ויסוצקי מצטרפת לגל: מעלה מחירי חלק ממוצריה בעד 8%

יצרנית התה ויסוצקי הודיעה על העלאת מחירים על החליטות וטעמי הצ'אי • בהודעה לרשתות השיווק נמסר כי העלאת המחירים מגיעה בעקבות "עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות"

ויסוצקי. מעלה מחירים על חלק ממוצריה / צילום: תמר מצפי
ויסוצקי. מעלה מחירים על חלק ממוצריה / צילום: תמר מצפי

ויסוצקי מצטרפת לגל העלאות המחירים. חברת התה הודיעה לרשתות השיווק על עלייה של עד 8% בחלק ממוצריה. החברה הסבירה את ההתייקרות ב"עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות"; והדגישה כי תבצע עדכון מחיר רק בקטגוריית החליטות ובטעמי הצ'אי, ובאופן אשר מפצה על העליות באופן חלקי בלבד. עוד ציינו בחברה כי מוצרי התה הירוק והתה השחור אשר לא התייקרו מאז 2012, יישארו ללא שינוי. עליות המחיר ייכנסו לתוקף בחודש מרץ.

כמה תפסיד מדינת ישראל כשהבמבה והפתיתים יעברו מאסם לנסטלה? 
שטראוס מעלה מחירים ברבע ממוצריה ומפטרת 150 עובדים
מחירי הסחורות יורדים, והשקל התחזק. אז למה ספקיות המזון מעלות מחירים?
יצרניות המזון בונות על המלחמה שתשאיר את הצרכנים שקטים

בכך מצטרפת ויסוצקי לשורת חברות שהודיעו על העלאות מחירים בשבועות האחרונים, האחרונה בהן היא שטראוס, שמוקדם יותר השבוע עדכנה כי החל מפברואר יתייקרו מחירי רבע ממוצריה, ביניהם שמן זית, חטיפי וטבלאות שוקולד, שוקולית, קקאו, קפה ותפוצ'יפס. גם בשטראוס הסבירו את ההתייקרויות בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה.

את גל ההתייקרויות פתחה בתחילת החודש יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ, שהודיעה על התייקרויות במגוון מוצרים, רובם נמצאים בכל בית. שסטוביץ, שמייבאת מותגים כמו קולגייט ופסטה ברילה, הודיעה כי תעלה מחירים בהיקף של עד 15% במגוון מוצרים החל מפברואר הקרוב; זאת לאחר שבחודש מאי האחרון כבר העלתה את מחיריהם של מגוון מוצרים בכ־15%, ביניהם תה פומפדור, פסטה ברילה ומוצרי מאסטר שף. בנוסף, ביולי 2022 שסטוביץ העלתה מחירים על שורת מוצרים בכ־10%.

סוגת, שמספקת אורז, סוכר וקמחים הודיעה על העלאה של 40%-11% במגוון מוצרים, ביניהם שעועית, עדשים וסוכר. יכין ובית השיטה הודיעו גם הן על העלאות מחירים של עד 15%.

רק ביוני האחרון הכריזה רשות התחרות על ויסוצקי כמונופול בשוק התה הירוק ושוק חליטות הצמחים, לאחר שמצאה כי החלק של ויסוצקי במכירות תה ירוק וחליטות צמחים לקמעונאים גבוה מ-70%.