שבוע מקוצר ועמוס בוול סטריט: נתוני התעסוקה במוקד

גרמניה לא פוסלת אירו-בונדס וביוון סקרים מחמיאים למפלגה התומכת בצנע ■ ביום ו': נתוני התעסוקה החשובים ■ פייסבוק נפלה ב-16% מההנפקה, רוזטה ג'נומיקס צללה 19% ביום ו' ■ ביום ב' אין מסחר בוול סטריט בשל יום הזיכרון בארה"ב

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחרתיים (ג') בהמתנה לחדשות מכיוון אירופה, ובתקווה כי גם השבוע הקרוב יחלוף ללא טלטלות מיוחדות ביבשת מוכת החובות. המשקיעים בארה"ב ימתינו בדריכות גם לפרסום דוח התעסוקה לחודש מאי, ביום ו' הקרוב. נציין כי שבוע המסחר ייארך 4 ימים בלבד, לאור אירועי יום הזיכרון האמריקני ביום ב'.

במוקד המסחר, צפוי לעמוד כמדי חודש דוח התעסוקה לחודש מאי, שצפוי להצביע על 152 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש זה, לעומת 115 אלף משרות בחודש אפריל. נתוני התעסוקה הינם אינדיקטור חשוב להתאוששות הכלכלה האמריקנית, שכן היקף התעסוקה משפיע על הצריכה הפרטית, המהווה כ-70% מהתוצר בארה"ב. (לסיפור המלא)

"גם אם נתוני התעסוקה יהיו טובים, אפשר יהיה לזרוק אותם מהחלון אם אירופה תמשיך לספק חדשות רעות", אומר פטר בוקוואר, אסטרטג ב-Miller Tabak.

"פעילות השווקים השבוע תהיה תלויה בחדשות מאירופה", אמר אדם פרקר, מנהל השקעות ממורגן סטנלי, שם צופים כי דוח התעסוקה למאי יצביע על יצירה של 160 אלף משרות חדשות - מעט יותר מהקונצנזוס בשוק.

גם מייקל גייד מ-Pension Partners מסכים: "אנחנו שוב בני ערובה של אירופה. גם אם ייצאו נתונים טובים בארה"ב זה עשוי לשפר את הסנטימנט לזמן מה, אך זה לא יספיק כדי להיפטר מהעננים השחורים שבאים מאירופה".

מחכים לחדשות מיוון

באירופה, צפויות חדשות בדבר הבחירות ביוון (שצפויות להיערך ב-17 ביוני) לקבוע את הטון. לפי הסקרים העדכניים, המפלגה הדמוקרטית החדשה, התומכת במדיניות הצנע ובהישארותה של יוון בגוש האירו, צפוייה לזכות ברוב בבחירות לפרלמנט - שיערכו בפעם השנייה ביוון בתוך חודשיים.

"כל מה שיקרה לפני הבחירות, הוא רק רעש, אלא אם תתקבלה החלטות ברורות מצד הבנק האירופי והרשויות באיחוד האירופי לפני הבחירות", סבור פרקר. "אני לא חושב שנתקדם לעבר הבחירות ללא ההצהרות משמעותיות מכיוון האיחוד האירופי וה-ECB. מישהו יהיה חייב לעשות משהו".

בשבוע שעבר באירופה התכנסו בכירי האיחוד האירופי במטרה לדון במשבר החוב ביבשת, ויצאו עם הצהרה משותפת בדבר הצורך להותיר את יוון בגוש האירו. מנגד, גילו מנהיגי היבשת חילוקי דעות באשר לשאלה אם יש להנפקת אירו-בונדס (אג"ח כלל-אירופאיות), כפתרון למשבר.

ובחזרה לארה"ב, כאשר בזירת המאקרו המקומית יתפרסמו מספר נתונים משמעותיים במהלך השבוע הקרוב, דוגמת מדד קייס-שילר ומדד אמון הצרכנים ביום שלישי, סקר ה-ADP והתביעות השבועיות לאבטלה ביום חמישי, וכמובן דוח התעסוקה ביום שישי.

פייסבוק תמשיך לרכז עניין רב גם השבוע לאחר שסגרה מתחת ל-32 דולר למניה ביום ו'. כזכור, מחיר ההנפקה שלה היה 38 דולר ומאז נפלה המניה ב-16%.

רוזטה ג'נומיקס תמשיך גם כן לבלוט לאחר שצללה ב-19% ביום ו', במחזור מסחר כבד. החברה הודיעה כי תצא להנפקה של יותר מ-570 אלף מניות חדשות בדיסקאונט של 29% ממחיר השוק (בסגירה של יום ה'), וזאת על מנת לגייס הון כדי לממן את פעילותה השוטפת. מדובר לא רק בדיסקאונט עמוק, אלא גם כמובן בדילול של בעלי המניות הקיימים, ומכאן תגובת השוק החמורה.

גם מנטור גרפיקס (סימול: MENT) נפלה ב-13% ביום ו' לאחר שפרסמה דוחות כספיים מאכזבים, ובהם ירידה של 43% ברווח הנקי הרבעוני וכן פרסום תחזיות מאכזבות לרבעון הבא.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]