צפו בזעם בספרד: המיתון הנמשך, האזרחים מפגינים

אזרחי ספרד זועמים, ויוצאים לרחובות להפגין לאחר הצהרות הממשלה כי המיתון במדינה יימשך עד שנת 2014

אזרחי ספרד זועמים, ויוצאים לרחובות להפגין לאחר הצהרות הממשלה כי המיתון במדינה יימשך עד שנת 2014 - וזאת, לאחר שלפי התחזיות המוקדמות, אמורה הייתה הכלכלה הספרדית לצאת ממיתון כבר השנה.

עם התגברות הזעם הציבורי לאור מדיניות הצנע והקיצוצים הממשלתיים, הגירעון הגדל והאבטלה הגואה - אלפי מפגינים פקדו את רחובות ספרד במהלך השבוע, תוך שהם מוחים על מדיניות הממשלה ומתעמתים עם המשטרה המקומית.

בסוף השבוע, נזכיר, אמנם אושרה תוכנית החילוץ לבנקים בספרד (בהיקף של 100 מיליארד אירו), אולם בד בבד מסר שר התקציב הספרדי כי הכלכלה הספרדית לא תציג צמיחה חיובית עד שנת 2013. זאת, יחד עם העירבון הממשלתי להלוואות לבנקים (שיגדיל את חובותיה) והצורך להזרים למחוז ולנסיה שקרס כ-18 מיליארד אירו, הובילו לנסיקת תשואות האג"ח הספרדיות לרמה מדאיגה של כ-7.2%.

לאחר ההתרחשויות הללו, יצאו כלכלני סוכנות דירוג האשראי S&P באזהרה חריגה, בה הם ממליצים למשקיעים למכור את החזקותיהם בספרד - וזאת, לפני שהמדינה תיאלץ לפנות לגופים הבינלאומיים לסיוע.

"אנחנו מאמינים כי ספרד תקבל סיוע בינלאומי ברבעונים הקרובים ובכך תצטרף ל'טרויקה' של המדינות שכבר קיבלו סיוע - יוון, פורטוגל ואירלנד - ובכך, ינותקו הספרדים מהאפשרות לגייס הון בשווקים", סיכם רוב קווין, אסטרטג ב-S&P, את המצב המדאיג במדינה.