווח, הינן עדויות כי "לא נתגלו בבאר הידרוקרבונים ברי הפקה".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]