דוח המבקר מגלה ליקויים בניהול הרכש והמכרזים בפרויקט הרכבת הקלה בת"א
משרדי האוצר והתחבורה מגבשים הסדר תקדימי שיאפשר לנת"ע לייבא אלפי עובדים זרים כדי לזרז את הקמת הרכבת הקלה ■ אך מכיוון שבאוצר מעוניינים לקדם העסקה של עובדים ישראלים, הם "יקנסו" את החברה בסכום-עתק
ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז, ל"גלובס": "המיזם הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; יש לנו כבר ניסיון מוצלח מאוד עם הרכבת הקלה בירושלים"
החברה הממשלתית מבקשת פטור ממכרז לחברת Parsons Brinckerhoff הבינלאומית בעסקה של 860 מיליון שקל
עיריית ת"א: "בסמוך לגן מבוצעות עבודות במסגרת פרויקט לולאת וולובלסקי, כאשר אלה צפויות להתרחב לאחר תקופת החגים ולהשתרע על פני שטחים ניכרים בגן"
המתמודדות במכרז הן אלסטום הצרפתית, ווסלו הגרמנית-ספרדית, CAF הספרדית, שטדלר השוויצית, ו-CNR הסינית
בתפקידו כראש החטיבה העסקית הוביל יפתח את הסכמי הגג של רמ"י ובהם ההסכם להסדרת הזכויות במקרקעין עם רכבת ישראל
את המכרז, שהיקפו הכספי מוערך בחצי מיליארד שקל, פרסמה נת"ע, חברת ההקמה הממשלתית של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן
לנוכח הבזבוזים בנת"ע, ששאבה כ-3 מיליארד שקל מ-1998 ועדיין לא החלה בהקמת הקו האדום, החלה ההנהלה לבחון צעדים לקיצוץ
מדובר בין היתר בשתי חברות סיניות (CCCC, CRCG), סטראבאג הגרמנית FCC מספרד, VINCI מצרפת וגלה מאיטליה
היו"ר הקודם של חברת ההקמה הממשלתית נת"ע מגיב לביקורת נגדו: מודה שטעה עם המשרדים היקרים בעזריאלי וחפצי המותרות במשרדו, אך טוען כי נלחם בבזבוזים ובשלטון הפקידים ■ מבטיח: "אני חוזר לפוליטיקה"
בר-און בן ה 54, כלכלן ורואה חשבון בהשכלתו, היה בעבר מנכ"ל חברת נתיבי איילון, מנכ"ל חברת דן, ומשנה למנכ"ל בחברה הלאומית לדרכים
דוח: הוצאות הנהלת נת"ע זינקו ביותר מ-100% ל-85 מ' ש'; השכר הממוצע בחברה כמעט כפול מהממוצע במשק - 16.5 אלף שקל בחודש
חברת נת"ע האחראית על הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, הודיעה לחברות המשתתפות במכרז כי המועד להגשת ההצעות נדחה מה-27 לחודש זה לסוף יוני
2.5 מיליארד שקל מכספי משלם המסים שבוזבזו באופן מעורר סלידה? מינוי מקורבים? עיכובים והכפלת התקציב לפרויקט? לפי אלכס ויז'ניצר, כל זה שייך לעבר ■ צפו בראיון של ויז'ניצר לגלובס TV - ולהבטחה שהפעם זה ייגמר אחרת
כך אומרת קרן טרנר, סמנכ"לית תשתיות ותיאום תחבורתי במשרד התחבורה ■ רכז תחום תחבורה ציבורית באוצר: "אי אפשר לממן את כל בניית הרכבת הקלה מתקציב המדינה - זה יחייב העלאות מסים דרמטיות. צריך לממן גם בעזרת הגדלה של זכויות בנייה"
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהינקי קוינטמטרומיה ליקוורניקמירי רגבמשרד התחבורהרשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה