פרטנר לספקי ציוד הקצה: קצצו מיד 10% במחירים

לפרטנר התברר כי חלק ניכר מהספקים מכרו טלפונים במחירים זהים למחירי העלות של פרטנר, ומנכ"ל החברה הודיע לשורה של ספקיות טלפונים סלולריים על דרישה מיידית להפחתת המחירים ב-10% ■ תהליך הקיצוץ יימשך בשנה הקרובה

חברת פרטנר הודיע השבוע לשורה של ספקיות טלפונים סלולריים על דרישה מיידית להפחתת המחירים ב-10%. ההחלטה של מנכ"ל החברה, חיים רומנו, באה לאחר שלפרטנר התברר כי חלק ניכר מהספקים מכרו טלפונים במחירים זהים למחירי העלות של פרטנר.

הגילויים על מחירי ציוד הקצה הנמוכים, שנמכרים בשוק החופשי במחירים נמוכים ממחירי העלות של החברה, קוממה את פרטנר, ולכן החליטה החברה באופן גורף כי יבואני ציוד הקצה ייאלצו להוריד מחירים ב-10%, אחרת הם לא יוכלו להמשיך ולמכור טלפונים בחברה. כמובן שאפל היא יוצאת דופן, ובמקרה שלה לא ניתן לנקוט בסקציות נגדה, אבל חוץ ממנה כל הספקים ייאלצו לחתוך מחירים.

המהלך של קיצוץ בעלויות הוא חלק מתהליך מתמשך ואגרסיבי שמתבצע בחודשים האחרונים, ויימשך ביתר שאת בשנה הקרובה. בשיחות עם המפעילים הם אומרים כי הרפורמה בשוק הסלולרי לא תיפול רק על המפעילים, אלא יש לה השלכות גם על הספקים וגם הם ייאלצו לשלם את מחיר הירידה ברווחיות התעשייה. אי-אפשר שהמפעילים יפסידו מיליארדי שקלים ומצד שני הספקים יחגגו, אומרים בתעשייה.

נציין כי התהליך בפרטנר הוביל לקיצוץ של 80 מיליון שקל בהוצאות בשני הרבעונים האחרונים, וגם בסלקום נקט המנכ"ל החדש ניר שטרן מהלך דומה, עת הודיע לכל ספקי החברה על מהלך נרחב של קיצוץ ב-10% במחירים. גם בסלקום ניתן היה לראות קיצוץ של 80 מיליון שקל בהוצאות ברבעון האחרון.

התוצאות של חברות הסלולר ברבעון הראשון מביאים לידי ביטוי במלוא העוצמה את הירידה ברווחיות התעשייה בעקבות הרפורמות בשוק הסלולר, שהובילו להגברת התחרות באמצעות כניסת שחקנים חדשים שחתכו את מחירי הסלולר ל-100 שקל בחודש לחבילות הכול כלול.