סופי: נחתם הסכם הענק בין שותפות "תמר" לחברת חשמל

חברת החשמל תקבל גז במשך 15 שנה מ"תמר" ■ בהסכם הסופי הוכנסו שינויים על מנת להתאימו לדרישות רשות החשמל והממונה על ההגבלים העסקיים

דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק מדווחות הבוקר (א') על חתימת ההסכם הסופי עם חברת חשמל, וזאת תוך שינויים על מנת להתאימו לדרישות רשות החשמל והממונה על ההגבלים העסקיים.

במסגרת התיקון להסכם נקבע כי זכאותה של חברת החשמל לממש את האופציה להגדלת כמויות הגז הטבעי ההסכמיות תפוצל לשניים כך שעד ליום ה-15 באפריל 2013 תוכל חברת החשמל לממש את האופציה להגדלת הכמויות ההסכמיות אותן תצרוך עד לסוף שנת 2019, ועד ליום ה-15 באפריל 2015 תוכל חברת החשמל להאריך את האופציה להגדלת הכמויות ההסכמיות אותן תצרוך מתחילת שנת 2020 ועד לתום תקופת ההסכם.

עוד נקבע כי ביחס לכמויות הגז הטבעי שתצרוך חברת החשמל במסגרת האופציה בהיקף MMBTU 24,000 לשעה, יתוקן מנגנון הצמדת המחיר העולה על כך שהמחיר שישולם ע"י חברת החשמל עבור הכמויות הנוספות יחושב לפי הצמדה של 30% למדד המחירים האמריקני.

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ציין כי "הסכם שותפות 'תמר' עם חברת החשמל הוא בשורה צרכנית אדירה לאזרחי ישראל ומהווה נדבך מרכזי לקראת כניסת משק האנרגיה הישראלי לעידן הגז הטבעי. דלק קידוחים ואבנר ימשיכו בפיתוח המהיר של תגלית 'תמר' שצפויה להזרים גז טבעי לישראל כבר באפריל 2013, זאת לצד פיתוח התגליות הנוספות ובהן 'לוויתן' והמשך פעילות האקספלורציה".

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט גדעון תדמור אמר כי "הבוקר חתמנו על ההסכם הגדול ביותר שנחתם בישראל. הסכם זה משקף לא רק רגע היסטורי, אלא גם מוכיח כי עשינו את הדבר הנכון לשני הצדדים ולטובת המשק הישראלי. מיד לאחר תגלית 'תמר', החל מו"מ בין שותפות 'תמר' לבין חברת החשמל שהבשיל היום לטקס החתימה על הסכם גז לתקופה של 15 שנה. הסכם זה מאפשר לשותפות 'תמר' לממן את פיתוח השדה שיבטיח לכלל המשק אספקת גז, בהיקף גדול ובלוח זמנים קצר. חתימת ההסכם מבססת את עתיד משק הגז בארץ, את מגמת ההתנתקות משק החשמל מנפט ואספקת חשמל נקייה וזולה לאזרחי המדינה".