הבורסה סגרה בירידות; פרטנר צנחה 6.9%, סלקום 6%

המחזור הסתכם בכ-498 מיליון שקל ■ מחר תתפרסם החלטת הריבית לחודש אוגוסט - צפויה להישאר ללא שינוי ■ ירידות חדות בניירות הערך של קבוצת אי.די.בי ■ בבילון זינקה ב-8%

המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום (א') בירידות שערים, לאחר העליות שנרשמו במדד המעו"ף ביום חמישי מצד אחד, והירידות שנרשמו בשוקי העולם ביום ו' (בדגש על אירופה, שם הובילה בורסת מדריד את הירידות בעד כ-5%) מצד שני. הרקע לירידות: הידרדרות של המשבר באירופה, ובמיוחד בספרד - שם הודיע מחוז ולנסיה אתמול על קריסה, ונראה כי הממשלה תיאלץ להגדיל את חובותיה ולהזרים למחוז כספים, וכן לערוב להלוואות שינתנו לבנקים במדינה, במסגרת תוכנית החילוץ. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-498 מיליון שקל.

המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל, לא מתרשם מהעלייה האחרונה במדד המעו"ף, ועדיין מעריך שהכיוון הכללי של המדד, הוא למטה: "המעו"ף ממשיך להתנהל התנהלות קיץ מוכת שרב, וגם הקפיצה שלו ביום חמישי היא תוצאה של מניה בודדת ואינה משנה את הכיוון הכללי. הגדרת המגמה נשארת מגמת ירידה ונעדכן כשנחשוב אחרת", דברי סגל.

מחר צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, כאשר לפי מרבית ההערכות צפוי הבנק להותיר את הריבית על כנה ברמה של 2.25%. לפי סקר תחזיות כלכלני המאקרו של סוכנות הידיעות "בלומברג", רוב מכריע של 25 מתוך 27 כלכלנים סבורים כי הריבית תיוותר על כנה, ורק שניים צופים הורדה של 0.25% בריבית. זאת, לאחר שבחודש שעבר הריבית הופחתה ב-0.25%. (לסיפור המלא)

באירופה, חלה כאמור הידרדרות במשבר החוב - לאור ששר התקציב הספרדי הכריז על אי-עמידתה ביעדי הגירעון והחוב הממשלתי לשנים 2012-2013, בד בבד עם אישור תוכנית החילוץ לבנקים בספרד (אשר צפויה להגדיל עוד יותר את החובות הממשלתיים). לאור כל זאת, נסקו תשואות האג"ח הממשלתיות בספרד ל-10 שנים - והן עומדות על 7.2%.

מלאנוקס צונחת, בבילון מזנקת

חברת מלאנוקס המשיכה לעמוד במוקד לאחר שדיווחה ביום רביעי על הכנסות שיא לרבעון השני - בהיקף של כ-133.5 מיליון דולר (על בסיס US GAAP), קפיצה של כ-110.7% לעומת 63.3 מיליון דולר הכנסות אשתקד. על בסיס US non-GAAP, הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-42.9 מיליון דולר (או רווח מדולל של 0.99 דולר למניה), לעומת רווח נקי של כ-10.3 מיליון דולר (0.27 דולר למניה) אשתקד.

מניות הסלולר המשיכה בצניחתן היום. נציין את סלקום ופרטנר . מנגד, בזק סגרה יום תנודתי בעלייה חדה.

סקטור הגז-נפט במוקד לאחר שחמושים פוצצו הבוקר שוב את צינור שמוביל גז ממצרים לישראל שבסיני. הפיצוץ התרחש מזרחית לעיר אל-עריש שבסיני לפני הנקודה בה מתפצל הצינור לישראל ולירדן, כך שגם אספקת הגז לממלכה הירדנית הופסקה. נציין את קבוצת דלק , דלק קידוחים , אבנר ורציו .

עוד בסקטור, דלק קידוחים ואבנר הודיעו היום כי קיבלו את אישור הממונה על ענייני הנפט לשעבד את זכויותיהן ב"תמר" - קבלת האישור היא חלק מהתנאים להסכמי ההלוואה שנחתמו בין השותפויות ובין קונסורציום של בנקים בראשות HSBC וברקליס למימון פרויקטאלי בסך של כ-400 מיליון דולר.

שותפויות "תמר" גם הגיבו היום לאישורו הרשמי של ההסכם לאספקת גז טבעי, אשר אושר סופית הבוקר ביניהן לבין חברת החשמל.

טבע במוקד, לאחר שהפסידה בתביעת פטנט נגד פייזר - אשר הגנה על הפטנטים על תרופת הליריקה שלה, הנועדה לשיכוך כאבים, עד שנת 2008. לליריקה מכירות שנתית של 3.7 מיליארד דולר אשתקד.

בבילון ריכזה מחזור ענק, הגבוה בבורסה, ורשמה עלייה חדה. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים בשבוע הבא, ב-31 ביולי. האנליסט בני דקל מבנק איגוד מעלה לקראת פרסום הדוחות את התחזית שלו לרבעון השני וצופה כי החברה תציג צמיחה של כ-185% בהכנסותיה לרבעון השני בהשוואה למקביל אשתקד וגידול של כ- 29% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם. דקל מעריך כי החברה תדווח על הכנסות שטרם הופקו בסך של כ-131 מיליון שקל כך שהרווח התפעולי המתוקנן של החברה לרבעון השני יהיה כ- 68 מיליון שקל והרווח הנקי המתוקנן יהיה כ-55 מיליון שקל. באיגוד ממשיכים להמליץ "קניה" על מניית בבילון במחיר יעד של 55 שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]