שרי האוצר של גוש האירו אישרו את חבילת הסיוע לספרד

(עדכון) - שרי האוצר של גוש האירו קיימו היום שיחת ועידה ואישרו רשמית את חבילת הסיוע בסך 100 מיליארד אירו לספרד, שאמורה להפיח חיים בבנקים שלה ■ גם לאחר הדיווחים: תשואות האג"ח בספרד עולות, האירו נחלש

שרי האוצר של גוש האירו הסכימו היום (ו') על התוכנית למתן סיוע של עד 100 מיליארד אירו לספרד, על מנת שזו תוכל להבריא את הבנקים הנזקקים שלה.

האישור התקבל בתום שיחת ועידה בה דנו 17 המנהיגים בפרטי תוכנית החילוץ למערכת הבנקאית של ספרד, שקיבלה אישור עקרוני בחודש שעבר.

לפי דיווח בסוכנות רויטרס, שר האוצר של לוקסמבורג אמר לכתבים כי "אישרנו את המתווה שיאפשר לספרד ללוות כספים ולהזרימם לבנקים שלה".

שיחת הוועידה של המנהיגים באירופה התקיימה לאחר שאתמול אישר הפרלמנט הגרמני את מתווה הסיוע לבנקים בספרד, אשר עשויים לקבל כבר בסוף החודש הנוכחי נתח סיוע של מעל ל-30 מיליארד אירו.

אגרות החוב הממשלתיות של ספרד ממשיכות להיסחר תחת לחץ; התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-9 נקודות האחוז לרמה של 7.08%. האירו נסחר בירידה של 0.7% ל-1.22 דולרים לאירו.

בתוך כך, מחוז ולנסיה בספרד ביקש היום סיוע כלכלי מיוחד מהממשל המרכזי, בהמשך להודעת הממשל בשבוע שעבר כי בכוונתו להלוות למחוזות שונים עד 18 מיליארד אירו ב-6 החודשים הקרובים.