בעקבות המחאה: ההשקה של סבן אילבן נדחתה, סופר-פארם תחכה

בגלל ההפגנות הנרחבות: סופר-פארם דחתה את ההשקה של אירוקה, אירוע פתיחת סניף סבן אילבן ברחוב לינקולן בתל אביב נדחה, וגם אירוע ההשקה של Terminal X Space הועבר לתאריך אחר • אירועים ומינויים

החנות של סבן אילבן בדיזינגוף סנטר / צילום: שירה ספיר
החנות של סבן אילבן בדיזינגוף סנטר / צילום: שירה ספיר

החל משעות הלילה המאוחרות של יום ראשון החל גל של ביטולי אירועים שהיו מתוכננים להתקיים ביום שני. זאת, בעקבות ההפגנות הנרחבות שנמשכו לאורך הלילה לאחר ההודעה על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט.

בתוך כך, סופר-פארם דחתה את ההשקה של אירוקה שהייתה אמורה להתקיים החל מיום שני עד לאחר הפסח. כזכור, סופר-פארם רכשה את רשת משקפי השמש אירוקה באוגוסט השנה בסכום של יותר מ־75 מיליון שקל במטרה להרחיב את פעילותה בתחום האופטיקה. כעת היא הייתה אמורה להשיק את הפעילות שצפויה להגביר את התחרות בשוק המשקפיים הרותח, לאחר שקבוצת פוקס של הראל ויזל פתחה את רשת החנויות Sunglass Hut בישראל.

גם אירוע פתיחת סניף סבן אילבן ברחוב לינקולן בתל אביב נדחה: פתיחת הסניף הרביעי של הרשת הבינלאומית הייתה אמורה להיערך ביום שני, לאחר שהרשת השיקה את הפעילות בישראל לפני כחודשיים בסניף ראשון שנפתח בדיזנגוף סנטר בתל אביב. בשבוע שעבר נפתח הסניף השלישי של הרשת בנחלת בנימין, בלוקיישן האייקוני בו פעל בעבר סניף ברגר קינג בצומת שבין נחלת בנימין לרחוב שינקין.

בנוסף, אירוע ההשקה של Terminal X Space שהיה אמור להתקיים בשני, נדחה. בהמשך הודיע מנכ"ל ובעלי פוקס הראל ויזל כי כל חנויות הרשת ננעלות עד להקפאת החקיקה בכנסת. חברת הוט ביטלה גם היא את אירוע התוכן השנתי שהיה מתוכנן ליום שני בבוקר.

שירה ספיר

"החיים והמוות ביד המקלדת" 

מהפכת הבינה המלאכותית מסעירה ענפים שלמים, ומייצרת לא מעט דיונים. לאחרונה יזם עידו בר־גיל, מייסד ומנכ"ל Nextgen Solutions המספקת פתרונות אסטרטגיים לארגונים, כנס בנושא שהתקיים במשרדי מיקרוסופט.

בכנס לקחו חלק כ־60 מעצבים, מתכנתים וסמנכ"לי טכנולוגיה, לצד אנשי תזונה וספורט, חדשנות, אקדמיה, עורכי דין ויועצים משפטיים. "מדובר במהפכה שמשנה את העולם שלנו מקצה לקצה", אמר בר־גיל. "אבל לצד היתרונות הרבים, בהחלט ייתכן שייעשה שימוש לרעה וזה החשש העיקרי שלי.

"הפתגם 'החיים והמוות ביד הלשון', או במקרה הזה המקלדת, מקבל משמעות כפולה ומכופלת בימים אלו. לא ירחק היום שכל אדם מכל מקום יוכל להפיץ פייק ניוז או דברי הסתה. זו הסיבה שחשוב גם, במקביל, לדבר על Responsible AI (מעבר להגנות שהחברות נותנות ומספקות עם היכולות), שכן בסופו של דבר לערכים כמו חינוך ואחריות אישית תהיה חשיבות פי וכמה מהיום".

מחפשים השקעות סייבר בישראל 

סנג'אי קארלה, מייסד ומנכ"ל קבוצת המדיה ISMG המתמחה בתחום הסייבר, הגיע לאחרונה לארץ כדי לבחון השקעות בשוק המקומי. החברה מתכוונת להשקיע בישראל כ־200 מיליון שקל בפעילות עד שנת 2025.

"ישראל היא מרכז עולמי של סייבר", מסבירים בחברה את המהלך. הכניסה תעשה באמצעות סוכנות אקסטרה מייל - אותה רכשה החברה בשנה שעברה - שמציעה שירותי שיווק גלובליים לחברות הייטק וסייבר ישראליות.

בין לקוחות ISMG נמנים גופים ממשלתיים כמו נאס"א, וחברות סייבר כמו סייברארק, פאלו אלטו, וויז, סיסקו, צ'ק פוינט, מייקרוסופט ועוד.

בארץ מחפש סנג'אי קארלה חברות בתחום ה־Cyber Education, כלומר כאלה העוסקות בלימוד אנשי סייבר את הרגולציות, הסיכונים והתוכנות הרלוונטיות לשוק בו הם פועלים; או בלימוד חברות הביטוח מה אתגרי הסייבר השונים שעומדים בפני כלל החברות.

גלית חתן 

חדשות טובות

לקראת פסח, הקרן לידידות מעניקה סיוע בגובה של כ־22 מיליון שקל. הסיוע יינתן במסלולים שונים, לרבע מיליון קשישים, משפחות וילדי רווחה בישראל ובתפוצות.